Ga naar inhoud
  • 0

MFD


Kostezz

Vraag

Ik ben aan het kijken voor een MFD navigatie systeem alleen heb ik hier een paar vraagjes over?

 

1. zijn er mensen die deze gebruik icm Mp3 cd's en of DVD's

2. Ik heb in mijn auto rondom speakers zitten die nog niet op een versterker zitten, moet ik deze hier voor wel dan gebruiken?

3. en hoe werkt het systeem ten opzichten van een PDA met TOMTOM?

 

 

Alvast bedankt

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey,

Ik heb geen ervaring (helaas) met een MFD, maar wat een voordeel is van een Losse PDA is wel dat je een vrije keuze hebt om deze in een voor jou optimale positie te plaatsen. Ik vindt het bv behoorlijk storend als je zo'n zuignap ding op je voorruit hebt. Daar irriteer ik me dan vreselijk aan.

Ik heb hem iets lager geplaatst even boven mijn telefoonhouder, dus de bovenkant van de PDA komt dan ong. 5 cm boven het dashboard uit.

Verder gebruik ik mijn PDA zakelijk dus moet ik hem mee kunnen nemen.

 

Feit blijft natuurlijk wel dat een MFD schitterend is, en ook achteraf in te bouwen zijn. Op marktplaats zag ik er alweer een aantall staan 399 euro dacht ik (CD Versie)

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Kostezz,

 

Ik heb in 2 Passats MFD ingebouwd dus ben er redelijk bekend mee. Ik kan je adviseren om de systemen met naloopletter A,B of C niet te nemen. Deze hebben een oudere softwarestand. Vanaf versie D is interessant. Verder moet je auto voorzien zijn van dubbel-din, anders moet je dit aanpassen. Kost wat werk maar is te doen. Er zit een Aux ingang op, daar kun je een externe bron op aansluiten. Of dit rechtstreeks gaat of via een interface weet ik niet, maar Dietz is een naam die ik wel eens heb horen langskomen. Verder moet je het ABS signaal aftappen. Dit kan ook met een aangepast kabeltje, waardoor je het GALA signaal hiervoor gebruikt. Als je het helemaal goed wilt doen vervang je ook de antenne door een zgn triple antenne. Hier zit een GPS ontvanger in verwerkt. Zoals in wel vaker heb verkondigd op het forum : Origineel is het mooist. Wat betreft diefstal : alle MFD's hebben security code. Kijk hier maar eens...

 

http://cgi.ebay.de/VW-Navigation-MFD-D- ... dZViewItem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mij ook. Geen kabels over mijn dashboard ! Heb ik net het idee of ik in een verbouwing zit. Incidenteel kan een tomtom overigens geen kwaad...

 

En als lampjesfreak kan ik de MFD aanbevelen. Je krijgt er een hoop nachtdesign plezier voor terug !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MFD is heel mooi maar een PDA kun je ook netjes inbouwen. Ik heb het ingebouwd zonder dat je ergens draden ziet. De antenne zit onder het dashboard en de steun is vast gemaakt op een telefoonsteun. Dus een zuiger op het raam hoeft niet. Maar met MFD is de auto natuurlijk wel compleet. Ik ben blij met mijn TomTom. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had juist mijn oog laten vallen op een VDO dayton radio navigatie systeem de MS 4300. Deze liggen bij de VW dealers en zijn exact in de VW kleuren rood / blauw. Deze zijn 1DIN formaat en hebben natuurlijk geen "birdvieuw", maar alleen gesproken woord en een pijlltje die de richting aangeeft.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

.. Antonio je was me net voor, :D , idd als je een beetje de moeite neemt dan kan je de PDA keurig netjes wegwerken, en de GPS ontvanger ook links voorin je dashboard.

 

..En wat ik al zei: Een MFD zit zo rottig in je binnenzak. :mrgreen:

 

Maar jah, eigelijk wil ik allebei wel ... :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

MFD is gewoon echt super, alleen ik ben bang dat ik kwa geluid en mogenlijk heden eigenlijk achteruit ga, zoals nu neem ik een paar MP3 Cd's mee en ik kan lekker de heledag door verschillen de muziek luistern die ik wel en geen radio!

 

en zou het dus mogenlijk zijn om ook mijn xbox er op aan tesluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat geluid betreft ga je zeker niet achteruit. Het geluid is zeer goed te noemen. De MFD is met VAGCOM in te stellen op het model auto wat je hebt. Dus een Golf heeft een andere akoestiek als een Passat Variant. Dit is in te stellen en geen enkele after market radio kan dit.

 

Ik heb een Ipod adapter aangeschaft.. hij laadt de Ipod op en ik kan de Ipod bedienen vanaf de MFD.. De MFD ziet je Ipod als CD wisselaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had juist mijn oog laten vallen op een VDO dayton radio navigatie systeem de MS 4300. Deze liggen bij de VW dealers en zijn exact in de VW kleuren rood / blauw. Deze zijn 1DIN formaat en hebben natuurlijk geen "birdvieuw", maar alleen gesproken woord en een pijlltje die de richting aangeeft.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

 

Met de VDO heb ik geen ervaring.. wel met de Blaupunkt E2 Travelpilot.. Is een MP3 Tuner / Navigatie. Enkel din dus.. Met een pijl en gesproken woord. Is een zeer goed alternatief voor de MFD wat betreft navigatie. Deze heb je ook met blauw display en rode toetsen.

Verder heb je ook nog de Beckers.. dit zijn ook zeer goede apparaten. Volgens velen het neusje van de zalm. En ook met blauw display te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat geluid betreft ga je zeker niet achteruit. Het geluid is zeer goed te noemen. De MFD is met VAGCOM in te stellen op het model auto wat je hebt. Dus een Golf heeft een andere akoestiek als een Passat Variant. Dit is in te stellen en geen enkele after market radio kan dit.

 

Zeker nog nooit van AutoEQ van Pioneer gehoort ? Compleet met EQ curves en Time Alignment.. Vraag Antionio maar eens..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, dilemma....

 

Sluit je een PDA aan.... weggewerkt (ik wil t ding zelf niet eens zien) of neem je een MFD.

 

Ik heb vorig jaar een Rhapsody ingebouwd (VW Radio CD), en vraag me af of ik mbv een extern signaal rustig de aanwijzingen van de Tomtom door mn radiosignaal kan laten roepen.

Heeft iemand daar al ervaring mee?

(Of mute ie de radio dan automatisch.... zoals bij de handsfree)

 

Enne, Bieg...

Ook de Rhapsody geeft een geweldige verlichting..... rondom rood en een schitterend blauw schermpje. Gecombineerd met je climate control is dit super......

 

Met zo'n MFD van internet.... daar krijg je niet altijd de navigatie cd's bij, hoe los je dat een beetje handig op?

Is zoiets te downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even navraag gedaan naar de werking...

 

De navigatie werkt op cd-rom. Wanneer je een cd-rom invoert kopieert ie hem deels naar je navi, maar je moet hem wel laten zitten.

Er zit een cd-frontloader op, maar die is alleen te gebruiken met de navi cd-roms.

Om cd's te draaien heb je een wisselaar nodig.

 

Even op een rijtje:

 

-Rhapsody uitbouwen

-Climate control uitbouwen

-Inbouwraam uit en dubbeldin inbouwen

-Climate control bovenin inbouwen

-Inbouwraam cdwisselaar in dashboardkastje inbouwen.

-wisselaar inbouwen

-MFD inbouwen

 

Ook al staan de MFD's voor net 200 euro op internet te koop (of minder), de extra kosten voor de wisselaar etc vind ik dan net iets te veel.

 

(Ook al ben ik het met jullie eens dat origineel t mooist is).

 

Over naar de oplossing van de PDA.

GPS ergens inbouwen....

Cradle inbouwen in dashboardkastje....

 

Audio verbinding leggen naar Rhapsody....

 

Wat heb je daarvoor nodig (Behalve PDA), moet er een interfaceboxje tussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus bij AutoEQ kun je opgeven dat je een Passat hebt? Of werkt dit met die geluidsgolven welke ook weer worden opgevangen en zo een juist geluidsbeeld wordt bepaalt? Mooi stukje techniek als het zo werkt. Had ik idd nog niet van gehoord.

 

Dat laatste. In de standaard modus plug je een microfoontje in het toestel, sluit alle deuren en ramen en verlaat de auto. De headunit gaat vervolgens een minuut of tien het hele geluidsspectrum door de ruimte sturen om te kijken waar het systeem wat te kort komt. In de pro modus kun je ook eerst nog even de afstand tussen je hoofd en de verschillende luidsprekers instellen.

 

Een wereld van verschil voor en na..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja.. liep een beetje te rommelen.. had em 2 x gepost, maar nu is ie helemaal weg.. hehe

 

hier ging het om..

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Dus bij AutoEQ kun je opgeven dat je een Passat hebt? Of werkt dit met die geluidsgolven welke ook weer worden opgevangen en zo een juist geluidsbeeld wordt bepaalt? Mooi stukje techniek als het zo werkt. Had ik idd nog niet van gehoord.

 

Tja.. een MFD blift kwa uiterlijk natuurlijk het mooist.. Een Pioneer vindt ik vaak wat opzichtig met het design en ze komen altijd een aardig stuk uit je dashboard.. ieder z'n ding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden