Ga naar inhoud

  • 0

Iemand bekend met tunex?? nadelen ??


JH

Vraag

Ik wil de auto (1.8t) binnenkort een krachtkuurtje gaan geven. Maar waar. JD is een goeie, dichtbij maar prijzig. Tunex heb ik gezien. Heeft een aanbieding momenteel. Las nog ergens iets over semtexx (toch niet in de motor :blink: ) Zijn er nog andere goede tuners?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik overweeg ook eens bij JD langs te gaan voor een chip.

Graag wil ik horen wat jullie gedaan hebben: Standaard chip of 'chip op maat' ??

 

Ik zie op de site van JD dat een standaard chip op ca 400 euro zit. Waar kom je zoal op uit bij chip op maat? En wat is het verschil in pk's?

Ben benieuwd.

 

Ik kan je een interessant aanbod doen. Stuur maar een PM als je hier interesse in hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik overweeg ook eens bij JD langs te gaan voor een chip.

Graag wil ik horen wat jullie gedaan hebben: Standaard chip of 'chip op maat' ??

 

Ik zie op de site van JD dat een standaard chip op ca 400 euro zit. Waar kom je zoal op uit bij chip op maat? En wat is het verschil in pk's?

Ben benieuwd.

 

Ik kan je een interessant aanbod doen. Stuur maar een PM als je hier interesse in hebt.

 

 

 

@Vdub: bedankt!

 

@ BartV: ik heb ff een PM gestuurd voor wat meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren via de leasemij. de nieuwe BM laten chiptunen bij Rica te Wateringen, met de km.teller op 3.000.

Gepiept binnen een half uur: de software uitlezen, updaten conform de specificaties van een 'gewone' 77KW TDI, en weer terugschrijven.

 

135PK/305Nm nu: de prestaties zijn er naar!! Niet alleen bij het stoplicht, maar met name in de BM-typisch lange vierde en vijfde versnelling is de acceleratie top geworden. Een invoegactie op de snelweg gaat nu veel soepeler.

Over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen, maar het is zeker zuiniger geworden, mits met dezelfde rijstijl als voorheen natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe kom je daar nou bij?

 

Standaard chip is een voorgeprogrammeerde " gemiddelde" tuning, dus niet op jouw auto aangepast. Chip op maat is, zoals het woord zegt, op maat voor je auto gemaakt.

Mijn vorige auto haalde een mooie 147PK uit een normaal 100Pk blokje. (Chip op maat) Dat was 130 PK geweest met een standaard chip.

 

Uiteraard heb je een chip op maat "nodig" als je wat meer met je motor hebt uitgespookt en dan komt het inderdaad beter tot zijn recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Groovejunk: Wat JH zegt hebben ze mij ook verteld toen ik deze week JD belde. Bij een standaard Passat 1.8T heeft een chip op maat blijkbaar niet zoveel zin....Met "normale" chiptuning zou je net zoveel vermogen kunnen halen als met een chip op maat.

 

Is het misschien zo dat ze bij een chip op maat wat meer kunnen "spelen" met het het koppel e.d. ??

Ik bedoel dat er bijvoorbeeld bij lage toerentallen meer koppel is ofzo (als je bijvoorbeeld veel met een caravan/aanhanger rijdt)??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe kom je daar nou bij?

 

Standaard chip is een voorgeprogrammeerde " gemiddelde" tuning, dus niet op jouw auto aangepast. Chip op maat is, zoals het woord zegt, op maat voor je auto gemaakt.

Mijn vorige auto haalde een mooie 147PK uit een normaal 100Pk blokje. (Chip op maat) Dat was 130 PK geweest met een standaard chip.

 

Uiteraard heb je een chip op maat "nodig" als je wat meer met je motor hebt uitgespookt en dan komt het inderdaad beter tot zijn recht.

 

Ik vertel alleen wat ze mij verteld hebben toen ik JD aan de lijn had. Het scheelt hooguit een PK of 5 in mijn situatie en die is harstikke standaard. Dat zal het zelfde zijn als ze tegen Bouman hebben gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@JH: Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

Ga je voor de standaard chip of de chip op maat?

 

Zohee das even een verschil :shock: Het lijkt wel of de tweede versnelling de eerste is geworden das snel hoor pfoei... Vlot inhalen en even terug schakelen hoeft niet meer. gas geven in z'n vijf bij 120 en beng zo 170 :embarassed:

Je voelt de turbo er echt inkomen. Het is net of dat ding eindelijk eens wakker is geworden 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden