ron1965 Geplaatst 10 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 februari, 2009 EDIT 3V: zie voor dit probleem ook onder andere de volgende topics: viewtopic.php?f=109&t=16799 viewtopic.php?f=109&t=27166 viewtopic.php?f=109&t=27197 viewtopic.php?f=109&t=26822 voor de diverse alternatieve oliefilters voor de 1.8T zie o.a. dit topic: viewtopic.php?f=109&t=14517 Hallo, Na het vele lezen hier op het forum over de black sludge toch ook maar effe gekeken onder de olievuldop. En bij mij dus ook zwarte troep erin. De olie is volgens mij ook een longlife. Aangezien ik nog garantie heb op de auto kan ik dit dan tegen de dealer vertellen en moet hij hier iets aan doen? Ik heb de auto nog niet zo heel lang en nog niet zoveel km gemaakt. De dealer waar ik hem gekocht heb verkoopt alleen audi en vw en bestaat al heel wat jaren(zal er dus ook wel verstand van hebben). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 3 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2013 Nou mijn bolide is ook ten prooi gevallen aan slush problemen. Helaas op de Brenner in Oostenrijk. Nu is de auto onderweg naar Nederland met Logix omdat er nog garantie op zit en de garage zelf de schade wil inspecteren en repareren. Zodra ik meer weet post ik het wel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 3 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2013 Lekker is dat Leo, hopelijk valt de schade mee. Nog wel een fijne vakantie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 3 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2013 Dat hoop ik ook, alleen ben ik bang van niet, vlak voor de Brenner ging het mis en dan op het moment dat de auto stijl omhoog moet het 1200 kg aan de trekhaak, veel herrie was het gevolg.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 23 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2013 Nou ik ben gester gebeld door de garage, De motor en turbo hebben niks, GELUKKIG. Carterzeef zat vol troep en toen ze klaar waren gingen ze een ritje maken met als gevolg een nieuwe melding. Weet nog niet wat. Morgen ga ik em weer ophalen!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wojtek Geplaatst 23 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2013 Heb het zelfde gehad vlak na München. 40 graden bergop geen oliedruk. Oorzaak kapotte oliepomp. Deze laten vervangen inclusief oliefilter en dergelijke. Bij terugkomst in Nederland distributieriem, waterpomp en dergelijke laten vervangen. Met andere woorden de Passat blijft nog wel even. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 23 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 augustus, 2013 was wel schikken zeker? Bij wel teminste, dacht dat wordt een nieuw blok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Wojtek Geplaatst 24 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2013 Gelijk auto aan de kant en motor uit. Zeker schrikken. Twee dagen voor vertrek anwb hulp Europa gedaan voor €30 extra. Die hebben ons fantastische geholpen. Met zgan Golf variant door naar Italië en op terugweg Passat weer opgehaald. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 24 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 augustus, 2013 Mooi, man. Ik had een een I40 van hiundai ding. Beste auto hoor, maar wat een slecht zicht. Echt kleine voor- en achterraam. Nou ik heb de Passat weer terug en het is een wereld van verschil. Bij het opschakelen met de automaat valt de motor niet meer terug in toeren, tevens heb ik het idee dat de motor soepeler loopt. Ze hebben de carterzeef schoon gemaakt en de motor gereinigt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 horsekop Geplaatst 26 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2013 had iemand nog het nummer voor mij van de vag specialist uit den Bosch ik geloof Thomas.. ik had al gezocht maar kan het even niet vinden.. alvast bedankt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2013 THSautomotive.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fryan Geplaatst 8 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 maart, 2014 Sorry dat ik het zeg, maar longlife olie is echt onzin. Dit is alleen een "kostenbespaarend" praatje voor klanten of lease maatschappijen. Hoe langer olie in de motor zit, des te meer hij vervuild en de dopes in de olie slechter hun werk doen waardoor vocht in de olie een grote boosdoener word. Nieuwe olie in een "vuile" motor heeft ook geen zin, tap de nieuwe olie maar eens na een paar km af. De olie zal al weer zwart zijn. Bij black slugde raad ik motor flush aan. Een garage in de buurt die zaken doet met Forté reinigings middelen kan je er alles over vertellen. En geen longlife meer aub, gewoon iedere 15.000 nieuwe olie ( geen aldi, kruidvat, enz enz) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 frank20vt Geplaatst 6 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 6 juni, 2014 Goedendag Kan iemand mij vertellen wat de oliedruk bij warme motor moet zijn. Betreft een 1.8t motorcode apu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 juni, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 juni, 2014 stationair zo tussen de 2 en 3 bar Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Errorist Geplaatst 1 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2015 Ja hoor Passanten, ik had het ook met mijn 1.8T Toevallig had ik dit onderwerp gelezen en de week erop gebeurde het bij mij... oliedruk valt weg... lichte paniek, omdat je een melding krijgt dat je meteen je motor moet uitzetten! Ik dacht: Fuck... sludgeprobleem... forum... Stond ik ergens in 'the-middle-of-nowhere' in Friesland... ik wist alleen niet of ik door kon rijden, dus toch ff ANWB gebeld. Ik vertelde hem het Sludge-euvel aan de beste man, maar deze zei dat hij hier nog nooit van gehoord had. Ik kon toch verder rijden, maar dan wel meteen een garage opzoeken. Gelukkig zit mijn stiefvader bij een autoknutselclub en kon ik hem daar op de brug zetten. Eerst een grotere oliefilter gekocht, wat dikkere Kroon olie en wat Flush. Flush er in en wat omrijden naar de knutselclub. Oude olie er uit doen en zag dat het al een tijd niet was ververst. Ik had het meteen bij aankoop moeten doen, maar dat weet ik nu... Oliefilter geplaatst en nieuwe olie erin, hoppa!!! Zoemt weer soepeltjes over de snelweg. Gelukkig was ik op tijd, dankzij het Forum!!!! 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 1 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2015 Heb je ook je carterzeef schoon gemaakt en je carterpan? Anders ben je zo weer aan de beurt. Het kan je je turbo kosten. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Errorist Geplaatst 1 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2015 (aangepast) eh, nee... ik zal daar eens naar kijken. tx voor de tip! ps: hoe maak ik deze schoon? 1 mei, 2015 aangepast door Errorist Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LeovanderMeer Geplaatst 1 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2015 Motorblok aan de bovenkant vast maken, blok los van de motorsteunen, motor iets omhoog carter losmaken en dan zie je een hele hoop ellende in je carter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vwsp220remon Geplaatst 1 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2015 eh, nee... ik zal daar eens naar kijken. tx voor de tip! ps: hoe maak ik deze schoon? Wat was de KM -stand? Niet dat de stand veel zegt , maar lees over het algemeen dat deze problemen optreden zo rond de 170.000 en 180.000 km. Ik sta nu op 155.000 en ik denk dat ik (preventief) bij de volgende beurt de zooi laat nakijken/reinigen. Overigens, Oliewissel doe ik iedere 10.000 km en tank altijd eur98. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Errorist Geplaatst 2 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2015 Tx Leo! @@Raymond: km stand: 215.000 km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nishaad Geplaatst 24 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2015 Ik heb hier helaas ook mee te maken gehad. De ANWB moest ook ter plaatse komen. Er staat wel degelijk in de computer van de ANWB dat dit een veel voorkomend probleem is en er wordt daarin ook duidelijk afgeraden er nog een meter mee te rijden. Alles inmiddels opgelost? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 STA Geplaatst 24 juni, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2015 Net motorflush gehaald bij de dealer. Straks mn olie weer versen en flushen is inmiddels 10.000 km geleden omdit te voorkomen 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 Ik lees telkens over het grote oliefilter voor de 18t Heeft iemand daar een onderdeelnummer van ? dan kan ik hem ook bestellen BVD Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 Viewtopic met filters van de eerste pagina krijg ik niet geopend Iemand Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 Viewtopic met filters van de eerste pagina krijg ik niet geopend Iemand @@Vdub Matthijs, zijn de linkjes nog te activeren? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 Zal ik morgen ff kijken, oc105 is een T4 2.4d big kahuna Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ron1965
EDIT 3V: zie voor dit probleem ook onder andere de volgende topics:
viewtopic.php?f=109&t=16799
viewtopic.php?f=109&t=27166
viewtopic.php?f=109&t=27197
viewtopic.php?f=109&t=26822
voor de diverse alternatieve oliefilters voor de 1.8T zie o.a. dit topic:
viewtopic.php?f=109&t=14517
Hallo,
Na het vele lezen hier op het forum over de black sludge toch ook maar effe gekeken onder de olievuldop.
En bij mij dus ook zwarte troep erin.
De olie is volgens mij ook een longlife.
Aangezien ik nog garantie heb op de auto kan ik dit dan tegen de dealer vertellen en moet hij hier iets aan doen?
Ik heb de auto nog niet zo heel lang en nog niet zoveel km gemaakt.
De dealer waar ik hem gekocht heb verkoopt alleen audi en vw en bestaat al heel wat jaren(zal er dus ook wel verstand van hebben).
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
20
13
12
12
Popular Days
21 sep
14
11 feb
11
9 jan
8
21 feb
7
Top Posters For This Question
Vdub 20 posts
DM 13 posts
Dannydude1.8t 12 posts
ron1965 12 posts
Popular Days
21 sep 2009
14 posts
11 feb 2009
11 posts
9 jan 2010
8 posts
21 feb 2009
7 posts
Popular Posts
Errorist
Ja hoor Passanten, ik had het ook met mijn 1.8T Toevallig had ik dit onderwerp gelezen en de week erop gebeurde het bij mij... oliedruk valt weg... lichte paniek, omdat je een melding krijgt dat
Bartman
Mijn auto wordt geflushed as we speak... Hier ook 3 piepjes, een knipperend olielampje en een licht tikkend blok. Mijn garage had ook al onderzoek gedaan dus had de Forte en een groter oliefilter
Dannydude1.8t
De laatste tijd krijg ik regelmatig de melding STOP! in mijn boordcomputer te zien. met daarbij de opmerking OIL pressure en het wel bekende lampje. Ik krijg deze melding steeds als ik het gas flink
Posted Images
177 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten