Ga naar inhoud

koffie

Members+
  • Aantal items

    121
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over koffie

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.KleertjesGigant.nl

Profile Information

  • Plaats
    Lelystad

koffie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Indien het nog niet gewijzigd is, zal je BB niet werken met de RNS en de BT module van de Passat - deze werkt alleen met de Nokia RSAP protocol. Je zou kunnen overwegen om een Skoda BT module, of een fiscon module te laten installeren. Beide werken vlekkeloos samen met de RNS510 en je boordcomputer.
  2. Ik zou idd die vrijschakeling er even tussenuit halen, Kufatec vermeld ook dat als je een vrijschakeling wilt gebruiken dat alleen gegarandeerd word met een kufatec vrijschakeling (logisch, zou ik ook zeggen ). Mijn vrijschakelijk is (uiteraard) ook bij kufatec vandaan, en deze combi geeft geen probleem bij mij.
  3. Wat is je exacte probleem? Er zijn er maar weinig hier die een IMA op hun RNS hebben - ik ben 1 van die weinige Het heeft me zelfs een retour rite naar .DE gekost om het werkende te krijgen (heel vervelend in een hagelnieuwe Passat ). Je moet idd op de CAN vertellen dat je een TV-Tuner hebt, meer niet. Mijn probleem was destijds dat hij 'm nog steeds niet zag. Uiteindelijke oorzaak : de gebruikte CAN kabels van IMA naar CAN/RNS waren te lang en niet getwist. Deze vervangen voor een kortere, getwiste kabel en het euvel was verholpen. Je hoeft iig in de radio niets te activeren. Zodra de CAN een tuner ziet (die hij alleen zoekt als deze enabled is) kun je de 'Video' knop onder 'Media' gebruiken.
  4. Donderdag heb ik de nieuwe update erop gezet, en alles werkte eigenlijk prima. Vooral Picture Navigation is een leuke gimmick. Helaas werkte mijn DVB-T tuner niet icm de nieuwe Firmware, waardoor ik genoodzaakt was weer te downgraden naar de vorige 1100 firmware (de versie waarmee mijn RNS officieel is uitgeleverd). Ik wist als dat bij een upgrade naar 1100 toe de HDD geformatteerd zou worden, dus hield ik er rekening mee dat het bij een downgrade ook zou gebeuren. Helaas was het idd zo, dus na een downgrade moest ik ook alle navi maps weer opnieuw installeren. Al met al een zeer leuke FW update met coole gadgets erbij, maar het verlies van mijn tuner (c.q. Kufatec IMA-Box) is gewoon teveel inboeten voor die features (al heb ik wel een heel specifieke situatie: RNS510 icm een Fiscon BT carkit, Kufated vrijschakeling en een Kufatec IMA-box). Mijn Fiscon carkit werkte overigens wel prima met de nieuwe FW versie (al was ik wel mijn quickdail snelkoppelingen kwijt).
  5. Mja, de vraag is of na dik 90.000 km een stukke turbo wel aan de tuning te wijten is he? En om dan vervolgens ook nog niet eens de ballen hebben om verhaal te verhalen, maar wel de toko hier 'zwart' te maken .. hmmm.
  6. Aha, ik had die VW norm wel gevonden in het boekje, maar snapte niet wat voor olie dit zou zijn. Ik begrijp nu pas dat dit op de verpakking kan staan. Zal voor de terugreis even het peil checken en evt. wat olie bijkopen. Bedankt!
  7. Van het weekend ga ik met mijn 3C (2009) op vakantie. Er staat 5000 km op de teller, en ik wil zometeen even de olie controleren (en olie bij me hebben). Het gaat om een 3C 2009, 2.0 TDI DSG 140 pk met roetfilter. Tevens zit er een ABT flash op waardoor hij dus eigenlijk gelijk is aan de 170 pk motor. Van mijn vorige auto (diesel) heb ik nog een onaangebroken fles BP 15W40 staan. Als ik echter bij http://www.kroon-oil.com/nl kijk, adviseerd deze 5W30. Wat is nu wijsheid? De olie erin (als er al wat bij moet) die ik nu heb, of toch andere kopen? BTW: ik ga geen caravan trekken.
  8. En anders kun je het hele 'airbag' plaatje incl. lanmpje uit het raampje klikken. Bungelt er alleen een klein stekkertje met een connector aan tijdens je werkzaamheden. Ik snap alleen niet waarom die dealer wel even de storing kan uitlezen, maar niet even resetten? Of blijft de melding terugkomen?
  9. koffie

    DSG Launch Control

    Volgens mij zit het er wel standaard op. Mijn boekje (3C 2.0 TDI DSG) heeft namelijk gewoon een stukje met uitleg over launchcontrol. Heb het echter nog niet kunnen testen.
  10. Komt het geluid dan uit de schermen, of gebruiken ze een koptelefoon?
  11. En weer wat verder. Gisteren dik 5 uur gereden om bij Kufatec in duitsland te komen. VCDS eraan, op de te verwachten foutmelding na klopt alles. Andere IMA-box, ook geen verschil. Hij bekeek de bekabeling en kwam tot de conclusie dat de CAN draden te lang waren en absoluut getwist moesten zijn (en we hadden de optie om UTP als CAN te gebruiken uiteindelijk maar niet gedaan ). Andere kabelboom geprobeerd met korte draadjes rechtstreeks achterop de quadlock, en meteen werken. Voor de zekerheid de IMA-box omgewisseld, omdat ik mijn exemplaar niet werkende had gezien, en die van hun wel. Ook een stukje getwist draad met stekkertjes voor de in quadlock meegekregen. Bij thuiskomst (weer 5 uur toeren ) een hapje eten en weer de halve auto overhoop gehaald. Verlengde can eruit, en rechtstreeks op de quadlock plaatsen. Na wat heen en weer testen werkte het! Helaas kwamen we er ook achter dat de connector tussen kabel en IMA-box niet helemaal top was, dus soms valt die uit Ik ga dus nog proberen een nieuwe kabelboom bij Kufatec los te peuteren. De boel weer netjes ingebouwd en alles getest: alles werkte nog steeds! Vanochtend de tuner weer in het dashboardkastje geplaatst en wat testen: alles werkte behalve dat ik geen beeld op de RNS had Dat moet ik straks dus nog even uitzoeken, maar we zijn nu een heel eind! Tip voor als je dergelijke veel meuk op je CAN bus op de quadlock gaat plaatsen: de ruimte achter je RNS is redelijk beperkt en je krijgt de radio amper terug. Probeer de allereerste quadlock een beetje links/midden naar beneden te duwen. Schuif de radio erin. Haal de plast/alu plaat van je airco unit los (asbak even open zetten). De aircounit kun je nu met 4 schroeven losschroeven. Haal de unit voorzicht eruit. Je kunt nu met je hand onder de radio komen, trek zoveel mogelijk quadlock kabelmeuk naar beneden (ruimte zat) als het goed is schuift je RNS nu perfect op zijn plaats omdat er ruimte genoeg is achter de radio.
  12. Zijn er ook sunnyboys te verwachten voor de CC ?
  13. Heb op zich niets tegen van het kopen via ebay hoor. Maar zit een beetje met evt garantieafwikkelingen. Dat heb je toch altijd als je via het www wat koopt maargoed. Maar ik sta op het punt om een setje hoofdsteunen te bestellen (uit nederland) met 9 inch schermen en dvd speler erin. Toch bedankt voor het aanbod Kwam er wel achter dat VW's pinnen hebben van 14 mm terwijl nagenoeg alles hoofdsteunen voorzien zijn van 10- of 12mm. pinnen. Misschien handig om te weten Mijn (bestaande) LCD hoofdsteunen hadden inderdaad ook te dunne pinnen, ik heb het profesorisch opgelost door ze dikker te maken met ducttape De pinnen zitten toch in de stoel, dus dat zie je niet
  14. Omdat ik liever een Fiscon had, met totale integragtie in de radio en boordcomputer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden