Ga naar inhoud

Chriske

Members
  • Aantal items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Chriske

Profile Information

  • Plaats
    Zoetermeer

Chriske's Achievements

0

Community reputatie

  1. Chriske

    Ethanol. (E85)

    Check: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12608 ... biofuel-A4
  2. Mijn dempers hoor ik ook bij verkeersdrempels, maar volgens mij is dat gewoon de olie die door de poortjes van je demper stroomt. Als een pakking van je demper lekt (lucht of spiraalveer, maakt niet uit), dan loopt er olie langs je demper poot. Eenvoudig te checken. Maar omdat je aangeeft dat je het zowel voor als achter hoort, lijkt het mij gewoon de olie die bij de schok (drempel) door de poortjes wordt geperst.
  3. Chriske

    hulpveren?

    Dank voor de reacties! Op dit moment is de Passie wel erg zacht geveerd, dus een klein beetje comfort inleveren doet niet zo heel veel pijn. Voor de volgende vakantie ziten er hulpveren op. Gr. Chris
  4. Chriske

    hulpveren?

    Hoi allemaal, Ben net terug van vakantie met de familie. Koffer op het dak, de achterbak van mijn 3BG Variant was volgeladen tot het plafond, met achter op de trekhaak nog twee fietsen. De Passat lag erg diep. Nou vertelde mijn VW-boer dat hij voor € 275,- incl. montage hulpveren (achter) kan plaatsen. Ik vroeg me af, heeft iemand hiermee ervaring? Ga je het merken in het weggedrag? Bij voorbaat dank voor jullie reacties. M.vr.gr. Chris
  5. Dat klopt niet helemaal wat je zegt, aangezien de Passat 35i ook Syncro heet en daar de blokken ook overdwars erin liggen. Vanaf mj99 of 2000 zijn ze bij VW voor alle modellen de 4wd's 4Motion gaan noemen, ongeacht het syteem. Hmm... interessant. Weet je ook wat voor differentieel werd er gebruikt voor de 35i? Gr. Chris
  6. Het is alemaal tamelijk verwarrend omdat ze bij VW zelf niet eenduidig omgaan met deze benamingen. In 1e instantie waren de Syncro VW's gelijk aan de Audi Quattro systemen (lengte richting geplaatste motren en een Torsen differentieel). 4Motion hebben ze bedacht als dwars geplaatste motoren met een Haldex koppeling. Echter, op mijn 3BG (2.8 V6 4Motion) staat ook 4Motion in het kenteken, terwijl deze een noord-zuid geplaatst motorblok heeft (en dus ook een Torsen differentieel). Hier kwam waarschijnlijk de maketing manager van VW om de hoek kijken, die beslist heeft dat Syncro niet meer kan en dat het dan toch maar 4Motion moet zijn...
  7. Chriske

    1:7.642276

    Hoi André, Wat heb je precies aan je benzine toegevoegd? Groetjes, Chris
  8. Chriske

    1:7.642276

    2.8 V6 hier, gemiddeld verbruik 1:8 als ik er voor ga, anders 1:10 met een fluwelen voetje. 1:10 met een 1.6 lijkt me niet echt optimaal, tenzij je em structureel op z'n staart trapt (dat doe ik dus niet met mijn V6, da's ongezond voor m'n bank saldo met al die flitsers). Gr. Chris
  9. Hoi Robert, Een olie lekkage vond ik ook niet zo voor de hand liggen. Voordat ik de 2.8 4Motion kocht een jaar terug, heb ik em op de brug gehad bij een vriendje, en zag het er allemaal schoon en droog uit (op een aandrijf-as-hoesje na, maar aan het blok zelf niets te zien). Vorige maand is de distributieriem (preventief) vervangen bij 117.000km door de VW boer in Z'meer. Die hadden al aangegeven dat *als* ze iets zouden vinden, dat dat voor hun direct een goed moment was om evt. een keerring mee te nemen. Is niet gebeurd, dus het zal niet nodig zijn geweest. Wel voor de zekerheid maar gelijk multiriem en waterpomp laten vervangen, kan 'ie er weer 120.000km tegen aan Gr. Chris
  10. Inderdaad. Vandaar mijn vraag of dat wel normaal is. Heb in het verleden Golfjes gereden (diesel, zakelijk) en daar moest zo rond de 10.000 km een liter olie bij, zo is mijn ervaring. Ik krijg hier de indruk dat motor olie met een lage viscositeit van invloed zou kunnen zijn. Wellicht dat ik bij de volgende kleine beurt misschien toch 10W40 erin giet. Gr. Chris
  11. Long Life olie inderdaad... van dat dunne synthetische spul, 5W30 dacht ik. De motor loopt verder mooi, smeuig, zoals je van een V6 zou hopen, met meer dan voldoende power indien gewenst Maar voor de zekerheid dus wel een kannetje reserve olie voor het moment dat hetlampje aangeeft dat mijn oliepeil laag is. Gr. Chris
  12. Hallo allemaal, Sinds een jaar rijd ik naar tevredenheid een Passat 2.8 V6 4Motion uit 2003. Ik rijd niet altijd met een fluwelen voetje, 50% binnen en 50% buiten de bebouwde kom, verbruik benzine ca. 1/9. Ik heb het afgelopen jaar ca. 15.000km gereden en drie maal een liter olie bijgevuld. Het kost je de kop niet, maar is eens in de 5000km olie bijvullen extreem, normaal, of valt het alles mee? Bij voorbaat dank voor de feedback! M.vr.gr. Chris
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden