Ga naar inhoud

joepie

Members
  • Aantal items

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over joepie

Profile Information

  • Plaats
    voerendaal

joepie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Wie weet er raad? Heb sinds 3 jaar een Passat 2.0 TDI 3C (bwjr 2005, model 2006) en was ook zeer tevreden totdat: onlangs, vlak voor mijn vakantie geeft de computer aan dat er een service beurt uitgevoerd dient te worden in 900KM of 304 days?? Aangezien we een vakantie in Spanje hadden gepland en we 14 augustus zouden vertrekken heb ik op 12 augustus een afspraak gemaakt bij de dealer. Beurtje zou zo'n 200 - 300 euro gaan kosten. Toen de auto klaar was moest ik 555,- afrekenen want er was blijkbaar ook een homo-kineet (?) kapot en vervangen en men had een reiniger toegevoegd aan de brandstof. Tevens deelt men mij mede dat de onderdrukpomp (tendem?) olie lekt. Dit bleek uit de zeer vervuilde brandstoffilter, die inderdaad zwart was. Volgens de monteur betekende dit dat er nu olie in de brandstof zit en dat er nog een elektrische pomp achter in de tank zit die dat niet fijn zou vinden. Daardoor zou deze hoe dan ook kapot gaan, hetgeen betekende dat de auto stil zou komen te staan. Aan gezien ik dit risico niet wilde nemen voor zo'n grote trip (rijd ook altijd 's nachts) heb ik beide pompen laten vervangen. Na veel gezeur was VW bereid de pomp die het wél nog deed te vergoeden (?!)en moest ik het voorste pompje zelf betalen. (365,-) Om een lang verhaal kort te maken de feiten op een rij: op 12 augustus krijgt de auto een service (90.000KM)3e keer en altijd bij dealer onderhouden Homokineet wordt vervangen ; Branstofpomen voor en achter worden vervangen (op 13 augustus) In Luxemburg slaat de auto af en krijgt volgens de monteur geen brandstof meer! (14 augustus) Gezien feestdag van VW in Luxemburg auto zelf met kabel teruggesleept naar Nederland. Zaterdags bij dealer:"waarschijnlijk een breuk in de kabelboom", kijken we maandag na Maandag: Pompverstuiver defect, moet vervangen worden is geen garante betreft een electronische storing en dat kan volgens de dealer altijd voorkomen. Dinsdag de auto afgehaald hij loopt weer. Vakantie afgezegd. Afgelopen zondag aan het toeren in de eifel. Auto slaat wederom af. Probleem lijkt hetzelfde. Volgens de Duitse VW-dealer is er weer een pompverstuiver kaduk. Ook een elektrische storing!!! Volgens mijn dealer heeft het een en ander absoluut niets met elkaar de maken, waar ikzelf het idee heb dat ik nu nog op het strand in spanje zou liggen als ik niet voor mijn vakantie die beurt had laten uitvoeren!!! Heb nu iets meer dan een week vakantie en heb vrijwel constant in de garage gestaan. Van garantie en coulance wil men niets weten, laat staan over de kosten van de vakantie, welke ik uiteraard niet meer kon annuleren. Op dit forum zie ik hier en daar wél meldingen over het kapot gaan van pompverstuivers in combinatie met olie in de brandstof. Het toverwoord van de dealer is ëlektronisch"dit zou volgens hem aantonen dat dit altijd kan gebeuren en dat zij daar allerminst voor aansprakelijk zijn. De auto moet nog 4 jaar worden en heeft 91.000 KM gelopen! Ik begrijp dat ik 4 van die pompen heb, wanneer gaat de volgende stuk? Ik heb totaal geen vertrouwen meer in mijn auto, waar ik toch 3 jaar veel plezier aan heb beleefd, vóórdat ik naar de dealer ging voor een beurtje!!! Je voelt je als leek gewoon belazerd!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden