Ga naar inhoud

Fryan

Members
  • Aantal items

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Fryan

  • Verjaardag 28-06-1982

Profile Information

  • Plaats
    Alphen Gld

Fryan's Achievements

0

Community reputatie

  1. met de inlaatlucht temp is het verhaal een beetje het zelfde als met de koelvloeistof temp. Hoe kouder de lucht des te meer lucht er in de motor kan ( even snel in jip en Janneke taal) Dus als de temp van inlaatlucht 148 graden is dan past hij daar de hoeveelheid ingespoten brandstof op aan. Dit regelt de benzine ecu, dus als hij dat op benzine doet dan neemt de lpg ecu dat over omdat het lpg systeem een volgsysteem is. Nu weet ik alleen even niet zo snel of de inlaatlucht temp sensor in de luchtmassa zit of dat het een losse sensor is. De P0420 zal een zeer hoogst waarschijnlijk een defect kat zijn en/of sondes Ik zou eerst alle storingen in het benzine systeem verhelpen voor je lpg systeem de "schuld" geeft
  2. Sorry dat ik het zeg, maar longlife olie is echt onzin. Dit is alleen een "kostenbespaarend" praatje voor klanten of lease maatschappijen. Hoe langer olie in de motor zit, des te meer hij vervuild en de dopes in de olie slechter hun werk doen waardoor vocht in de olie een grote boosdoener word. Nieuwe olie in een "vuile" motor heeft ook geen zin, tap de nieuwe olie maar eens na een paar km af. De olie zal al weer zwart zijn. Bij black slugde raad ik motor flush aan. Een garage in de buurt die zaken doet met Forté reinigings middelen kan je er alles over vertellen. En geen longlife meer aub, gewoon iedere 15.000 nieuwe olie ( geen aldi, kruidvat, enz enz)
  3. ik zie in een andere post van je dat je pas de injectoren en filter hebt laten vervangen. Hebben ze hem aan de laptop gehad en gekeken of de druksensor niet defect is? Schroef je ecu toch maar eens open, printplaat zal wel geoxideerd zijn.
  4. Je weet welk merk lpg systeem je hebt, dan heb ik geen foto nodig. Veel mensen weten namelijk niet het merk lpg systeem, dan vraag ik meestal een foto. AG SGI met hun befaamde "050"injectoren zijn zeer slecht bestand tegen vervuiling, In de eerste serie zat er zelfs geen droog gas filter tussen, met alle gevolgen voor de injectoren. Veel mensen laten echter ook nooit het droog gas filter vervangen, met dus ook alle gevolgen voor de injectoren. Maar even op jouw probleem, Aangezien ik de auto niet voor me heb en niet aan de laptop, maar puur op de kennis die ik van dit systeem heb vermoed ik dat de Sagem druksensor op de verdamper defect is en daardoor (ook door vervuiling) de 050 injectoren heeft aangetast. Dit is echter niet schoon te maken, dus zul je het moeten vervangen. Dit is wel een dure grap die snel 500,- gaat kosten. Als je een SGI 1 ( eerste generatie) hebt, dwz 1 grote zwarte ecu en 1 kleine met vacuum slang. Dan kun je de ecu ( zwarte grote) even open schroeven en kijken of er geen vocht in zit.
  5. Ik werk zelf dagelijks met lpg installaties en zou je graag willen helpen met je probleem. Om te beginnen wil ik graag het merk willen weten van je lpg installatie, of een foto van de schakelaar. Als ik weet welk merk dan kan ik wat gerichter advies geven.
  6. Heb je een klepsmeermiddel zoals Flaslube of JLM? Dit verminderd evt klepinslag bij cilinderkoppen met TE zachte klepzittingen. Paar jaar terug toen de Sharan net uit was, toen kreeg je bij Vialle een ruil cilinderkop met harde klepzittingen. Weet zo niet meer of dat de ATM was. Wat betreft het meerverbruik, daar zou je gewoon de inbouwer naar moeten laten kijken. Misschien staat de fueltrim net te rijk. Mvg Fryan
  7. Hallo Vdub, Ik weet zo niet alle motorcodes uit mijn hoofd, maar bijna alle motoren kunnen wel op lpg Zelfs de fsi motoren. Bij sommige motoren monteren we een klepsmeermiddel om de kleppen wat te smeren en koelen. Er zijn zelfs lpg merken die ik zo in kan stellen dat hij bij hoge toeren even terugschakeld naar benzine. Er is een bepaalde motorcode geweest van de seat alhambra die te zachte klepzittingen had maar weet de motorcode niet meer. Mocht je het van een bepaalde motorcode willen weten mag je het me altijd vragen. Mvg Fryan
  8. Het is altijd mooi om te horen hoe verschillend er gepraat wordt over LPG. De Ecofuel is leuk, maar in NL niet erg praktisch. Er zijn nog niet veel tankstations om CNG te tanken. Zelf ben ik LPG inbouw specialist en heb al genoeg VW's ingebouwd. Er zijn natuurlijk altijd wat gevaren als de fabriek bezuinigd en er te zachte klepzittingen in de kop monteerd, alle LPG inbouwstations kunnen je vertellen of het "veilig" is om er LPG in te laten bouwen. Wat betreft FSI zou ik uit ervaring nog even wachten, Vialle was de eerste die zijn "FSI lijn" uitbracht maar er zitten naar mijn mening te veel kinderziektes in. Prins laat nu mondjesmaat ook hun "FSI systeem"uitrollen, daar heb ik nog geen ervaring mee maar verwacht er veel van. Kort samengevat: De moderne auto kan gewoon probleemloos op LPG lopen MITS er goede klepzittingen zijn gemonteerd af fabriek, minder vermogen is tegenwoordig echt niets tot minimaal. P.s LPG is om op te koken???? koken doe je thuis op aardgas
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden