Ga naar inhoud

  • 0

Brandstofpompen en pompverstuivers


joepie

Vraag

Wie weet er raad?

 

Heb sinds 3 jaar een Passat 2.0 TDI 3C (bwjr 2005, model 2006) en was ook zeer tevreden totdat:

 

onlangs, vlak voor mijn vakantie geeft de computer aan dat er een service beurt uitgevoerd dient te worden in 900KM of 304 days??

 

Aangezien we een vakantie in Spanje hadden gepland en we 14 augustus zouden vertrekken heb ik op 12 augustus een afspraak gemaakt bij de dealer. Beurtje zou zo'n 200 - 300 euro gaan kosten. Toen de auto klaar was moest ik 555,- afrekenen want er was blijkbaar ook een homo-kineet (?) kapot en vervangen en men had een reiniger toegevoegd aan de brandstof.

 

Tevens deelt men mij mede dat de onderdrukpomp (tendem?) olie lekt. Dit bleek uit de zeer vervuilde brandstoffilter, die inderdaad zwart was. Volgens de monteur betekende dit dat er nu olie in de brandstof zit en dat er nog een elektrische pomp achter in de tank zit die dat niet fijn zou vinden. Daardoor zou deze hoe dan ook kapot gaan, hetgeen betekende dat de auto stil zou komen te staan. Aan gezien ik dit risico niet wilde nemen voor zo'n grote trip (rijd ook altijd 's nachts) heb ik beide pompen laten vervangen. Na veel gezeur was VW bereid de pomp die het wél nog deed te vergoeden (?!)en moest ik het voorste pompje zelf betalen. (365,-)

 

Om een lang verhaal kort te maken de feiten op een rij:

 

op 12 augustus krijgt de auto een service (90.000KM)3e keer en altijd bij dealer onderhouden

Homokineet wordt vervangen ;

Branstofpomen voor en achter worden vervangen (op 13 augustus)

In Luxemburg slaat de auto af en krijgt volgens de monteur geen brandstof meer! (14 augustus)

Gezien feestdag van VW in Luxemburg auto zelf met kabel teruggesleept naar Nederland.

Zaterdags bij dealer:"waarschijnlijk een breuk in de kabelboom", kijken we maandag na

Maandag: Pompverstuiver defect, moet vervangen worden is geen garante betreft een electronische storing en dat kan volgens de dealer altijd voorkomen.

Dinsdag de auto afgehaald hij loopt weer.

Vakantie afgezegd.

Afgelopen zondag aan het toeren in de eifel. Auto slaat wederom af. Probleem lijkt hetzelfde.

Volgens de Duitse VW-dealer is er weer een pompverstuiver kaduk. Ook een elektrische storing!!!

Volgens mijn dealer heeft het een en ander absoluut niets met elkaar de maken, waar ikzelf het idee heb dat ik nu nog op het strand in spanje zou liggen als ik niet voor mijn vakantie die beurt had laten uitvoeren!!! Heb nu iets meer dan een week vakantie en heb vrijwel constant in de garage gestaan. Van garantie en coulance wil men niets weten, laat staan over de kosten van de vakantie, welke ik uiteraard niet meer kon annuleren.

 

Op dit forum zie ik hier en daar wél meldingen over het kapot gaan van pompverstuivers in combinatie met olie in de brandstof. Het toverwoord van de dealer is ëlektronisch"dit zou volgens hem aantonen dat dit altijd kan gebeuren en dat zij daar allerminst voor aansprakelijk zijn. De auto moet nog 4 jaar worden en heeft 91.000 KM gelopen! Ik begrijp dat ik 4 van die pompen heb, wanneer gaat de volgende stuk? Ik heb totaal geen vertrouwen meer in mijn auto, waar ik toch 3 jaar veel plezier aan heb beleefd, vóórdat ik naar de dealer ging voor een beurtje!!!

Je voelt je als leek gewoon belazerd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Even in eigen belang :P Gelden deze problemen ook voor een BLB motor in een Audi A4 uit 2005?

 

Wat ik lees is namelijk dat deze problemen bij Audi veel minder voorkomen. Vraag me niet waarom, maar dit heb ik meerdere malen vernomen.

Ik heb er een waar in geinteresseerd in ben en wil daar wellicht ook een Dekra keuring op laten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb sinds een jaar een vw passat variant tdi 170 pk DSG highline uit 2006. Vrijwel direct na aankoop begon de auto bij volgas accelereren ernstig in te houden. Ik had 6 mnd bovag garantie en heb de auto terug gebracht naar de garage, daar hebben ze het vliegwiel en de koppelingsplaten van de dsg vervangen. Ik maakte een testronde, wat bleek, probleem niet verholpen. Uit coulance van de bovaggarage mocht ik op kosten van de bovaggarage de auto laten checken bij de dealer. De dealer constateerde een zwaar vervuild brandstoffilter, en gaf aan dat de brandstofpomp defect was, hij heeft deze direct vervangen. Nu was het inhouden voor 95% minder. Na enige tijd begon de auto weer ernstig in te houden, de bovaggrage gebeld, auto gebracht, nu is de brandstofopvoerpomp vervangen. Weer een testronde gemaakt, probleem voor 100% verholpen. Weer enige tijd verder (garantieperiode van 6mnd voorbij) hapert de auto bij volgas weer ernstig. weer bovaggarage gebeld, uit coulance mag ik wederom mijn auto bij de dealer brengen, zojuist een telefoontje gehad van de dealer met de mededeling dat de brandstofopvoerpomp maar 5 bar druk gaf i.pv. 10 bar. Morgen wordt dus voor de tweede keer in korte tijd de brandstofopvoerpomp vervangen, hoop dat ik nu geen problemen meer krijg met deze fantastisch rijdende passat, anders ruil ik hem in voor een lexus gs 300 uit 2006/7. Ik ben dan helemaal klaar met vw waar ik al ruim 20 jaar trouw aan ben. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, hij is inderdaad heel goed geholpen vind ik, denk toch voor zo'n 2500 a 3500 euro aan reparatiekosten. En voor de brandsofopvoerpomp en tandempomp zijn we bijna allemaal wel een keer aan de beurt geweest. Koppeling is een iets ander verhaal denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb sinds een jaar een vw passat variant tdi 170 pk DSG highline uit 2006. Vrijwel direct na aankoop begon de auto bij volgas accelereren ernstig in te houden. Ik had 6 mnd bovag garantie en heb de auto terug gebracht naar de garage, daar hebben ze het vliegwiel en de koppelingsplaten van de dsg vervangen. Ik maakte een testronde, wat bleek, probleem niet verholpen. Uit coulance van de bovaggarage mocht ik op kosten van de bovaggarage de auto laten checken bij de dealer. De dealer constateerde een zwaar vervuild brandstoffilter, en gaf aan dat de brandstofpomp defect was, hij heeft deze direct vervangen. Nu was het inhouden voor 95% minder. Na enige tijd begon de auto weer ernstig in te houden, de bovaggrage gebeld, auto gebracht, nu is de brandstofopvoerpomp vervangen. Weer een testronde gemaakt, probleem voor 100% verholpen. Weer enige tijd verder (garantieperiode van 6mnd voorbij) hapert de auto bij volgas weer ernstig. weer bovaggarage gebeld, uit coulance mag ik wederom mijn auto bij de dealer brengen, zojuist een telefoontje gehad van de dealer met de mededeling dat de brandstofopvoerpomp maar 5 bar druk gaf i.pv. 10 bar. Morgen wordt dus voor de tweede keer in korte tijd de brandstofopvoerpomp vervangen, hoop dat ik nu geen problemen meer krijg met deze fantastisch rijdende passat, anders ruil ik hem in voor een lexus gs 300 uit 2006/7. Ik ben dan helemaal klaar met vw waar ik al ruim 20 jaar trouw aan ben. :angry:

 

ik heb dit probleem ook met mijn wagen gehad(170,dsg,highline'06),precies het zelfde verhaal,ook steeds terug komende klachten van stotteren en inhouden.

ik had er toen ook flink de balen van,en met aanhoudend klagen bij de garage is ie toen uiteindelijk wel onder garantie goed gerepareerd.

nu ben ik 120k verder en vind het zo'n fantastiche wagen dat ik die elende allang vergeten ben.

en ik rij er tot vandaag de dag nog met veel plezier in.daar kan geen lexus tegen op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat is inmiddels gemaakt, brandstofpomp geeft nu wel 10 bar druk. Gisteren ff test gereden, auto loopt in één gang zonder hikken of stoten vrij makkelijk naar 220 km/u, ook de dsg schakelt stukken sneller.

Hopen dat ie zo blijft rijden. De combinatie van DSG met een 170 pk tdi is inderdaad een heerlijke combinatie om mee te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een orginele niet gechipte 170 pk. Hiervoor heb ik een 130pk, gechipt naar 165pk met 400nm koppel gereden. Dat was een superfijne auto, trok op korte sprinten menige bmw en gti mee zoek, maar met behoorlijke onderhoudskosten (tiptronic bak en turbo vervangen). Ik ben bang dat als ik deze 170pk laat chippen, dat ik net als bij de vorige passat met veel onderhoudkosten wordt geconfronteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
pffff.... dan had ik t wel geweten....

 

Foppe, mijn auto is net Griekenland. Daar zit ook al zoveel in.

Nee, ik heb het toen wel overwogen, maar als ik dan kijk wat ik voor deze auto terug krijg.... Móet er weer een klap geld bij. Dan had ik hem gelijk na de eerste reparatie weg moeten doen, dan had ik de dans ontsprongen.

Hij móet het nu nog zeker 1 volhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn motortype even opgezocht: BKP

Het betreft een Passat variant 2.0 TDI DSG uit 2007 km stand 105500.

 

Nog geen problemen gehad maar ik zit er absoluut niet op te wachten dat het een keer fout gaat.

Is het mogelijk op voorhand onder coulanceregeling de verstuivers te laten verwisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden