Ga naar inhoud

wulfke

Full Members
  • Aantal items

    11998
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    223

wulfke won de laatste dag op 8 juli

wulfke had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

9331 Excellent

Over wulfke

  • Verjaardag 20-03-1982

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Zelzate (BE Oost-Vl)
  • Naam
    Peter

Overige

  • Vagcom
    18.2.1 micro CAN

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Vakantie is al voorbij, althans de vakantie op verplaatsing.
  2. nog even verder in de schema's gedoken. Ik leid af uit jouw VCDS scan dat je een 1.6Tdi hebt. Via de schema's zie ik dat SB11 direct spanning geeft naar de teller op de 32polige stekker en dit op pin 32. Pin 32 is 12V en pin 16 massa. op pin 31 van de 32 polige stekker komt de geschakelde spanning die via het relais verloopt.
  3. Er zijn verschillende uitvoeringen maar er is 1 met een e-box low en deze heeft inderdaad op SB11 een zekering zitten voor de teller. Maar deze krijgt ook voeding bovenliggend via nog een zekering. Daarom dat het misschien handig is eens de zekering eruit te halen en op beide pinnen van de zekeringplaats te meten of je op 1 pin al 12V hebt of niet (contact aan) als er al op beide pinnen geen 12V staat dan is het verder iets mis.
  4. Als controle zou je eens met de multimeter kunnen meten op de zekeringen of je wel aankomende spanning krijgt of niet. Als je al aankomende spanning krijgt en de zekering is goed dan is het achterliggend. Als je al geen aankomende spanning krijgt dan zit het probleem hogerop.
  5. Heb je een meettoestel en kennis van spanning meten ter beschikking ? Zo ja zou ik even wat spanningen meten en tot waar je spanning hebt. Succes met de vroegshift. Morgen is er nog een dag 👍🏻
  6. Zijn er nog zaken die het niet doen ? Ik zie ook nog een verdeling hogerop in de voeding verdeling en die gaat ook onder andere naar de switch voor de achteruitrijverlichying. De voedende kant van zekering SC7 verloopt via een relais welke vanuit het BCM wordt gestuurd. Dus er is een voedende draad vanuit de SB box die via een relais voeding geeft aan SC7 en SC39.
  7. SC7 zie ik nu ook als voeding voor de teller als voor de gateway.
  8. Ik snuffel straks even verder in de schema's. Teller stuk veronderstel ik niet. Gateway kan deels gesneuveld zijn gezien het weinige je kan uitlezen. Maar op het eerste zicht lijkt er mij een deel geen spanning te krijgen door 1 of andere reden.
  9. SB is de box in het motorcompartiment. SC is de kast links in het dashboard. Bedrading of kabelboom beschadigd of gekneld gezeten bij het terug monteren van de radio ?
  10. Ik zie hier op een schema verschillende zekeringen voor bvb het klokje. SC47,SB20 , SB12.
  11. wulfke

    koplamp vervangen

    Er zijn destijds 2 verdelers geweest van koplampen en allebei geplaatst geweest in de 3C Hella en Valeo. De koplampen passen allebei en hebben dezelfde montagepunten maar hebben een andere manier van montage van de H7 lamp in de koplamp. Een setje zal rond de 150/160eur zitten.
  12. De rest van de teller doet het wel nog ? Verlichting, display tussen de wijzerplaten, brandstofmeter en temp meter ? VCDS ter beschikking om te kijken of je foutmeldingen hebt ? Of via adres 17 eens output test doen van kanaal van de toerenteller en snelheidsmeter
  13. wulfke

    koplamp vervangen

    En nu nog info die echt belangrijk is, Oem halogeen of xenon koplamp..?
  14. Meest voorkomende oorzaak dat je de pinnen niet kan monteren is dat je de paarse vergrendeling achterop niet of niet voldoende hebt verschoven. Is maar een millimeter dat je kan schuiven maar voldoende om te beletten dat de pinnen er niet in gaan. Succes !
  15. Staat in het KB !! Even de zoekfunctie gebruiken krijg je dit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden