Zoals de titel vermeld heeft de auto van mijn vrouw wat probleempjes 🥲. Ze rijdt met een Volkswagen Golf 6 1.4 TSI DSG7 160Pk (2010, CAVD). Sinds vorige week begon de auto te stotteren bij het stationaire draaien en bij het optrekken in lage toeren.
Kortom wat info over het voertuig. - De auto is in april 2017 gechipt geweest. (Vandaag ga ik de chip terug eraf laten halen). - In november 2017 heb ik de ketting laten vervangen, toen had de auto 147.000Km gelopen en de motor 100.000Km (er is dus een vervang motor geplaatst geweest in 2013 en de turbo is mee vervangen). - In 2018 had het voertuig geen kracht meer, ik ging ervan uit dat de bobijnen of in het slechtste geval de verstuivers moesten gereinigd worden. Nu blijkt het dat de garagist de mechatronic, massavliegwiel, koppelingsplaten en al vervangen had. Terwijl de oorzaak bij 1 defecte bobijn zat! Een dure grap van €3600!
Sindsdien werk ik toch liever zelf aan mijn auto’s
Wat heb ik nu geprobeerd; - Ik ben gaan logen met het voertuig en wat mij opviel is bij de meetwaardeblok groep 91 de nokkenas op 119 graden staat en tijdens het rijden naar 121,7 graden verspringt. Dit kan toch niet? (Zie foto) - Wat ik ook zag tijdens het logen is dat groep 26 Knock sensor cilinder 3 bij constante snelheid op de autostrade op 14 volt aangaf en de rest rond de 6 volt. Bij het optrekken komt op een waarde van 39 volt. (Zie foto)
- Hierna heb ik de bobijnen en bougies vervangen en de injectoren gereinigd en alle dichtingen vervangen. De turbo heb ik nagekeken op speling maar dat is in orde .
De auto heeft onder tussen 248.000Km en de motor 200.000Km aangetikt.
In welke bestandsformaat kan ik de autoscan uploaden? Moet ik hiervoor VIP zijn?
Heeft iemand nog wat tips? Zou het effectief aan de ketting liggen? Ik hoor het graag van jullie!
Vraag
golf 6 1.4
Beste forumleden
Zoals de titel vermeld heeft de auto van mijn vrouw wat probleempjes 🥲. Ze rijdt met een Volkswagen Golf 6 1.4 TSI DSG7 160Pk (2010, CAVD).
Sinds vorige week begon de auto te stotteren bij het stationaire draaien en bij het optrekken in lage toeren.
Kortom wat info over het voertuig.
- De auto is in april 2017 gechipt geweest. (Vandaag ga ik de chip terug eraf laten halen).
- In november 2017 heb ik de ketting laten vervangen, toen had de auto 147.000Km gelopen en de motor 100.000Km (er is dus een vervang motor geplaatst geweest in 2013 en de turbo is mee vervangen).
- In 2018 had het voertuig geen kracht meer, ik ging ervan uit dat de bobijnen of in het slechtste geval de verstuivers moesten gereinigd worden. Nu blijkt het dat de garagist de mechatronic, massavliegwiel, koppelingsplaten en al vervangen had. Terwijl de oorzaak bij 1 defecte bobijn zat! Een dure grap van €3600!
Sindsdien werk ik toch liever zelf aan mijn auto’s
Wat heb ik nu geprobeerd;
- Ik ben gaan logen met het voertuig en wat mij opviel is bij de meetwaardeblok groep 91 de nokkenas op 119 graden staat en tijdens het rijden naar 121,7 graden verspringt. Dit kan toch niet? (Zie foto)
- Wat ik ook zag tijdens het logen is dat groep 26 Knock sensor cilinder 3 bij constante snelheid op de autostrade op 14 volt aangaf en de rest rond de 6 volt. Bij het optrekken komt op een waarde van 39 volt. (Zie foto)
- Hierna heb ik de bobijnen en bougies vervangen en de injectoren gereinigd en alle dichtingen vervangen. De turbo heb ik nagekeken op speling maar dat is in orde .
De auto heeft onder tussen 248.000Km en de motor 200.000Km aangetikt.
In welke bestandsformaat kan ik de autoscan uploaden? Moet ik hiervoor VIP zijn?
Heeft iemand nog wat tips? Zou het effectief aan de ketting liggen? Ik hoor het graag van jullie!
Link naar reactie
Delen op andere sites
27 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten