Ga naar inhoud

Sunnyboy of carshades?


vwfrits2005

Aanbevolen berichten

  • Reacties 229
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het naar buiten kijken vinden de meiden geen probleem wel vinden ze het gek dat als het raam open gaat het zonnescherm blijft zitten.

Wat ik ook een voordeel vind is dat er nu niet meer van die boederij plak beestjes op mijn raam geplakt kan worden :lol:

 

Mijn dochter klaagde er ook nooit over. Dat werd anders toen de sunniboy's weer gemonteerd werden na een paar weken zonder de sunnyboy's gereden te hebben. Het nadeel weegt in elk geval niet op tegen het voordeel van het gebruik ervan, maar nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar originele ramen en anders ramen met folie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag m'n carshades binnen gekregen van ebay. Met 10% korting, actie is nu nog steeds zie ik. Gelijk ff gemonteerd. Met de portierruiten zat ik even te klooien, maar ff googlen op ons forum vond ik het al snel. Als ik eerlijk bent vind ik de pasvorm niet 100%, dit omdat het stofgedeelte niet 100% strak staat. Ik vind dat op zich geen probleem, gezien ze slechts 1/3e kosten van sonnyboys, en dan vind ik het begrijpelijk dat de kwaliteit niet gelijk is. Al met al wel tevreden. Ik kan mij aan de naad op de achterruit niet storen, gezien deze "dicht" is, maw de 2 delen zitten strak tegen elkaar aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag m'n carshades binnen gekregen van ebay. Met 10% korting, actie is nu nog steeds zie ik. Gelijk ff gemonteerd. Met de portierruiten zat ik even te klooien, maar ff googlen op ons forum vond ik het al snel. Als ik eerlijk bent vind ik de pasvorm niet 100%, dit omdat het stofgedeelte niet 100% strak staat. Ik vind dat op zich geen probleem, gezien ze slechts 1/3e kosten van sonnyboys, en dan vind ik het begrijpelijk dat de kwaliteit niet gelijk is. Al met al wel tevreden. Ik kan mij aan de naad op de achterruit niet storen, gezien deze "dicht" is, maw de 2 delen zitten strak tegen elkaar aan.

 

Ik heb totaal geen probleem met slap hangen van de shades.

Misschien toch nog eens kijken of je dit niet kan verhelpen.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Zo, levendig topic geworden nadat ik 'm anderhalf jaar geleden gestart heb..

 

Inmiddels al ruim een jaar de Sunniboys gemonteerd zitten:

 

Nadelen:

- prijs toch wel fors

- je zit als achterpassagier tegen een gaatjes motief aan te kijken wat volgens mij (maar ik zit nooit achterin) na 8 uur rijden richting zomervakantie wel redelijk verveelt.

 

Voordelen:

- privacy (onverlaten zien niet in 1 oogopslag wat je voor kostbaarheden achterin vervoert

- geen last van hinderlijke zonneschijn

- airco kan veel makkelijker de temperatuur bijhouden in de zomer

- van buitenaf ziet het er best strak uit die donkere ramen

- goede kwaliteit, materiaal geeft nog geen krimp

- blijft bij mij het hele jaar zitten, want ook in winter heb je weleens een laatstaand zonnetje op zijruiten

- belemmert het zicht totaal niet (vind ik), overigens heb ik mijn ramen ook nogeens professioneel laten tinten met folie (was al gebeurt voordat ik sunnyboys had)

- doordat de schermen blijven zitten als het achterraam opent, werkt het scherm als een soort hor, je houdt insecten buiten.

 

Kortom, ik wil ze niet meer kwijt.

Voor de C3 van mijn vrouw ook maar een setje besteld (alleen Carshades mogelijk, maar die bevallen haar ook prima).

 

Thanks voor al jullie support om mij destijds te helpen een keuze te maken, hopelijk haal ik hiermee ook members over de streep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cruisers,

 

M'n Carshades zijn bezorgt en ik heb ze meteen ff gemonteerd. Ziet er wat geinig uit bij de kleur van de auto.

De pasvorm is prima maar alleen de " 2 " voor 't achterraam kan naar mijn inziens wat beter. Ik zou ze eventueel wat

in shape kunnen buigen.

De prijs kwaliteits verhouding vindt ik goed het scheelt qua prijs ruim de helft met de Sunnies uiteraard kan ik niet oordelen over de Sunnies.

Al met al ben ik tot nu toe tevreden over de Carshades.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Cruisers,

 

M'n Carshades zijn bezorgt en ik heb ze meteen ff gemonteerd. Ziet er wat geinig uit bij de kleur van de auto.

De pasvorm is prima maar alleen de " 2 " voor 't achterraam kan naar mijn inziens wat beter. Ik zou ze eventueel wat

in shape kunnen buigen.

De prijs kwaliteits verhouding vindt ik goed het scheelt qua prijs ruim de helft met de Sunnies uiteraard kan ik niet oordelen over de Sunnies.

Al met al ben ik tot nu toe tevreden over de Carshades.

 

 

Hee zou je toevallig een foto willen maken van je achterruit met die carshades want ik twijfel er nog over want ben bang dat ik me ga irriteren over die streep in het midden van de achterruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die streep in het midden merk je niks van (ik stoor me er niet aan), je hebt er geen last van met rijden etc (ik heb er ook nog een hondenrek erin zitten)

Hieronder een paar pics die ik net geschoten heb

 

Foto-TMXSBBSN.jpg

Zicht via binnenspiegel 1

 

Foto-NWVZL8UO.jpg

Zicht via binnenspiegel 2

 

Foto-PE7XETJJ.jpg

Zicht naar achteren 1

 

Foto-8AKUTHA4.jpg

Zicht naar achteren 2 met flits

 

Foto-3KEONBTX.jpg

Zicht naar achteren 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Beste mensen... ik heb even een vraag ik zag het jullie over car shades hebben en dat sommige van jullie het op ebay besteld hadden :wink: (zo kom je nog eens ergens achter :lol: ) maar als je het daar besteld is het omgerekend een kleine 100 euro (6-delig setje voor de passat '96-'05 heb er 1 uit '97 :roll: ) is dat nou incl verzend kosten? heb nog nooit wat op ebay besteld vandaar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo, zijn er ook mensen die deze Privacy Shades hebben gemonteerd in een Passat (3B) sedan ?

Mijn Passat is een 1.8T uit mei 2000...

Heb de schermen vandaag binnen gehad, gisteren besteld voor 109,- inclusief verzendkosten gewoon bij http://www.sonniboy.nl

Naar mijn mening had de pasvorm ( een fractie breder had beter de raam bedekt )wel wat beter gekunt en de klemmetjes die je onderaan de schermen klikt voor de achterzijramen had wel beter gekunt, zitten vrij los tussen ruit en rubber/deurvoering.

Als ik zover ben zal ik ook wat foto's plaatsen van mijn auto met zonneschermen.

 

mvg,

 

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Privacy Shades worden geleverd in 6 stuks. Dus ook de kleine achterzijramen.

Sonniboy.nl oftewel M203.nl heeft uitstekende service.. had nog wat extra klemmetjes nodig voor de schermen zodat ze naar mijn mening beter zitten.. gisteren gemaild en vandaag al de extra klemmetjes binnen gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet op Ebay CarShades voor de Golf Plus van mijn vrouw besteld, zullen wel weer snel binnen komen vanuit de UK.

 

Zelf rijd ik al weer een 1½ jaar met de CShades en het bevalt me prima. Met extreem zon-weer zoals nu rijd ik met de shades voor zowel achter als zij ruiten, in de winter de zijruiten in combi met een origin VW rolgordijn. Die laatste optie vind ik persoonlijk wat vriendelijke vanuit de auto, dus zo doen we het ook bij de Golf Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Ik kwam dit oude topic tegen, en ook ik ben op zoek naar een setje shades om het de kinderen achterin iets aangenamer te maken deze zomer.

 

Ik heb al eens van die rolgordijntjes gekocht, maar behalve dat de zon daar gewoon bij langs schijnt laten de zuignappen ook steeds los, kunnen de ramen niet open, rammelt dit irritant en ziet het er gewoon dom uit. Van die winnie the pooh of K3 dingen komen dr hier overigens niet in :blink:

 

Nou heb ik even gezocht, en voor wat betreft sonniboys kom ik bij bv Winparts alleen een sonniboy voor de achterraam tegen (alleen die kost al 85 euro), geen volledige set voor alle achterramen, en dat is toch wel de bedoeling. Weet iemand of ik ergens een prijs kan vinden voor een volledige set?? Als alleen de achterste al 85 euro kost, dan vermoed ik overigens dat ik de hele set te duur vind, maar ik heb nu nog niets eens vergelijkingsmateriaal! (op de site van sonniboy zelf staat ook alleen de shade voor de achterraam..)

http://www.winparts.nl/187/interieur/au ... achterraam

 

Winparts heeft nog wel een andere set "privacy shades", maar deze heeft als nadeel dat de achterste shade uit 2 delen bestaat. Daarnaast ben ik benieuwd of iemand deze shades wel eens heeft besteld en hoe de kwaliteit is? Of is dit hetzelfde als wat in deze topic steeds als "carshades" wordt aangeduid?

http://www.winparts.nl/187/interieur/au ... 96-05-6dlg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden