Ga naar inhoud

  • 0

KW set


antonio

Vraag

Ik heb in april van 2007 een vaste set van KW laten monteren. Maar ik vind dat de auto nu te hoog is in vergelijking met wat ik had.

 

Ik had eibach veren met originele schokbrekers en dat gaf een verlaging van 30mm. De KW set geeft een verlaging aan van 35mm maar in vergelijking met de eibachveren is de auto nu 5mm hoger.

 

Ik heb met kw in duitsland contact opgenomen en die heeft me weer doorgestuurd naar KW nederland. Het antwoord was dat de auto nog zou zakken maar de kwaliteit van KW geeft weer aan dat ze niet zakken!!! Dom antwoord vond ik. Daarna gaven ze aan dat ik veren kon monteren van een lichte passat (1800 of 1600). Dan zou het 1 tot 1,5 cm zakken.

 

De achterkant vind ik wel goed, waarschijnlijk vanwege de audio apparatuur maar ik stoor me vooral aan de voorkant.

 

Ik ben zelf rond gaan kijken en ik heb veren van K.A.W. gevonden en die hebben verschillende maten. Ik wil de 60/40mm.

 

Ik vraag me alleen af of de veren van K.A.W. met de KW schokbrekers samengaan?

 

Ik weet dat de KW als set het beste is maar als ik naar mijn kijk dan is deze hoger dan de sportline.

 

Heeft iemand ervaring met de K.A.W. veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Grappig is dat, ik dacht dat kw nog best comfortabel was mede omdat je er heel veel geld voor betaald. Nu hoor ik van verschillende kanten dat dit toch niet echt het geval is. De vaste set van antonio veerde bijna niks in en mijn fk schroefset wel terwijl ik had verwacht dat dit juist andersom was.

Weer wat geleerd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
FrankQS is gisteren met mij meegereden(heb ook de FK Highsport) en hij vond het comfortabeler dan zijn 'vaste' set. Heb nog even gespiekt bij jouw auto Antonio, wat me opviel bij jouw KW veren is dat de windingen vrij dicht op elkaar zitten(dus ook meer windingen) dan mijn FK set. Daardoor kan het haast ook niet anders dan dat de KW veren stugger zijn.

 

Wanneer veren dichter op elkaar gedrukt(meer windingen) is de veer juist minder stug aangezien de draad langer is. Ik verkoop de KW zeer veel en krijg juist te horen (ook van Antonio) dat de set niet stug is. Dat je de voorkant stilstaand niet in kunt drukken lijkt mij voor een zware auto normaal aangezien je anders echt niet met een gang een drempel over kunt zonder de bodem te raken. Een goed set dempt ook ingaand, dit doen niet alle verlagingssets. Een set die je stilstaand in kunt drukken stuiterd gegarandeerd, dit is helemaal niet comfortabel en zeker niet veilig.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
FrankQS is gisteren met mij meegereden(heb ook de FK Highsport) en hij vond het comfortabeler dan zijn 'vaste' set. Heb nog even gespiekt bij jouw auto Antonio, wat me opviel bij jouw KW veren is dat de windingen vrij dicht op elkaar zitten(dus ook meer windingen) dan mijn FK set. Daardoor kan het haast ook niet anders dan dat de KW veren stugger zijn.

 

Wanneer veren dichter op elkaar gedrukt(meer windingen) is de veer juist minder stug aangezien de draad langer is. Ik verkoop de KW zeer veel en krijg juist te horen (ook van Antonio) dat de set niet stug is. Dat je de voorkant stilstaand niet in kunt drukken lijkt mij voor een zware auto normaal aangezien je anders echt niet met een gang een drempel over kunt zonder de bodem te raken. Een goed set dempt ook ingaand, dit doen niet alle verlagingssets. Een set die je stilstaand in kunt drukken stuiterd gegarandeerd, dit is helemaal niet comfortabel en zeker niet veilig.

 

Jos.

 

Sorry hoor Jos, maar hier ben ik het totaal niet met je eens (technisch gezien).

Er zijn ook andere merken dan KW :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik haal hier het voorbeeld van KW aan en verkoop bijv. ook sets van Bilstein. Wat zou er technisch niet aan kloppen?

 

Jos.

 

Ik heb het niet over dat er technisch gezien iets aan die sets niet klopt....

Ik zeg dat ik het technisch gezien gewoon niet met je eens ben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een stukje techniek over schokdempers, en zoek maar eens uit waar een goede schokdemper aan moet voldoen 8) :

 

Schokdempers hebben een basis setting in de demper die aangepast is aan de karakteristieken van de betreffende auto, waarbij rekening word gehouden met de uitvoering, gewicht e.d.

Deze setting kan in sommige gevallen aangepast worden, vaak in hoogte of hardheid(je kunt dan zelf de karakteristiek van de demper wijzigen).

 

Je hebt te maken met:

-de ingaande demping of compressie.

-de uitgaande demping of rebound.

 

De rebound demping is vooral verantwoordelijk voor de snelheid waarmee de demper terug in zijn beginpositie komt na een compressie, b.v. na een drempel of oneffenheid.

 

De schokdemper kan in grote mate bijdragen tot het weggedrag van de auto, maar er zijn tal van andere factoren die mee aansprakelijk zijn hiervoor.

De keuze van de veer is zeer belangrijk maar ook de wielstanden zoals camber, caster en sporing hebben een grote invloed op het uiteindelijke resultaat. Verlies ook de bandenspanning niet uit het oog.

 

Mogelijke gedragingen van de auto bij een te 'zachte' ingaande demping:

- te veel overhellen in lange bochten

- achteraan te veel doorzakken bij het acceleren

- vooraan te veel doorzakken bij het remmen

- demper slaat dicht na een drempel

- de demper kan het gewicht van de wagen niet absorberen wanneer hij in een put of kuil rijdt, en slaat dicht

 

Bij te 'stugge' ingaande demping:

- kleine oneffenheden worden niet genoeg geabsorbeerd

- tractieverlies bij acceleratie

- gripverlies bij het remmen

- minder vlot insturen in een bocht

- het voertuig voelt hard aan

- de wagen volgt te veel de contouren van het wegdek

- zware schokken worden rechtstreeks doorgegeven aan de carrosserie

- tractieverlies

 

Te zachte uitgaande demping:

- de wagen voelt zweverig aan (hij staat te los op de veren)

- de carrosserie wordt te veel opgetild in bochten

 

Te stugge uitgaande demping:

- na een compressie komt de demper te laat terug in de oorspronkelijke positie om een volgende schok op te vangen

- hierdoor voelt het voertuig te hard aan

- de wagen springt te veel over het wegdek

- tractieverlies

- langere remweg

- het voertuig valt in een kuil, wat eigenlijk alleen het wiel dient te doen

- de schokdemper bouwt te veel in, waardoor de overgebleven vrije slag vermindert

 

Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat een beetje merk zijn basissetting goed voor elkaar heeft. Check het bovenstaande lijstje maar eens met je eigen ervaring, en kom erachter of je een goede set hebt...

Uit mijn eigen ervaring weet ik inmiddels dat mijn FK Higsport schroefset ruim volstaat, ook de H&R schroefset van mijn vorige auto was uitmuntend.

Bilstein en Eibach zijn ook gerenomeerde merken die hieraan voldoen. Wat ikzelf nu van KW heb ervaren is dat ze op sommige vlakken de boot missen.

Merken als SuperSport en V-Maxx laat ik zowieso al links liggen...

 

Maar goed, dit zijn mijn ervaringen, dus als een ander dat anders ervaart: laat maar weten, kunnen we allemaal wat van leren :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een stukje techniek over schokdempers, en zoek maar eens uit waar een goede schokdemper aan moet voldoen 8) :

 

Schokdempers hebben een basis setting in de demper die aangepast is aan de karakteristieken van de betreffende auto, waarbij rekening word gehouden met de uitvoering, gewicht e.d.

Deze setting kan in sommige gevallen aangepast worden, vaak in hoogte of hardheid(je kunt dan zelf de karakteristiek van de demper wijzigen).

 

Je hebt te maken met:

-de ingaande demping of compressie.

-de uitgaande demping of rebound.

 

De rebound demping is vooral verantwoordelijk voor de snelheid waarmee de demper terug in zijn beginpositie komt na een compressie, b.v. na een drempel of oneffenheid.

 

De schokdemper kan in grote mate bijdragen tot het weggedrag van de auto, maar er zijn tal van andere factoren die mee aansprakelijk zijn hiervoor.

De keuze van de veer is zeer belangrijk maar ook de wielstanden zoals camber, caster en sporing hebben een grote invloed op het uiteindelijke resultaat. Verlies ook de bandenspanning niet uit het oog.

 

Mogelijke gedragingen van de auto bij een te 'zachte' ingaande demping:

- te veel overhellen in lange bochten

- achteraan te veel doorzakken bij het acceleren

- vooraan te veel doorzakken bij het remmen

- demper slaat dicht na een drempel

- de demper kan het gewicht van de wagen niet absorberen wanneer hij in een put of kuil rijdt, en slaat dicht

 

Bij te 'stugge' ingaande demping:

- kleine oneffenheden worden niet genoeg geabsorbeerd

- tractieverlies bij acceleratie

- gripverlies bij het remmen

- minder vlot insturen in een bocht

- het voertuig voelt hard aan

- de wagen volgt te veel de contouren van het wegdek

- zware schokken worden rechtstreeks doorgegeven aan de carrosserie

- tractieverlies

 

Te zachte uitgaande demping:

- de wagen voelt zweverig aan (hij staat te los op de veren)

- de carrosserie wordt te veel opgetild in bochten

 

Te stugge uitgaande demping:

- na een compressie komt de demper te laat terug in de oorspronkelijke positie om een volgende schok op te vangen

- hierdoor voelt het voertuig te hard aan

- de wagen springt te veel over het wegdek

- tractieverlies

- langere remweg

- het voertuig valt in een kuil, wat eigenlijk alleen het wiel dient te doen

- de schokdemper bouwt te veel in, waardoor de overgebleven vrije slag vermindert

 

Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat een beetje merk zijn basissetting goed voor elkaar heeft. Check het bovenstaande lijstje maar eens met je eigen ervaring, en kom erachter of je een goede set hebt...

Uit mijn eigen ervaring weet ik inmiddels dat mijn FK Higsport schroefset ruim volstaat, ook de H&R schroefset van mijn vorige auto was uitmuntend.

Bilstein en Eibach zijn ook gerenomeerde merken die hieraan voldoen. Wat ikzelf nu van KW heb ervaren is dat ze op sommige vlakken de boot missen.

Merken als SuperSport en V-Maxx laat ik zowieso al links liggen...

 

Maar goed, dit zijn mijn ervaringen, dus als een ander dat anders ervaart: laat maar weten, kunnen we allemaal wat van leren :wink:

 

Ben ik toch benieuwd waar KW de boot mist aangezien ik eigenlijkalleen positieve ervaringen heb hier . Dat de auto van Antonio nu te hoog blijkt te staan is een kwestie van smaak en heeft niets met rijeigenschappen te maken,sterker nog, wanneer een auto voorover komt te liggen heeft dit nadelige gevolgen voor het weggedrag. Ook is de ervaring per persoon over wat hard, stug of wat dan ook is zeer persoonlijk. Met H&R (set)bijv. zijn de reacties dat het een bijzonder harde set is bij de een, bij de ander kan het niet hard genoeg zijn, de set is er niet minder om. Bij Koni heb ik het idee dat de tijd stilstaat, vind de sets niet een goede verhouding (veer dempercombinatie)hebben. Een auto die te ver verlaagd wordt, rijd per definitie niet goed, hier klopt van de wielgeometrie meteen niets meer en deze auto's zie je ook stapvoets over drempels heen rijden of de banden lopen aan of slijten schuin af.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat de auto van Antonio nu te hoog blijkt te staan is een kwestie van smaak en heeft niets met rijeigenschappen te maken

 

Idd Jos,het is een kwestie van smaak,de set is voor de rest goed.

 

Maar er werd aangegeven dat de auto 35 mm lager zou zijn en nu is dat niet het geval. Ik heb via KW Nederland een oplossing proberen te zoeken maar dat blijkt te moeilijk voor hun, en dat vind ik wel jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

troost je met de gedachten antonio

 

weitec destijds weigerde ook mee te helpen aan een oplossing op mijn vorige passat

 

uit eindelijk heb ik van mijn leverancier koni set gekregen waar ik heel goed over te spreken was

 

 

in dit geval met je KW, je beloven je 35 mm en dit wordt dus niet gehaald, 30 mm eibach schijnt lager te zijn >>???

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan verder niet oordelen over de kwaliteiten van andere merken, mijn H&R Schroefset bevalt erg goed en ik vind em niet te stug, ik heb die (goedkope Vmaxx?) van Richard ervaren als erg zacht en daardoor deinerig..

 

Mijn H&R doet dat absoluut niet maar kan voor iemand anders erg vermoeiend zijn over dwarsrichels die je goed voelt(zeker icm 19").

 

Helaas is er bij mij al wel een achterschokbreker gesneuveld die gelukkig wel onder garantie vervangen word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 2 wagens op KW schroefsets lopen, zonder problemen.

Enig nadeel is (hebben ze ondertussen veranderd) is dat de alu ringen gaan oxideren op de inox-schroef. bij mn corrado zijn de 4 ringen gescheurd.

Deze heb ik laten vervangen door een 'ouderwets' systeem: 2 ringen bovenelkaar draaien.

 

Tegenwoordig zijn de ringen van kunststof...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Off topic:

Een stukje techniek over schokdempers, en zoek maar eens uit waar een goede schokdemper aan moet voldoen 8) :

 

<...>

 

 

Maar goed, dit zijn mijn ervaringen, dus als een ander dat anders ervaart: laat maar weten, kunnen we allemaal wat van leren :wink:

Lees nu pas deze uitleg, top! :thumb:

Ik heb 'm even in de KB gezet: viewtopic.php?f=141&t=26550

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Antonio, hoe is het nu eigenlijk nog afgelopen?

Ik ben ook op zoek naar een goede verlagingsset voor +/-4 á 5cm verlaging.

 

Ik heb mijn vaste set verkocht en een schroefset eronder gezet.

 

Als je 4 tot 5 cm wil verlagen zou ik geen vaste set kopen. Met een schroefset kun je de auto naar jouw wens verlagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden