Ga naar inhoud

Aerotwin op originele armen, werken prima!


Bartman

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of deze vraag al eens is langskomen, maar ik kon via de zoekfunctie zo gauw niets vinden.

 

Ik heb een Passat uit '99 dus met 'normale' ruitenwissers. Nu las ik in De Kampioen een test van ruitenwissers en hier kwamen de Aerotwin wissers als beste uit de test.

 

Omdat mijn auto dus niet standaard is voorzien van Aerotwins, is mijn vraag of iemand ervaring heeft met Aerotwins op de originele armen.

 

Ofwel: Aerotwins monteren of bij de traditionele wissers blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze test ook gelezen en de Aerotwins komen inderdaad goed uit de test, zeker bij hoge snelheid.

Via deze website kun je ze bestellen:

www.ruudsvwshop.com

 

Ze zijn niet goedkoop, ook de wissers zelf zijn duurder dan de standaard wissers.

Ik heb er ook over nagedacht, maar heb toch gekozen voor de BOSCH standaard ruitenwissers. Deze bevallen me prima!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben ze daar niet precies wat Bartman bedoelt. Hij bedoelt volgens mij op Aerotwins gelijkende wissers, maar dan op de oude armen. Deze kun je vinden bij www.mbcaraudio.nl (heb ik ze vorig jaar eens besteld) en bij www.wisserbladen.nl

 

nmw heeft www.ruudsvwshop.com alleen de volledige aerotwins, dus inclusief armen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad om de Aerotwins op de originele armen.

 

Raar van de test in de Kampioen vind ik wel dat ze de wissers hebben getest op een Golf die standaard was voorzien van Aerotwins. Zo krijg je denk ik geen goed testresultaat, ook al test je andere soorten flexibele wissers op de Aerotwin arm.

 

Vandaar dus mijn vraag....

 

Nog een vraag aan degenen die de flexibele wissers op de originele armen hebben: hebben jullie de Bosch Aerotwins of een ander merk/type?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze gister bij de vw garage gehaald. Monteren is erg makkelijk, wel zo makkelijk ,dat het me verbaasd dat die dingen niet vaak gejat worden. Zeker omdat ze best duur (maar wel goed :lol: ) zijn

 

D'r zit trouwens ook een slijtageindicatiesticker op. Wel knap dat zo'n stickertje "weet" wanneer je weer nieuwe wissers moet kopen.......... Is dat afhankelijk van het aantal regenuren??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze van de week via Ebay uit Duitsland laten komen,2 sets inclusief verzenden voor €46.00(set in reserve kan nooit kwaad)

Set voor standaard wisserarm is de A 530 S,voor aerotwin-armen moet je de A 925 S hebben.

Beetje zoeken op Duitse Ebay en je komt wel iets tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel knap dat zo'n stickertje "weet" wanneer je weer nieuwe wissers moet kopen.......... Is dat afhankelijk van het aantal regenuren??

 

Ik denk dat het stickertje na een bepaalde tijd dat het aan licht/lucht, zeg het maar, is blootgesteld na verloop van tijd de zwarte kleur verlies.

Je kunt ze met een zwarte stift zo weer zwart maken hoor... :mrgreen:

 

Wij hebben achter een aerotwin wisser en (Golf IV)arm. En dat gaat erg goed! Voor hebben we nog wel de conventionele wissers en armen. Maar denk er straks wel over om daar ook aerowins te monteren. Of ik de armen ook vervang, dat weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaten om de 50 euro meende ik het is nummer 1j0 998 003 {a}?? volgens mij zo uit het hoofd..Maar ik had hem voor een klant na gezien,en uiteindelijk op een werkorder geboekt..Dus die is weg.Maar het is een update setje..Vind het niet erg mooi staan hoor maar het is mogelijk..Asd of Brezan heeft ze ook wel.Maar had laatst een klant met een Audi a4 die had ze nieuw van bosh bij lasulec vandaan ofzo en die waren na 3 maand gewoon versleten.En de eerste set Aero's was met een dikke strip,en tegenwoordig zit dezelfde veger erin als in een gewoon wisserset,daarom vind ik het zo grappig dat er mensen zijn die er zo over te spreken zijn?op de looks na is er qua veger niet zo veel meer anders???Mischien is het met een beetje regen dat je harder kan?heb er geen ervaring mee verder..Het is mij nu nog een te dure mod..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze van de week via Ebay uit Duitsland laten komen,2 sets inclusief verzenden voor €46.00(set in reserve kan nooit kwaad)

Set voor standaard wisserarm is de A 530 S,voor aerotwin-armen moet je de A 925 S hebben.

Beetje zoeken op Duitse Ebay en je komt wel iets tegen.

 

Ik zie veel A530 S sets op ebay. Ik neem aan dat dit beide wisserbladen zijn? Bij welke aanbieder heb jij ze gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze van de week via Ebay uit Duitsland laten komen,2 sets inclusief verzenden voor €46.00(set in reserve kan nooit kwaad)

Set voor standaard wisserarm is de A 530 S,voor aerotwin-armen moet je de A 925 S hebben.

Beetje zoeken op Duitse Ebay en je komt wel iets tegen.

 

Ik zie veel A530 S sets op ebay. Ik neem aan dat dit beide wisserbladen zijn? Bij welke aanbieder heb jij ze gekocht?

 

Gekocht bij Autoteilemann.Zijn idd beide bladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden