Ga naar inhoud
  • 0

Gadget of functioneel??


Gast Anonymous

Vraag

Gents,

 

Tegenwoordig zij je dat er bij verschillende merken oa VW/SKODA/Mercedes/Citroen de mistlamp aangaat op het moment dat je een bocht neemt. Zodra je de knipper aandoet gaat ook de mistlamp aan.

 

Is dat nu een gadget of zou het ook daadwerkelijk functioneel zijn? Wat is jullie mening hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De oplossing met de mistlamp werkt wel enigzins, aangezien mistlampen iets meer naar de zijkant stralen dan dimlicht. Hoe het er voor andere automobilisten uitziet, daar verschillen de meningen over. Het ziet er inderdaad een beetje uit alsof er een lamp defect is. Voordeel voor de fabrikant is dat er een functie aan de auto wordt toegevoegd die geen extra kosten met zich meebrengt, ergo meer winst voor de fabrikant.

 

De oplossing in de 3C met af-fabriek Xenon vind ik zelf de meest fraaie oplossing. Behalve de meedraaiende Xenonlampen (dynamische bochtverlichting) is de 3C ook voorzien van statische bochtverlichting die bestaat uit een extra lamp (met reflector) die alleen voor dit doel is aangebracht. De lamp schijnt dan ook echt helemaal opzij, een betere oplossing is er eenvoudigweg niet. Het is weliswaar functioneel, maar een zeker gadgetgehalte kan het geheel niet ontzegd worden.

 

Daarnaast kan volgens mij in de 3C geconfigureerd worden welke lamp je voor bochtverlichting wil gebruiken, denk dan aan Xenon-grootlicht, mistlamp, normaal dimlicht etc. Als je dus mistlampen hebt is het volgens mij gewoon aan te zetten. Ik heb VCDS en wil het wel bij iemand aanzetten om te testen.

 

Kort topic over statische bochtverlichting:

viewtopic.php?f=106&t=25936&p=212370#p212370

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De oplossing met de mistlamp werkt wel enigzins, aangezien mistlampen iets meer naar de zijkant stralen dan de gewone komlamp. Hoe het er voor andere automobilisten uitziet, daar verschillen de meningen over. Het ziet er inderdaad een beetje uit alsof er een lamp defect is. Voordeel voor de fabrikant is dat er een functie aan de auto wordt toegevoegd die geen extra kosten met zich meebrengt, ergo meer winst voor de fabrikant.

 

De oplossing in de 3C met af-fabriek Xenon vind ik zelf de meest fraaie oplossing. Behalve de meedraaiende Xenonlampen (dynamische bochtverlichting) is de 3C ook voorzien van statische bochtverlichting die bestaat uit een extra lamp (met reflector) die alleen voor dit doel is aangebracht. De lamp schijnt dan ook echt helemaal opzij, een betere oplossing is er eenvoudigweg niet. Het is functioneel maar een zeker gadgetgehalte kan het geheel niet ontzegd worden.

 

Daarnaast kan volgens mij in de 3C geconfigureerd worden welke lamp je voor bochtverlichting wil gebruiken, denk dan aan Xenon-grootlicht, mistlamp, normaal dimlicht etc. Als je dus mistlampen hebt is het volgens mij gewoon aan te zetten. Ik heb VCDS en wil het wel bij iemand aanzetten om te testen.

 

Kort topic over statische bochtverlichting:

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 70#p212370

 

 

Wat bedoel je met VCDS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat bedoel je met VCDS?

De software die ik gebruik heet VCDS. Nu staat VCDS weliswaar voor VAG-COM Diagnostics System, maar het is software die je aan moet schaffen en waarmee je dus meteen over een licentie beschikt. Het is iets anders dan veel mensen voor hun 3B/3BG gebruiken en vaak met de naam VAG-COM aanduiden. Met de dongle die ik er bij heb kan het in ieder geval voor de 3C, en nieuwer, gebruikt worden.

 

Dit heb ik dus:

uC-med.jpg

http://www.ross-tech.com/Merchant2/merc ... ode=VAGCOM

 

Ik zal het voortaan ook maar VAG-COM noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het zelf in elk geval de uitstraling van een gadget hebben, maar kan me voorstellen dat je op smalle bosweggetjes ook echt profijt van deze optie kan hebben. Zou het zelf iig niet willen hebben. Maar dat is vooral een kwestie van smaak, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ook al eens een topic geopend met filmpje

Heb het al een paar keer gezien op een 3c thevens ook de A6 dagrijlichten ingebouwd.

 

viewtopic.php?f=126&t=24167&st=0&sk=t&sd=a&hilit=knipperlicht

 

Filmpje

 

en dit zou de instellingen moeten zijn ('t is nie in het engels)

 

Using Vag-Com Interfaz. You must do:

 

Luces de Giro

modulo 09 (cent. elec.)

coding

long coding

byte 23

check bit 2 y 3

transfer coding - cerrar - do it

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden