Ga naar inhoud
  • 0

Boxen : Voren wel geluid, maar achteren 8x minder


VWpassatVR6

Vraag

Hey allemaal,

 

Na een tijdje afwezigheid, 15 dagen wintersport (val thorens) ben ik er weer. Ik heb een vraagje met betrekking tot de boxen in mijn auto.

 

Ik heb 4 boxen en 4 tweeters. (voren zal hoogstwaarschijnlijk, hoe ik het nu kan zien vervangen zijn door jammerlijke sony's).

 

Wanneer ik het geluid op middelmatig niveau zet, dan hoor ik alleen maar voren geluid, terwijl achter wel functioneert maar 8x zachter. Als ik het geluid via de fader naar achteren plaats moet ik de radio ver (lees tot bijna in zijn maximum) draaien om geluid uit de achterspeakers te krijgen. Wanneer ik dit doe is de kwaliteit ook zeeeer slecht.

 

Ik heb al vanalles met de radio geprobeerd, maar dat had geen zin.

 

Iemand een helder idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heb ik ff geluk, maar iemand nog een idee waardoor dat komt? Of wordt het resoluut de boxen vervangen?

 

bij mij zaten er kapjes voor de speakers die dicht waren.....

speakers waren er ahteraf in gemonteerd ( bij aankoop bij in bedongen ) alleen was de dealert niet zo handig om de juiste kapjes te monteren .

nieuwe kapjes gemonteerd en dat scheelt een hoop

 

groetjes jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

VWpassatVR6, Ik denk dat het zo hoort want is bij mij precies hetzelfde.

 

Heb ook alle 8 de originele (4 + 4 tweaters) speakers en heb de fader in het midden staan.

Het geluid is bij mij achter ook veel zachter dan voor.

 

Ik kan natuurlijk wel de fader op achter zetten maar dan moet idd het volume van de radio veel harder.

 

Ik heb overigens de originele VW gamma 5 radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, dan ligt het gelukkig niet alleen aan mijn VW.

 

Vreemd, dat het geluid dan zo enorm slecht is; shame on you VW!!

 

Er is dan maar 1 oplossing... en dat is de 'hele boel' komende week maar vervangen....pffff, dat zal wel weer een rotkarwei worden!

 

Zijn er boxen die plug and play zijn (als het ware) of moet alles op maat gezaagd, geslepen worden met MDF en de hele rotzooi? Of is het gewoon box los en nieuwe box er in en voila???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan ook zijn dan de speakers achter (deels) door de vorige eigenaar zijn opgeblazen.

 

Het zijn voila-speakers die erin gaan. Gewoon de maten opmeten van kunststof opzetstukken waar je ze in gaat plaatsen (waar de oude nu zitten) en aan de hand van die maat nieuwe speakers kopen. Dan monteren en aansluiten. Als je een beetje doorwerkt kan het in een uutje gepiept zijn :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de achterste speakers krijg ik bij de bass iig een flnke BRRRR toon bij de bass, dus achteren is opgeblazen. De tweeters doen het overigens perfect.

 

Het probleem is dat ik in mijn nieuwe Caddy zo'n geweldig geluid heb met de vw speakers, die gaan echt ongelofelijk hard en goed, dan rijd ik in mijn passat en is het pet.

 

Vandaag de Audio System, MX 165 (2x een set) binnen gekregen... dus dat wordt (voor mij) een gedoe om het in te bouwen.. Hoop wel dat na deze ingreep het geluid sterk is verbeterd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo bij mijn passat, bj 2002, zitten originele speakers in elke deur 1 en apparte tweaters voor en achter in elke deur. Geluids kwaliteit is absoluut niet slecht fader staat ook gewoon in het midden.

 

Het kan zo zijn dat als er een speaker is opgeblazen dat je een soort kortsluiting in de spoel van de speaker krijgt zodat alle kanalen veel slechter gaan klinken. Het zou namelijk wel vreemd zijn als je achterin links en rechts op hebt geblazen.

Wat ook nog kan is dat de bedrading niet goed is aangesloten, maar dat merk je snel genoeg als je elke speaker afzonderlijk even instelt, (bv, fader op voor en balans op links, dan rechts, dan idem voor achter) dan kun je snel horen of de andere speakers wel goed zijn.

 

Succes. gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Check ook even je bedrading, dat kan ook de oorzaak zijn van het slechte geluid. Een draadbreuk of slecht contact. Maar ik denk inderdaad dat de boel opgeblazen is. Veel mensen sturen meer vermogen naar de achterspeakers dus het is vrij logisch dat die als eerste gaan.

Bij mij (variant) is de verdeling overigens wel netjes, ik hoef de fader niet naar achter te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het geluid in de achter speakers is niet een stuk minder, de speakers zitten alleen op een ongunstige plek.

Het geluid wordt gewoon heel erg gedemt door de rugleuning van de voorstoel en de zitting van de achterbank.

Het geluid blijft als het ware een beetje onderin hangen.

En het geluid zal altijd anders klinken in de voor deuren als in de achter deuren.

De deur is je klankkast en die zijn verschillend aan elkaar, dus zal het geluid in de achter deuren altijd iets anders klinken als in de voor deuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik heb net 2 compo setjes, sub en versterker gemonteerd en als ik voor en achter gelijk afregel hoor ik alleen voor (kapjes waren ook dicht maar deze heb ik verwijderd). Maar als ik mijn hoofd wat na achter doen hoor ik ze wel. Dus zou het niet gewoon aan het ontwerp van de auto liggen. Achterspeakers zijn meer naar de achterbank gericht.

 

Ik hoor achter pas met de fader op r6

 

Dus lijkt me allemaal wel goed.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden