Ga naar inhoud

  • 0

Passat opgefrist bij Hartog Tuning


Bink2006

Vraag

Vorige week eindelijk de knoop doorgehakt en besloten de auto te tunen. 8)

 

Ondanks alle goede berichten over JD toch nog op internet gekeken of er geen goede tuner in de buurt zat van Alkmaar zat.

 

Via een topic hier, uiteindelijk op het audiforum terecht gekomen om reviews te lezen over Hartog Tuning. Ze blijken daar dus lyrisch over hem te zijn!! En het mooiste van alles is dat ik op 5 minuten afstand woon :D.

 

Afijn afgelopen maandag gebeld en ik kon afgelopen woensdagavond gelijk terecht.

 

Woensdag 1900 uur bij stond ik samen met een kennis van me (rijdt een S3) bij Pedro Hartog op de stoep.

 

Eerst een testrun gemaakt met de passat. Hierin worden met een G-krachtmeter de pk's en NM's gemeten. Tevens analyseert Pedro het rijgedrag van de Passat. Hij kon geen rare dingen ontdekken.

 

Terug in de werkplaats is de auto op de brug gegaan en heeft Pedro de auto verder geinspecteerd en de DV vervangen.

 

Hierna is de software uitgelezen en is Pedro ongeveer een 30 - 45 minuten bezig geweest met het herschrijven van de software.

 

Ik heb aangegeven dat ik op 95 wilde blijven rijden en een soepel rijgedrag wilde.

 

Na de aanpassingen weer een testrit gemaakt met de G-kracht meter met Pedro aan het stuur. Weer terug naar de werkplaats om de gegevens te analyseren.

In de tussentijd kon ik eindelijk zelf achter het stuur kruipen een testrit maken. Een verschil van dag en nacht!! Alsof de passat een paar kilo's heeft verloren.

De auto is dusdanig afgestelt dat je heel rustig kan rijden. Op het moment dat je de 2500 toeren passeert begint die te trekken tot de 4500 toeren.

 

Bij terugkomst het resultaat van de kuur vernomen. Van 148 pk naar 190 pk en van 202NM naar 280NM. Zeer nette waardes voor euro 95 toch :)?

 

Over Pedro Hartog kan ik niet anders zeggen dan dat hij zeer capabel is. Wars van kapsones. Neemt overal rustig de tijd voor, legt alles goed uit.

Hij is is uiteindelijk ruim 3 uur bezig geweest.

 

Kortom ik ben zeer tevreden kan Hartog Tuning dan ook van harte aanbevelen.

Vermogengrafiek.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Voor mensen die meer ervaringen over Hartog willen lezen:

kijk eens op eens op het Audi forum daar zijn veel leden die hun auto bij Hartog hebben laten tunen.

 

je hebt gelijk, de reacties op het audi forum over hartog zijn NOG beter dan de reacties hier over JD...

 

pff t word niet makkelijk gemaakt joh..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor mensen die meer ervaringen over Hartog willen lezen:

kijk eens op eens op het Audi forum daar zijn veel leden die hun auto bij Hartog hebben laten tunen.

 

je hebt gelijk, de reacties op het audi forum over hartog zijn NOG beter dan de reacties hier over JD...

 

pff t word niet makkelijk gemaakt joh..

 

Wel toch? Op naar Hartog! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de reacties op het audi forum over hartog zijn NOG beter dan de reacties hier over JD...

 

Hoezo geen gemakkelijke keuze? Volgens mij geef je het antwoord zelf al. :wink:

 

Bedenk wel dat hij zelf van Hartog-Tuning ook actief is op het Audi forum. Jeroen Dik is dat hier niet. Je zou ook eens kunnen gaan kijken op het Seat forum, daar is VdV (Seat dealer) actief en dat is een leverancier van JD,

 

Even voor de goede orde, maakt mij niet uit wat je kiest, als je maar een goede tuner uitzoekt, eentje met verstand van zaken en die ook eventuele problemen kan oplossen. Als men op een forum enthousiat is over een bepaalde tuner zegt dat uiteraard wel iets, negatieve reclame heb je veel sneller dan positieve.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de reacties op het audi forum over hartog zijn NOG beter dan de reacties hier over JD...

 

Hoezo geen gemakkelijke keuze? Volgens mij geef je het antwoord zelf al. :wink:

 

Bedenk wel dat hij zelf van Hartog-Tuning ook actief is op het Audi forum. Jeroen Dik is dat hier niet. Je zou ook eens kunnen gaan kijken op het Seat forum, daar is VdV (Seat dealer) actief en dat is een leverancier van JD,

 

Even voor de goede orde, maakt mij niet uit wat je kiest, als je maar een goede tuner uitzoekt, eentje met verstand van zaken en die ook eventuele problemen kan oplossen. Als men op een forum enthousiat is over een bepaalde tuner zegt dat uiteraard wel iets, negatieve reclame heb je veel sneller dan positieve.

 

 

 

klopt helemaal, die perdo van hartog is daar best actief op, maar op de site van team ibiza (seat) gaan er ook veel voor de revo tuning.. dus zo ben ik weer terug bij af.. :roll:

 

las op het audi forum dat er een groepactie is geweest om te chippen bij hartog, verwachte opkomst was 10/20 wagens maar dat zijn er iets van 65/70 geworden dat wil ook wel wat zeggen, maja nog steeds haalt jd er met een standaart chip iets meer uit.. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

klopt helemaal, die perdo van hartog is daar best actief op, maar op de site van team ibiza (seat) gaan er ook veel voor de revo tuning.. dus zo ben ik weer terug bij af.. :roll:

 

las op het audi forum dat er een groepactie is geweest om te chippen bij hartog, verwachte opkomst was 10/20 wagens maar dat zijn er iets van 65/70 geworden dat wil ook wel wat zeggen, maja nog steeds haalt jd er met een standaart chip iets meer uit.. :blink:

 

Hé Roedy,

 

Probeer Seat-online eens, staat ook veel info over de Forge Split-r

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

klopt helemaal, die perdo van hartog is daar best actief op, maar op de site van team ibiza (seat) gaan er ook veel voor de revo tuning.. dus zo ben ik weer terug bij af.. :roll:

 

las op het audi forum dat er een groepactie is geweest om te chippen bij hartog, verwachte opkomst was 10/20 wagens maar dat zijn er iets van 65/70 geworden dat wil ook wel wat zeggen, maja nog steeds haalt jd er met een standaart chip iets meer uit.. :blink:

 

Hé Roedy,

 

Probeer Seat-online eens, staat ook veel info over de Forge Split-r

 

 

 

 

 

wil eerst chippen, moet ook nog een andere woofer halen en 2 condensators dus zit er ff niet aan die split-r

misschien van de zomer zoals je zei :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Obv de positieve reacties op audiforum en het feit dat hij om de hoek zit, ben ik bij Hartog terecht gekomen. Ik ben zeer tevreden over de tuning en onderhoud van de auto. Uiteindelijk gaat het erom bij wie je een goed gevoel hebt. Heb je geen ervaring met tuners dan moet je het doen met de ervaringen van anderen. Vandaar dat ik dit topic gestart heb om mijn (positieve) ervaring te delen. Niet om een discussie op te starten wie de betere tuner is en daar lijkt het topic nu wel een beetje heen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo kom net bij Hartog vandaan, de passat 1.8t laten chippen en de Forge Split-r laten monteren.

wat een vermogen komt er uit zoon blok, pfff :mrgreen:

de service van Pedro Hartog is echt geweldig!!!

 

Eerst testrit gedaan, toen heeft perdo de software geschreven en weer een testrit gemaakt,

nou had ik het probleem dat er zoveel vermogen was (215 pk en 310 nm bij 3000 toeren) dat hij in de 3e, 4e en 5e versnelling gewoon door de koppeling heen trok, dus jawel hoor, toch maar afvoeren... :cry:

na de software 2 x opnieuw geschreven te hebben waren we eindelijk zo ver dat hij net niet door de koppeling heen ging.

pedro heeft ook ipv het piekvermogen op 3000 toeren te hebben het vermogen op 4000 toeren gezet met als gevolg dat de auto dus iets later power krijgt. dit is natuurlijk geen ramp want heb nu nog 206 pk en 270 nm koppel op 4000 toeren :mrgreen: .

 

heb op de terugweg 1 uur lang gewoon een grote glimlach op mn gezicht gehad, zoals vw-18t al zei, de 5e versnelling lijkt gewoon de 3e versnelling te zijn :mrgreen:

en dan natuurlijk het afblaas geluid, ge-wel-dig, niet overdreven maar je hoort hem goed!

 

om ook even een fabeltje uit de wereld te helpen, pedro vertelde mij dat hij ook regelmatig jd aan te telefoon had om over technische aspecten te praten en dat er dus maar weinig tot geen verschil in de software zat.

 

nou is even mij vraag:, weet iemand zo wat het vervangen van de koppelingsplaten ongeveer kost, als dit gebeurt is zet pedro de softeware terug die hij als eerst gescheven heeft terug zodat hij NOG sneller is... (wel eerst even sparen nog) :angel:

 

kortom geweldige service met met een fantastisch resultaat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

wat kost nou zoiets!!

zo kom net bij Hartog vandaan, de passat 1.8t laten chippen en de Forge Split-r laten monteren.

wat een vermogen komt er uit zoon blok, pfff :mrgreen:

de service van Pedro Hartog is echt geweldig!!!

 

Eerst testrit gedaan, toen heeft perdo de software geschreven en weer een testrit gemaakt,

nou had ik het probleem dat er zoveel vermogen was (215 pk en 310 nm bij 3000 toeren) dat hij in de 3e, 4e en 5e versnelling gewoon door de koppeling heen trok, dus jawel hoor, toch maar afvoeren... :cry:

na de software 2 x opnieuw geschreven te hebben waren we eindelijk zo ver dat hij net niet door de koppeling heen ging.

pedro heeft ook ipv het piekvermogen op 3000 toeren te hebben het vermogen op 4000 toeren gezet met als gevolg dat de auto dus iets later power krijgt. dit is natuurlijk geen ramp want heb nu nog 206 pk en 270 nm koppel op 4000 toeren :mrgreen: .

 

heb op de terugweg 1 uur lang gewoon een grote glimlach op mn gezicht gehad, zoals vw-18t al zei, de 5e versnelling lijkt gewoon de 3e versnelling te zijn :mrgreen:

en dan natuurlijk het afblaas geluid, ge-wel-dig, niet overdreven maar je hoort hem goed!

 

om ook even een fabeltje uit de wereld te helpen, pedro vertelde mij dat hij ook regelmatig jd aan te telefoon had om over technische aspecten te praten en dat er dus maar weinig tot geen verschil in de software zat.

 

nou is even mij vraag:, weet iemand zo wat het vervangen van de koppelingsplaten ongeveer kost, als dit gebeurt is zet pedro de softeware terug die hij als eerst gescheven heeft terug zodat hij NOG sneller is... (wel eerst even sparen nog) :angel:

 

kortom geweldige service met met een fantastisch resultaat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey, heb je 'm al laten chippen. Mooi hé zo'n grijns op je gezicht. Have fun!

 

heerlijk, krijg last van mn nek als ik op trek :roll::mrgreen:

 

dan moet je je hoofdsteunen iets hoger zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey, heb je 'm al laten chippen. Mooi hé zo'n grijns op je gezicht. Have fun!

 

heerlijk, krijg last van mn nek als ik op trek :roll::mrgreen:

 

dan moet je je hoofdsteunen iets hoger zetten ;)

 

haha, heeft geen nut, hij staat al best hoog en helemaal naar voren gedraait :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jammer dat de koppeling het begaf maar dat kan natuurlijk gebeuren bij een dergelijke koppel/vermogenstoename, ik heb destijds een South Bend Clutch koppeling gekocht, de basis van hun spullen is Sachs, ze maken echter zelf de plaat. Je kunt kiezen uit verschillende stages voor steeds meer koppel.

 

Ik had toen gelijk voor een vast vliegwiel moeten kiezen, die slipt nl. nog wel eens. Hou ook rekening mee dat het orginele vliegwiel bemeten is op het orginele koppel/vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden