Ga naar inhoud
  • 0

Trillende passat variant


esmamaju

Vraag

ik heb sinds ik de auto 3 mnd geleden gekocht heb een lichte trilling in de auto, niet in het stuur, bij 50-60 km/h en net onder de 80 km/h.

Nu ben ik al een paar keer terug geweest bij de garage. Hij is nu 3x opnieuw gebalanceerd, hoogte slag is nagekeken, vandaag heb ik hem ook nog laten uitlijnen voor en achter.

Ik heb het idee als ik de koppeling intrap dat het minder is, maar het is niet weg.

 

Is er iemand die dit ook heeft gehad en een idee heeft wat het kan zijn?

 

alvast bedankt weer voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga binnenkort naar Jos , die zegt dat het waarschijnlijk aan de binnenste homokineten zou kunnen liggen . Ik heb dezelfde trillingen en vooral bij toerental tussen 1500 en 2200 (in de derde versnelling). Suc6 ermee en laat van je horen dat het probleem is opgelost !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb het inderdaad alleen bij 55-60 km/h en het voelt het ergst in de 3e versnelling. Als ik de koppeling intrap lijkt het weg.

Nu valt me wel op nu ik er extra op let dat als ik licht aan het stuur wiebel/ draai onder het rijden dat de weerstand de ene keer zwaarder is dan de andere keer. Dus zeg maar bij korte rukjes aan het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitlijnen en balanceren is allemaal al gedaan dus dat valt af. Feit dat als je het gas loslaat en dat de trillingen daarna minder/over zijn lijkt me dan iets te maken te hebben met de motorsteunen en/of de afmontage van het subframe. Hoe draait de motor stationair? Als dat ook al trillingen geeft kan het zijn dat de voorste motorsteun al tegen de aanslag aanzit. Als beide hydrolagers/zijmotorsteunen eraan zijn kan het blok makkelijker zijwaarste bewegingen maken. Die steunen raken ook wel eens lek, er komt dan een soort paarse gel uit. Versleten motorsteunen zet extra stress op de cat die dan vervolgens wel kan gaan scheuren bij de flens van de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou, Volgens de garage kan het nooit de homokineet zijn, dan zou je het altijd moeten voelen zegt hij. Verder weet hij hetook niet... iemand nog een idee?

 

Dit is flauwekul. Wanneer een homokineet stuk is en zeker de binnenste komt het juist naar boven tijdens belasting(accelereren).

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hij draait stationair prima rustig. als de koppeling ingetrapt wordt is het weg. hij doet het bij 2300 toeren in zijn 3. verder loopt hij prima. de garage zegt dat het een trilling in de motor is waar hij niets aan kan doen, slijtage..ben er net weer geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens de garage waar ik hem gekocht heb en dus nog garantie heb moest ik me absoluut geen zorgen maken, pure slijtage zegt hij, "het is geen nieuwe auto meer....."

 

De garage heeft er natuurlijk belang bij dat jij GEEN garantie claimt.

Weet niet of zoiets onder de garantie valt.

 

Lijkt mij moeilijk om de oorzaak te "bewijzen", je zult waarschijnlijk op de brug niet kunnen zien dat je aandrijfas krom is. Zou het iets met de aandrijving zijn dan zou je hem eigenlijk op een rollerbank met die snelheid en dat toerental moeten laten draaien.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Banden heeft geen enkel effect helaas. Het is waarschijnlijk het vliegwiel.

Ik heb nog 6 mnd extra garantie gekregen hiervoor om te kijken of het erger wordt. De garage vindt het nu te weinig om dit te vervangen ( 1000 euro).

Ik merk waarschijnlijk gewoon heel snel dat er wat trilt terwijl een anders niets merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Banden heeft geen enkel effect helaas. Het is waarschijnlijk het vliegwiel.

Ik heb nog 6 mnd extra garantie gekregen hiervoor om te kijken of het erger wordt. De garage vindt het nu te weinig om dit te vervangen ( 1000 euro).

Ik merk waarschijnlijk gewoon heel snel dat er wat trilt terwijl een anders niets merkt.

 

 

Lijkt me een beetje rare beredenering toch??

 

Ach, het is maar 1000 euro, dus we vervangen de boel nog niet...! Mijn inziens dient de garage een defect onderdeel gewoon te vervangen onder de garantie, ook al kost dit maar 10 euro. Zoals ik het lees komt het over als een goedkope smoes om onder de kosten uit te komen. Wellicht gaat de garage er vanuit dat het niet erger wordt en na die 6 maanden kun je geen aanspraak meer maken op de garantie...Scheelt ze toch weer 1000 euro.

 

Ik zou er in ieder geval op staan dat ze het vliegwiel dan ook vervangen. De garantie heb je niet voor niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden