Ga naar inhoud

Ted

Members+
  • Aantal items

    265
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Ted

  • Verjaardag 01-09-1966

Profile Information

  • Plaats
    Randstad

Ted's Achievements

0

Community reputatie

  1. Weet niet of je de riem al vervangen hebt; indien ja, respect, met dit weer Mijn ervaringen: Ik heb inmiddels 2x die snaar gewisseld, beide keren de Gates KP55569XS gebruikt. Allemaal goed te doen vind ik, met 1 aandachtspunt. Nadat ik de 2e keer een distributie gewisseld had (dus bij 240000km) brak er 1000km later een bout van de multiriem spanner. Die bout moet los om de bij de distributie te komen. Achteraf bleek er een Gates Technical Bulletin voor te zijn: TB031_T38306.pdf Waarschijnlijk heeft bij mij de bout niet vast genoeg gezeten, had al zo'n 240000km achter de rug en vond het toen wel mooi geweest. Helaas moet dan opnieuw je front eraf. Als ik die distributie ooit nog eens wissel vervang ik die bout op voorhand. Kost niks en scheelt een boel problemen. De rest van de snaren bekijk ik af en toe. Ik heb bij 240000km uit voorzorg multi- en aircoriem vervangen, vooral omdat je er dan zo makkelijk bij kan.
  2. Ook ik heb een ongechipte Arctic uit 2003 (maar dan groen ), en heb er een oude Burstner caravan van ruim voor de eeuwwisseling achter. We zitten met 4 in de auto, maar wel een achterbak vol met troep en nog fietsen op het dak. Caravan heeft een opbouw van 4m20 en mag max. 1000kg wegen, de laatste keer dat ik 'm door de politie liet wegen was ie 1030 exclusief de kogeldruk Ik ga al jaren met deze hele combinatie op vakantie, en eigenlijk vind ik 't prima gaan. Op de snelweg zit ik meest rond de 90 (echte) km/h, dat is goed te doen in 5. Als het wat steiler gaat worden moet je uiteraard wel een versnellinkje terug en dan is de 90 lang vast te houden. En heel soms moet ik terug naar 3 maar dat komt weinig voor en als het zo ver is is het zo steil dat de vrachtwagens naar boven kruipen. Op binnenwegen gaat het ook prima, maar ook hier zul je best wel eens een versnelling terug moeten. En je moet wel opletten niet tot stilstand te komen op een steile helling want dan ga je grip op de voorwielen tekort komen. Maar daar zul je met een gechipte ook wel last van hebben Enige waar ik me wel eens aan stoor is dat als de airco aanstaat dat ie snel afslaat bij het wegrijden. Ik ben gewend weg te rijden door de koppeling op te laten komen tot ie gaat pakken en dan pas wat gas te geven. Met airco erbij redt ie dat regelmatig niet en slaat ie af. Je moet echt wat toeren gaan maken en dan pas de koppeling op laten komen. Kortom, ik vind 't een prima auto voor met de caravan, ik voel me beslist geen rijdende wegafzetting, ik kom prima mee zonder onwijs te moeten planken. Jouw caravan is wel wat zwaarder... Is het geen optie eerst eens een korte vakantie te houden in de buurt (desnoods richting Limburg/Ardennen)? Dan kun je ook op bruggen en viaducten e.d. eens aanvoelen hoe het gaat en beslissen of je chippen nodig vindt.
  3. Mijn AVB uit 2003 moet elke 120.000. Heb destijds nog de dealer gebeld om het na te vragen en ze wisten 't zeker. Eerste keer dus bij 120.000 gedaan en over 2 weken is ie weer aan de beurt
  4. Ik heb er destijds ook Kroon in gestopt, weet niet meer welke maar in ieder geval degene waar je op uit komt als je op de site van Kroon je kenteken invult. Na tijdje heb ik die olie toch weer vervangen door de originele olie van VW. De auto ging duidelijk slechter schakelen, vooral terugschakelen naar 2 ging met name koud erg moeilijk. Ik heb 2,5 liter bij VW gekocht en sindsdien schakelt ie weer als vanouds. Ik zou gewoon het originele spul van VW pakken. Iets duurder maar je weet zeker dat 't goed is.
  5. Tja als het achterop de motor zit zul je daar toch echt even goed moeten zoeken. Weet niet welke motor je hebt maar bij de mijne had ik op een gegeven moment ook een gestage lekkage. Na zoeken bleek een van de 2 kachelslangen aan de bovenkant heel dicht tegen het schutbord te zitten. Er zat een bult op de slang, en op die plek een scheurtje. Waarschijnlijk had dat met schuren tegen het schutbord te maken. Ik heb dat toen gevonden door de zaak helemaal schoon te maken, motor laten draaien en met een spiegeltje en een sterke zaklamp te zoeken. Toen kon ik zien dat de druppels langs de slang liepen. Overigens had ik geen lucht in het systeem. Als je dat steeds hebt zou je bij een garage ook eens een test op uitlaatgassen in je koelvloeistof kunnen laten doen (want dan zou je een lekke koppakking hebben).
  6. Ted

    Grote beurt

    Nou ja! Eerlijk gezegd gebruik ik dat soort sites alleen voor filters en remblokken enzo. Waarschijnlijk zetten ze op die site voor elke diesel na 1990 die zelfde olie neer , en houden ze er geen rekening mee dat de PD motoren heel specifieke olie nodig hebben. Voor filters komt het allemaal wat minder kritisch, hoewel je ook hier b.v. kunt hebben dat er 2 filters opgegeven worden, en dat die echt heel verschillend zijn. De leverancier weet dan gewoon niet zeker wat er in moet. In dat geval zul je zelf moeten kijken welk filter er precies in jouw auto zit.
  7. Ted

    Grote beurt

    Voer even je kenteken in op b.v. Hbase. Dan krijg je onderdeelnummers en brutoprijzen direct in beeld. Ik heb wel een lijstje van mijn auto, maar zul je zien dat dat net weer even anders is. Olie is wel even belangrijk in dit geval, zorg dat die zeker aan de VW505.1 norm voldoet. Ik heb een tijd met Valvoline Diesel 5w40 505.01 gereden, heb nu Kroon Special Synth 5w40. Andere merken zullen ook wel prima zijn, als het maar 505.1 is.
  8. Vdub plaatste toevallig een foto in een ander topic, staat ie ook op Linksachter op de foto zie je 'm, met die 4 zwarte slangetjes. Mijn ervaring is ook dat volgieten en de pomp een paar keer laten draaien voldoende is om 'm weer vlot te laten starten na afloop. Zoals in de pdf van Joris te zien is, er zijn 2 soorten filters, kijk even welke je hebt voor je naar de automaterialen zaak gaat. Bij mij kunnen ze in ieder geval aan het kenteken niet zien welk filter het zou moeten zijn.
  9. Ted

    Onderhoud

    Voor mijn auto gaf de dealer aan dat 't bij 120.000 moest gebeuren. Hoewel in het boekje nog 90.000 staat, is dit volgens de dealer later verlengt tot 120.000. Als je 't in de rekeningen niet terug kunt vinden zou het dus kunnen dat het nog moet. De dealer kan je vast meer vertellen
  10. Dat "pas na vele uren rijden" doet me denken dat er toch wat mis is met die GO. Warmte? Volgelopen geheugen? Als je 'm uit zet en dan weer aan pakt ie het dan wel weer op? Enige verschil wat je volgens mij krijgt door 't ding onderaan de voorruit te zetten is dat ie een meer ongestoorde blik recht omhoog heeft. Iets wat normaal gesproken niet nodig zou moeten zijn. Kun je in die GO een pagina krijgen met een overzicht van het aantal ontvangen satellieten en de signaalsterkte? Misschien kun je daar nog wat uit afleiden. Als je nog garantie hebt op die GO zou ik dat proberen te claimen, als ie het uren lang goed doet en dan ineens niet meer ligt dat echt niet aan je auto of aan de voorruit. Dan is er gewoon iets loos met het ding zelf.
  11. Pinnetje? Bedoel je ongeveer zo'n pinnetje als op deze foto? Want die moet eruit getrokken worden na installatie van de nieuwe riem. Als die er nog inzit werkt je spanner niet.
  12. Nou van de 3b durf ik het niet met zekerheid te zeggen maar een 3bg heeft het in ieder geval niet. In m'n vorige auto (een franse) had ik 't wel en dat is inderdaad waardeloos. Als je oude TT het wel gewoon goed deed in dezelfde auto zou de GO het gewoon ook moeten doen. Voor zover ik het even snel kan vinden is de gebruikte chipset zo'n beetje dezelfde dus zou de ontvangst gewoon even goed moeten zijn. Heb je al eens geprobeerd 't ding bij een zijruit (of zelfs buiten) te houden als ie slechte ontvangst heeft?
  13. Ah ok dat had ik ff gemist sorry. Dat is wel een interessante theorie... Is het niet een optie een indicatie (zoemertje, ledje etc) aan de 1e overdruk beveiliging te hangen? Dan "zie" je niet alleen de staat van de weerstand maar van het hele systeem. Welke schakelaar is dat? F129?
  14. Bedankt Kees Leuk idee hoor van die zoemers Toch moet ik zeggen dat je hier niet vaak hoort over doorgesmolten weerstanden, dus je risico dat ie direct weer kapot gaat is volgens mij niet heel groot. Enige voorbeeld wat ik nog ergens terugvond was van iemand die een fan had die heel zwaar liep en daardoor veel te veel stroom trok, en meerdere keren de weerstand verbrandde. Dus ik zou zeggen kijk eens goed naar je fan zelf want die dingen gaan wel zeer regelmatig kapot. Verder zit er volgens mij in het airco systeem een druk- (of temperatuur?) schakelaar die de zaak afschakelt als de druk (temperatuur) te hoog oploopt als de fan kapot is. Je zou je dus af kunnen vragen of je schakelaar wel goed is, maar ik zou je niet durven zeggen hoe je dat zelf verder nu kunt testen. Nou ja succes ermee en een coole zomer toegewenst
  15. Is het misschien de weerstand waar het hier over gaat? viewtopic.php?p=178991#p178991
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden