Ga naar inhoud

Willen de dealers niet verkopen ?


koffie

Aanbevolen berichten

Het is net of ze niks meer willen verkopen.

Ben achter een 3C Highline uit 2006 aan geweest, als je kijkt wat ze inruil geven en haast hun poot stijf houden op hun eigen prijs.

Denk ik dat ze weinig auto's verkopen op het ogenblik.

 

Kan me voorstellen dat de prijzen en beetje onder druk staan op dit moment.

Maar met een fatsoenlijk tegenbod of iets dergelijks komen ze ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk echt wel dat de dealers wel willen verkopen. Zeker nu het wat lastig is in de gehele markt. Alleen zoals eerder opgemerkt, er kleeft een groot "risico"voor de dealer aan het achteraf inbouwen van spullen die zelf door een klant is aangeleverd. Er is geen controle of hetgeen dat is aangeleverd ook werkt, en tja dat maakt het inschatten van de "aftersales" (herstellen van kleine problemen etc) niet echt makkelijk. Dus extra kosten achteraf die ervoor zorgen dat de totale deal verlieslatend zou kunnen worden. En ja dan denk ik ook liever geen deal dan een deal die mij wellicht geld zou kosten.

 

Een optie had kunnen zijn dat de aflevermonteur de spullen uit zou bouwen uit de huidige wagen(zodat hij kan zien dat e.e.a. werkt) in het magazijn bewaren en als de auto binnenkomt dan alles inbouwen. (dit heb ik dus laten doen en zelfs de monteur die het heeft ingebouwd, uitgebouwd en weer in mijn nieuwe heeft ingebouwd had er best nog even werk aan)

 

En ik denk dat de dealer best wel snapt waar hij meebezig is, alleen lagen jullie beide niet op het zelfde niveau mbt het komen van een deal. Daarnaast heeft de verkoper ook behoorlijk wat laten liggen door te niet de moeite te nemen om te vragen wat jou wensen zijn.

 

Ik denk dat er nu een periode aankomt dat het kaf van het koren wordt gescheiden in de autoverkopersland. Wie heeft een goede inlevingsvermogen om de klant over de streep te halen. Wie kan de klant zijn wensen zo inkleden dat beide er een goed gevoel overhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er nu een periode aankomt dat het kaf van het koren wordt gescheiden in de autoverkopersland. Wie heeft een goede inlevingsvermogen om de klant over de streep te halen. Wie kan de klant zijn wensen zo inkleden dat beide er een goed gevoel overhouden.

 

Ik denk dat dat inderdaad heel belangrijk wordt. Het gaat niet alleen om de deal op korte termijn maar hij moet ook kijken naar de langere termijn. Voor hetzelfde geld ben je over een paar maanden op zoek naar een boodschappen-au

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden