Ga naar inhoud
  • 0

MFD


Kostezz

Vraag

Ik ben aan het kijken voor een MFD navigatie systeem alleen heb ik hier een paar vraagjes over?

 

1. zijn er mensen die deze gebruik icm Mp3 cd's en of DVD's

2. Ik heb in mijn auto rondom speakers zitten die nog niet op een versterker zitten, moet ik deze hier voor wel dan gebruiken?

3. en hoe werkt het systeem ten opzichten van een PDA met TOMTOM?

 

 

Alvast bedankt

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik blijf het een dure bezigheid vinden.....

En navigatie aanschaffen.... en ervoor zorgen dat je cd's/mp3's kan draaien.

 

 

Een mogelijke oplossing zou zijn.... :idea:

 

Extra boxje monteren voor routeinformatie.... mag best uit zo'n oud Nokia carkitdingetje komen....

Voor de MP3 een aansluiting maken naar de AUX van je radio...

 

Wil je MP3 luisteren, dan plug je de kabel naar de AUX in je PDA....

Wil je alleen navigeren..... dan plug je m op de carkit speaker.

 

Denk dat ik deze optie maar eens serieus ga bestuderen.....

 

Is er in de middenconsole nog ergens plek voor een carkitt boxje... of een andere kleine speaker.......

Of zou je hiervoor ook je tweaters kunnen misbruiken?

 

Kosten:

200 euro voor de PDA incl gps etc.

10 euro klein materiaal, kabeltjes etc.

 

Tijd om de boel te installeren...... duurt even, maar volgens mij duurt het minder lang dan het installeren van dubbeldinraam etc.

 

Nadeel...

Tis niet origineel.....

 

Voordeel...

Verkoop je je auto, dan is het vrij makkelijk terug te zetten naar de originele situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er in de middenconsole nog ergens plek voor een carkitt boxje... of een andere kleine speaker.......

 

Als je erg handig bent wellicht in de asbak ?

 

Of zou je hiervoor ook je tweaters kunnen misbruiken?

 

Lijkt me niet. En hoe wil je dan gaan maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat geluid betreft ga je zeker niet achteruit. Het geluid is zeer goed te noemen. De MFD is met VAGCOM in te stellen op het model auto wat je hebt. Dus een Golf heeft een andere akoestiek als een Passat Variant. Dit is in te stellen en geen enkele after market radio kan dit.

 

Zeker nog nooit van AutoEQ van Pioneer gehoort ? Compleet met EQ curves en Time Alignment.. Vraag Antionio maar eens..

 

;)

 

Daar is V5 mij net voor... Dat is bij onze Pioneer wel degelijk af te stellen. Variant, Limousine, hatchbak, SUV, Van, alles zit erin.

 

Is dan ook 'iets' duurder als een MFD toestel.

 

;)

 

**edit: oeps, 2 pagina's**

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik blijf het een dure bezigheid vinden.....

En navigatie aanschaffen.... en ervoor zorgen dat je cd's/mp3's kan draaien.

 

 

Een mogelijke oplossing zou zijn.... :idea:

 

Extra boxje monteren voor routeinformatie.... mag best uit zo'n oud Nokia carkitdingetje komen....

Voor de MP3 een aansluiting maken naar de AUX van je radio...

 

Wil je MP3 luisteren, dan plug je de kabel naar de AUX in je PDA....

Wil je alleen navigeren..... dan plug je m op de carkit speaker.

 

Denk dat ik deze optie maar eens serieus ga bestuderen.....

 

Is er in de middenconsole nog ergens plek voor een carkitt boxje... of een andere kleine speaker.......

Of zou je hiervoor ook je tweaters kunnen misbruiken?

 

Kosten:

200 euro voor de PDA incl gps etc.

10 euro klein materiaal, kabeltjes etc.

 

Tijd om de boel te installeren...... duurt even, maar volgens mij duurt het minder lang dan het installeren van dubbeldinraam etc.

 

Nadeel...

Tis niet origineel.....

 

Voordeel...

Verkoop je je auto, dan is het vrij makkelijk terug te zetten naar de originele situatie.

 

Of de Pioneer AVICX1R.. maar dat is ook prijzig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De MFD is zeker een goede navigatie installatie met de originele speakers klinkt het okay. Maar als je serieus muziek wilt luisteren in de auto, moet je toch echt een andere radio en speakers plaatsen.

 

V5 schreef al iets over de pioneer die in mijn auto zit maar er zijn natuurlijk nog veelmeer mogelijkheden. Ik denk zelfs teveel mogelijkheden.

 

Als je de microfoon op de kopsteun plaats en de deur dicht doet dan regelt hij alles zelf. Je plaatst hem op de kopsteun omdat hij van de zitpositie uitgaat.

 

Voorlopig blijft deze radio nog in mijn auto omdat ik nog geen betere radio heb gevonden. Misschien is de Nakamichi CD-500 een goed alternatief, maar die heeft een eigen vermogen en dat wil ik niet.

 

Maar de originele MFD vind ik wel heel erg mooi maar de audio kwaliteit is net wat minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb t gezien.....

http://www.dietz.biz/produkte/multimediainterfaces/00000096250918e46.html

 

Volgens mij moet het met deze interface lukken, alleen geeft alleen een 100% verbinding met je PDA.... Navigeren en radioluisteren tegelijk kan dan niet meer.

 

Multimedia Ton Interface VW/ AUDI

 

1218 Ermöglicht den Anschluss eines tragbaren mp3- oder CD- Players an folgende Geräte: AUDI Chorus II, Concert II und Navigation Plus RNS-E, VW Beta 5, Gamma 5 , Beetle Gamma, Delta6 und MFD. Der CD-Wechsler Anschluss wird dabei zum AUX-in umgewandelt.

 

Zal er toch ook nog eens kritisch over een MFD nadenken...

Origineel is altijd t mooist!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Maar de originele MFD vind ik wel heel erg mooi maar de audio kwaliteit is net wat minder.

 

 

de bij mij ingebouwde MFD heeft wel VW DSP erbij en dat klinkt heel leuk....

 

digital sound processing dus

 

Ik heb ook een MFD, en de DSP ligt in een doos want je bent verplicht de org. speakers in de auto te hebben, bij mij met een composet incl crossovers klinkt het voor geen meter. Kortom, iemand nog interesse in een org. Harmann DSP voor de Passat, incl Kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden