Ga naar inhoud

  • 0

KW set


antonio

Vraag

Ik heb in april van 2007 een vaste set van KW laten monteren. Maar ik vind dat de auto nu te hoog is in vergelijking met wat ik had.

 

Ik had eibach veren met originele schokbrekers en dat gaf een verlaging van 30mm. De KW set geeft een verlaging aan van 35mm maar in vergelijking met de eibachveren is de auto nu 5mm hoger.

 

Ik heb met kw in duitsland contact opgenomen en die heeft me weer doorgestuurd naar KW nederland. Het antwoord was dat de auto nog zou zakken maar de kwaliteit van KW geeft weer aan dat ze niet zakken!!! Dom antwoord vond ik. Daarna gaven ze aan dat ik veren kon monteren van een lichte passat (1800 of 1600). Dan zou het 1 tot 1,5 cm zakken.

 

De achterkant vind ik wel goed, waarschijnlijk vanwege de audio apparatuur maar ik stoor me vooral aan de voorkant.

 

Ik ben zelf rond gaan kijken en ik heb veren van K.A.W. gevonden en die hebben verschillende maten. Ik wil de 60/40mm.

 

Ik vraag me alleen af of de veren van K.A.W. met de KW schokbrekers samengaan?

 

Ik weet dat de KW als set het beste is maar als ik naar mijn kijk dan is deze hoger dan de sportline.

 

Heeft iemand ervaring met de K.A.W. veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

@Supervan .

Daar heb ik ze idd gezien. Vandaar dat ik deze wil.

 

Ik heb ook naar de weitec gekeken maar ik wil voor 60 gaan aangezien er tussen mijn band en spatboord nog 5cm ruimte heb.

 

Met 18inch wielen heb ik vanaf de bodem tot aan het spatboord 66,3 cm.

 

Vanaf spatboord tot hart van het wiel heb ik 36,3 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog 5cm ruimte met een verlagingset? Dat is behoorlijk veel. Zonde dat je niet voor een schroefset gekozen hebt destijds.

 

Ga er wel vanuit dat de verlaging die fabrikanten aangeven niet altijd overeenkomt met de praktijk, die 60/40 kan in de praktijk ook wel eens 70/50 of 50/30 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook aan het rondkijken voor een schroefset,,dus niet voor een vast set. Wil toch de auto naar mijn smaak in hoogte kunnen stellen.

Heb al een aantal mails gestuurd voor prijsofferte naar Belgie voor FK en Weitec. Ben benieuwd wat ze daar vragen.

Volgens het forum van cleaned.be schijnt dat er een paar goede verkooppunten zijn in belgisch-limburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben benieuwd of de prijzen in BE anders zijn dan hier. Over het algemeen zijn de KW/Weitec sets aardig prijsvast, en is er bijna geen korting te krijgen. Bij FK sets wil er nog wel eens een paar tientjes verschil in zitten.

 

Dat is een understatement, heb zowat heel nl gevraagd en de verschillen liepen op tot 200 euro voor dezelfde set.

 

@antonio: zou ook voor een schroefset gaan als ik jou was of denk je dat dat misschien te hard is? (en voor vrouw en kind)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achteraf gezien was dat wel beter geweest. Maar ik dacht dat als het met eibachveren 30mm is en met kw 35mm is dan is het goed. Maar de auto is juist omhoog gegaan. Dus heb ik gewacht in de hoop dat het ging zakken maar dat is dus niet gebeurd.

 

Dus wil ik niet alles te verkopen en dan weer alles opnieuw aan te schaffen. ik hoop het met nieuwe veren op te lossen.

 

Ik geloof ook niet dat het problemen oplevert kw schokbrekers en K.A.W. veren.

 

Ik heb wat foto' toegevoegd.

 

 

 

 

2crt4x5.jpg

34yxqma.jpg

90vz92.jpg

sf89oi.jpg

2zylchw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat K.A.W. en KW elkaar niet bijt weitec is ook een goede optie. Het is wel algemeen bekend dat met een set b.v. 30/30mm maakt niet uit wat voor een merk de passat's op hun kont gaan hangen :( .

Ik vindt het antwoord van KW wel vreemd, je passat is nu ongeveer net zo hoog als standaard en dit zou niet mogen met een verlaginsset

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb idd helemaal niets aan het antwoord van KW. Dus kijk ik gewoon verder.

 

Aangezien dat weitec ook van KW is, hadden ze ook kunnen zeggen gebruik veren van weitec.

 

Mar ja wij hebben meer passie voor onze auto's dan degene die auto onderdelen verkopen.

 

Ik heb net een email aan K.A.W. gestuurd. Kijken of ze ervaring hebben met K.A.W. en KW .

 

Misschien zijn de veren wel, die er nu onderzitten, voor een zwaardere auto en is deze daarom ook zo stug. De voorkant veert niet alleen de banden zie je beginnen als ik erop duw.

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en een Eibach veer, voor bij je KW schokbreker, is dat niet een oplossing?

 

o.. en hoe is het comfort t.o.v. de eibach set die je er onderhad?

 

Het is niet voor het comfort maar echt voor het uiterlijk. Ik vind het gewoon te hoog.

 

Met de eibach wordt het maar 5mm lager denk ik en ik wil het toch wat lager.

 

Hoe hoog is jouw auto met de kw set?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoogte is t zelfde. heb ik al eens opgemeten.

maar ik stoor me er niet aan. Heb inmiddels de set er al weer ruim 35.000 km onder de wagen.

Ik vind de wagen op korte hobbels op de snelweg minder comfortable. Is af en toe net een hobbelpaard.... tot 90 km is comfort goed

vanaf 130 merk je dat de wegligging beter wordt, maar echt slecht wegdek vermijd ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt ook 1 ring van de veer afslijpen....als ie maar niet verder als 4cm zakt....anders problemen met de schokbreker...is de goedkoopste oplossing...heb het wel vaker gezien bij auto's.....

 

Daar begin ik niet aan.

Waarom zal ik problemen krijgen als meer dan 4cm ga zakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een vaste set heb ik ook lopen rommelen.

Volgens mijn "berekeningen" zou ik ook met een 60/40 set goed horizontaal uitkomen.

Dus eerst een veren/demperset van FK met 60/40mm, lag dus voor iets te laag tov achter. Vond hem ook te hard.

Toen de veren uitgewisseld door FK 40/40mm, toen lag hij te veel op zijn kont en iets minder stug maar toch nog te stug vond ik.

Daarna H&R veren 40/40mm gemonteerd (nog steeds met dezelfde FK sportdempers) Beter horizontaal (voor iets hoger 0,7 cm dan achter) en niet te stug zo.

Maar toch jeukt het ook bij mij om alsnog een schroefset te overwegen :wink:

Op de motorshow Essen in Dec. nog een schroefset in mijn handen gehad van E 199,- . Twijfelde over de kwaliteit voor die prijs en heb het ook niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben benieuwd of de prijzen in BE anders zijn dan hier. Over het algemeen zijn de KW/Weitec sets aardig prijsvast, en is er bijna geen korting te krijgen. Bij FK sets wil er nog wel eens een paar tientjes verschil in zitten.

 

Heb een paar mails terug gehad uit belgie ;

 

Fk Highsport: voor en achter verstelbaar.

Prijs: 699.00 (op ebay.de.. 560 euro !!!!)

 

Fk Konigsport: voor en achter verstelbaar

Prijs: 899,00

Met Koni dempers.

 

Fk Silverline: voor en achter verstelbaar.

Prijs: 819.00

En ook in Hardheid verstelbaar.

Zijn compleet van staal.

 

Fk Silverline x: voor en achter verstelbaar.

Prijs 1019,00

En ook in Hardheid verstelbaar.

Zijn compleet van RVS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden