Ga naar inhoud
  • 0

1:7.642276


andre_m

Vraag

Ik heb daar al eens een vraag over gesteld geloof ik, maar gisteren ging ik tanken

en er ging 61,5 liter in (ja was bijna leeg :shock: ) en keek op de dagteller en

bleek dat ik dus 470km heb gereden.

 

Dit wel voornamelijk in de buurt waar ik woon. en NIET met zoiets achter de auto :D

They_still_make__big_caravans.jpg

 

Mijn vraag is is dat nou normaal? Het is trouwens een 1.6 Trendline met Clima... en geen W8 (helaas)

 

Kleine stukjes, airco aan en relatief lichte motor helpen allemaal niet, maar 1:7.6 vind ik

wel een beetje overdreven.

 

 

gr

 

Andre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Kan het zo zijn dat een temp. sensor kapot is waardoor

de motor veel benzine krijgt om de boel te koelen.

 

Ik vond de laatste tijd dat de Passat ook een beetje stinkt.

 

Zat ik netaan te denken ja, ik heb namelijk precies hetzelfde gehad. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Meten is weten, lees 'm uit zou ik zeggen.

 

Idd, heb net garage gebeld, binnenkort ff langsrijden.

 

Niemand in de buurt met VAG-COM? Scheelt je weer een paar goed verdiende euros

 

Is geen off vw dealer, maar wel met know how, kom daar al 15 jaar, uitlezen is service :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Raar, ik rij altijd zomers zuiniger.

 

Moet ik er wel bij zeggen dat de auto altijd binnen staat en ik thuis dus altijd in een koele auto stap. Zet alleen de airco aan als het te warm is.

Ok, 25 graden is nog geen bedrijfstemperatuur, maar motor zal ietsje eerder op temperatuur zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan ook door je gebruik van de airco komen. Ik heb een 3bg 18T gechipt, en die loopt normaal 1; 10,5 maar nu met dit mooie weer de climatronic aan haal ik ook maar net 1; 8,7

Ik moet er nog ff bij vermelden dat als ik geen clima aan heb en de cruise controle aan heb op 100 km/u dan haal ik ongeveer 1/12,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb daar al eens een vraag over gesteld geloof ik, maar gisteren ging ik tanken ...

Mijn vraag is is dat nou normaal? Het is trouwens een 1.6 Trendline met Clima... en geen W8 (helaas)

Andre

 

Nu heb ik heel toevallig wel een W8. Rijd er dagelijks redelijk veel mee ( 80km/u en 100km/u stukken) en kom dan aan een gemiddelde van ruim 1:9.

Ook bij mij staat de climatronic aan, em ook de verlichting is altijd aan.

Moet er overigens wel aan toevoegen dat ik rustig rijd, en niet met een heel zware rechtervoet :P

 

Neemt overigens niet weg, dat ik ook het verbruik van jouw Passie wel hoog vind liggen. Hier zal toch wel wat aan de hand zijn. Ben benieuwd wat er uit het uitlezen gaat komen.

In ieder geval veel succes met het opsporen van de slurper

 

Greetz,

Feike

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik rijd met mijn 1.6 nu met een gemiddelde van 1/10.2 en dat zijn alleen korte stukjes woon/werk verkeer.

 

Thanx, ik laat m ff uitlezen, kijken wat eruit komt. pff 1 op 10, dat is lang geleden...

 

Wij rijden heel weinig (8.000 km p.j.) met de Passat sinds we m hebben (nu 5 jaar) dus dat soort dingen

vallen niet echt snel op als hij veel gaat verbruiken, meestal gebruiken we ons Renault 5 je

voor het lokale werk, maar met het warme weer is het wel lekker de airco met 2 kinderen achterin.

 

Nu is het dus wel zo dat hij toen ik m startte vanmorgen ontzettend stonk naar...

[proberen te omschrijven] een sterke lucht van uitlaatgas en een beetje benzine er doorheen [\proberen te omschrijven]

dus ik verdenk inderdaad de Passie dat hij een kapotte sensor heeft.

 

I'll keep you posted :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2.8 V6 hier, gemiddeld verbruik 1:8 als ik er voor ga, anders 1:10 met een fluwelen voetje. 1:10 met een 1.6 lijkt me niet echt optimaal, tenzij je em structureel op z'n staart trapt (dat doe ik dus niet met mijn V6, da's ongezond voor m'n bank saldo met al die flitsers).

Gr.

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed en slecht nieuws

 

De auto is uitgelezen en geen foutmeldingen te zien... is het goede nieuws

Maar verbruik is nog steeds hoog... is het slechte nieuws

 

Nu ga ik de ontsteking reinigen dmv een benzine toevoegsel, het vreemde is

dat er soms een benzine lucht uit de uitlaat komt, maar dan moet ie ook roken

volgens de garage...

 

Dus das lekker, maar even kijken wat die reiniger brengt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voordat een benzineauto echt gaat roken uit de uitlaat moet er wel iets heel ernstigs aan de hand zijn. Als hij naar benzine stinkt (uitgezonderd direct na de koude start) is het mengsel gewoon te rijk, en dan zie je echt geen rook. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voordat een benzineauto echt gaat roken uit de uitlaat moet er wel iets heel ernstigs aan de hand zijn. Als hij naar benzine stinkt (uitgezonderd direct na de koude start) is het mengsel gewoon te rijk, en dan zie je echt geen rook. :wink:

 

Kee, thanx, da's logisch idd, persoonlijk denk ik dat het een gevalletje "zo nu en dan" is.

Je weet wel, als je bij de tandarts bent heb je geen tandarts meer...

 

Ik wacht even de volgende tank af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je weet wel, als je bij de tandarts bent heb je geen tandarts meer...

Je bedoelt waarschijnlijk: ... als je bij de tandarts bent heb je geen kiespijn meer... :angel:

Kee, thanx, da's logisch idd, persoonlijk denk ik dat het een gevalletje "zo nu en dan" is.

Ik wacht even de volgende tank af...

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed nieuws

 

Met benzine toevoegsel lijkt het dat het verbruik weer naar normale waarden is gedaald,

althans de computer gaf op de snelweg 1:13 aan en in de stad 1:11, alles beter dan de

12l op 100km wat ie eerst aangaf, ik wacht nog even het daadwerkerkelijke tanken

af voordat ik begin te juigen. Lijkt er dus echt op dat de ontsteking vies was? :?:

 

gr

 

Andre

 

(dit nog steeds met de airco aan en verlichting)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden