Ga naar inhoud

Willen de dealers niet verkopen ?


koffie

Aanbevolen berichten

Wat ik nu toch meemaak ?!?

 

Ik was van de week bij een VW dealer geweest voor mijn aanstaande Passat Variant Highline Executive+ (geen goedkoop autotje). Moeilijk moeilijk, amper wat korting te regelen omdat het lease is.

Voorstel gedaan, joh ik lever jou een zooi meuk aan (fiscon BT, IMA-BOx, TV vrijschakelin, LCD schermpjes) en jij bouwt die zooi in voor mij.

 

Ik stond letterlijk op het punt deze ochtend naar 'm toe te gaan om de deal af te ronden. Belt hij me net: hij had het nagevraagd aan het bedrijf die al hun inbouw doet, maar deze willen alleen inbouwen wat ze zelf aanleveren, niet spullen die de klant aanlevert. Ook de eigen werkplaats lieden konden dat soort dingen niet.Dat feest gaat dus niet door.

 

Letterlijk tegen de verkoper geantwoord dat ik op het punt stond naar 'm toe te komen om het af te ronden maar als dit niet kan dat het ophoud.

 

Oftewel, je laat dus de verkoop van een auto van meer dan 44.000 *niet* doorgaan omdat een bedrijfje waar je mee samenwerkt te beroerd is wat moduletjes aan een RNS510 te hangen :roll::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaag, heel vaag....? De klus te moeilijk voor ze?

Nou zooi moeilijk is het niet. Het enige wat moet gebeuren:

 

- Fiscon BT

- IMA-BOX

- TV Vrijschakeling

 

^^ aan RNS510 hangen

 

2 hardware doosjes in het dashboard, waarbij ik heb gezegd dat het zelfs los mag omdat ik het wel monteer in het kastje.

2 Hoofdsteunen met LCD plaatsen en de bekabeling naar het dashboard kastje leggen

 

Nogmaals, alle hardware zou door mij aangleverd worden, kwestie van inbouwen en klaar.

En dan ook nog hoe hij het kunnen verkopen : Ik ben de showroom nigestapt en binnen een kwartier de auto geconfigureerd en deze deal neergelegd. Hij heeft dus hooguit 30 minuten tijd (15 minuten showroom, 15 minuten bellen naar inbouw bedrijf) aan mij moeten spenderen om deze auto te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het wel, het gaat om garantie c.q claims achteraf. Het inbouwbedrijf weet niet wat voor spullen jij aanlevert en als er later klachten of storingen zijn wordt wel van ze verwacht dat ze die oplossen. Daar is helemaal niets raars aan, maar het is wel vervelend voor jou.

 

Waarom bestel je die spullen dan niet bij de inbouwer waar de dealer zaken mee doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het wel, het gaat om garantie c.q claims achteraf. Het inbouwbedrijf weet niet wat voor spullen jij aanlevert en als er later klachten of storingen zijn wordt wel van ze verwacht dat ze die oplossen. Daar is helemaal niets raars aan, maar het is wel vervelend voor jou.

 

Waarom bestel je die spullen dan niet bij de inbouwer waar de dealer zaken mee doet?

Als hij zo graag een auto wil verkopen, moet hij dat maar als oplossing aandragen. Ik vertel 'm letterlijk dat ik op het punt stond naar 'm toe te rijden om de koop af te ronden maar dat het ophoud als hun niet willen inbouwen.

Als je graag wilt verkopen kom je met de opmerking 'wat kunnen we doen om het te regelen?' of stel je voor ergens anders in te bouwen (ik vroeg uit mezelf al of ze het dan niet *zelf* konden doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is ook dat er op een leaseauto zo goed als geen marge meer zit, meer dan 1% zal het waarschijnlijk niet zijn, en ook al is de auto 44.000 euro, dan heeft dealer gewoon weinig marge. Mijn Passat was 42.000 euro, en daar kon ook NIETS meer van af. De dealer zit eenvoudigweg klem en aan het onderhoud verdienen ze het ook al niet meer aangezien de onderhoudsintervallen alleen maar steeds verder uit elkaar komen te liggen.

 

Ik vraag mij ook af hoe graag een dealer nog een leasebak verkoopt, zelf had ik als leaserijder ook af en toe het idee met de nek te worden aangekeken, maar ik kan er ook niets aan doen dat die leasecontracten zo ver uitonderhandeld zijn. Het voordeel gaat nu gewoon naar de leasemaatschij ipv naar de berijder. Probeer daarom gewoon mee te denken, draag zelf ook oplossingen aan, vraag waarom de inbouwzaak dat standpunt inneemt, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vrij bent in de keuze van de dealer zou ik zeker ergens anders langs gaan. Zelf had ik die keuze niet en dat wist de dealer natuurlijk ook....

 

Het enige wat ik 'voor elkaar heb gekregen' is dat ik de auto in Autostadt in Wolfsburg kon ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend voor je , maar voor de dealer zeer begrijpend.

 

Meestal komt dit door vervelende ervaringen, en wij bouwen ook niets meer in wat klant zelf aanlevert.

Vaak als er storingen optreden dan verwachten ze dat er gratis naar gekeken wordt, ook als het uberhaubt niet werkt wordt je al scheef aangekeken.

 

Nee als je een aantal keren bij een geschillen commissie van de Bovag gestaan heb om zulke gevallen , dan bedank je er wel voor

 

Ik begrijp je situatie, maar ook van de dealer

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij een frietje gaat kopen neem je dan ook zelf de piepers mee? en als het frietje dan niet smaakt omdat er een rotte pieper tussenzat? wat dan?

Er zijn voorbeelden te over, en ik wil je niet over de klink jagen, maar ik begrijp het standpunt van de dealer wel.

Zelf hebben we een stucadoorsbedrijf en veel mensen willen een paar centen sparen door zelf voor te lijmen met zelf gekocht spul. Maar als de gips later van muren valt dan weet je wel wie ze bellen.

 

Maar terzijde en achter de rug, waar is je keuze op gevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem niet de eigen piepers mee nee. Maar als de patatverkoper niet eens weet wat een vorkje is, neem ik mijn eigen vorkje mee. En als hij vervolgens zijn patat niet aan mij wil verkopen omdat ik het vorkje op de toonbank leg zodat hij mijn vorkje erin kan prikken (al dan niet tegen betaling) dan ga ik wel naar de Febo ;)

 

De keuze is gevallen op dezelfde als jij, maar zonder dynamic pakket (arctic zilver blue).

 

Hoewel ik het ergens (heel ver in de verte) kan begrijpen, snap ik niet dat je daardoor een verkoop laat afketsen. Bij mijn vorige auto (Saab 9-3) heb ik exact hetzelfde gedaan : hier heb je een doos vol hardware, bouw ff in.

 

Mijn (poging tot) deal was om het inbouwen kosteloos te laten doen in het kader van onderhandelen, echter had hij gerust met een tegenbod mogen komen.

Maar simpelweg zeggen 'het bedrijf waar ik mee samenwerk wil alleen eigen hardware inbouwen, dus of je koopt de auto zonder inbouw of ik verkoop je niets', dan snap je het volgens mij niet.

Onderhoud kan die ook shaken, al moet ik er voor omrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ICE, ICE ... waar hebben we het over ?

2 bestaande hoofdsteunen en een handjevol Kufatec modules. Je denkt toch niet dat ik die rear seat enterainment van VW a 3000,- ga kopen waarbij het nog niet eens met de RNS510 integreert.

 

Dus nee, het was niet goedkoper te krijgen bij de dealer.

 

En nogmaals : als hij zo graag verkoopt moet hij zelf maar aankomen met iets via hem aanschaffen. Er zat gewoon nul komma nul eigen initiatief in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden