Ga naar inhoud

golf 6 1.4

Members+
  • Aantal items

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

golf 6 1.4 won de laatste dag op december 10 2022

golf 6 1.4 had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Over golf 6 1.4

Profile Information

  • Plaats
    houthalen
  • Naam
    boogmans aaron

Recente bezoekers van dit profiel

761 profielweergaven

golf 6 1.4's Achievements

7

Community reputatie

  1. De bus gaat niet al te soepel uit het tandwiel. Dan zal ik het spel nog een keertje open gooien. De solenoid (N205) gaat goed op en af. Olie: Castrol 5w30 LongLife
  2. Wel heb ik een probleempje ik krijg de fout code P000A Nokkenasverstelling te traag. Ik heb de nokkenas tandwiel mee veranderd, deze heb ik dan ook in basis positie gezet. Wat ik wel merkte is dat deze zich vast klemde op de bus die in de nokkenas gaat. Met andere woorden als de bout los in de nokkenas zit, kan de tandwiel niet ronddraaien. Zijn er wat tips… heb ik iets over het hoofd gezien?
  3. De auto is ondertussen al een week op de baan… en rijdt zonder enig probleem. Zelf heb ik de motor de eerste 1000km ingereden. -Blok gehoond (foto 1 voor; foto 2 na) -Nieuwe zuigers geplaatst van Kolbenschmidt -Ketting set vervangen van ET Engine Team -Allerlei pakkingen vervangen -Koelvloeistof en intercooler gespoeld
  4. Inderdaad Ozzy! Het geluk is, dat ik het allemaal zelf kan herstellen anders werd dit wel een heel duur kostenplaatje!
  5. Nee, dit is het resultaat als je 95 E10 tankt [emoji2371] vanaf nu zal mijn vrouw toch 98 tanken. Ben niet van zin om binnen 150.000km dit werkje nog eens uit te voeren [emoji39]
  6. CONCLUSIE Zie foto. Uitleg zal niet echt nodig zijn [emoji2371] Schade bovenop de zuiger is cilinder 3. Schade aan de zijkant cilinder 1. (Cilinder 1 had ik nog “geen” missfires, reparatie is nodig zo te zien). Eind volgende week gaan de nieuwe onderdelen erin… ik houd jullie op de hoogte!
  7. Heb je ook de aandrijfstangen vervangen of enkel de set zuigers? Natuurlijk elke toepassing is anders, hangt af van de staat van de onderdelen.
  8. Hopelijk is de cilinder wand niet beschadig… Nee, als de gaspedaal volledig werd ingetrapt stopte de starter met aanslaan na 3 slagen. Ik had wel de zekering (F27) van de brandstofpomp uitgehaald. Misschien door de druk verlies dat de motor afsloeg. Volgende keer alleen het stekkertje van de hogedrukpomp uitrekken en de zekering inlaten steken?
  9. UPDATE compressie test! CILINDER 3 -> 50Psi (4bar) De andere cilinders zitten op -> 100Psi (7bar). Is dit niet vrij laag? Ik had eerder een waarde van 120Psi verwacht. (Wel even vermelden dat de motor niet helemaal warm was gedraaid). Na de test heb ik in cilinder 3 een laagje olie ingegoten om te zien als de druk dan hoger is. Dit was ook het geval namelijk 170Psi. Sluit dit dan uit dat de in -en uitlaatkleppen goed afsluiten en verder moet kijken naar de zuiger(veren) en cilinder wand?
  10. De compressietest zal veel uitwijzen en uitsluiten. Dat de ketting 119 graden van zijn tijd is kunnen we niet zomaar negeren. Bij de laatste 2 keer starten hoorde ik wel de ketting ratelen, dat deed ie voorheen niet. Ik dacht dat bij een timing issue verschillende cilinders in fout gingen maar dat is niet zo? (Hier schiet mijn kennis tekort) Heeft een VW blok een “freewheeling” motor? (de cilinders kunnen de kleppen niet raken)
  11. Jazeker, ik ging de compressietester van mijn collega lenen maar hij is onverwachts ziek geworden, daardoor heb ik de test nog niet kunnen uitvoeren. Misschien is het handig om zelf eentje te kopen… zo duur is het ook weer niet [emoji39] Groetjes Andrea
  12. Wel, omdat ik de missfires niet kon zien door de chip. Dat is de hoofdreden. Ik heb liever 20PK minder en dat de ECU zijn werk kan doen, in plaats dat dit omzeild wordt.
  13. Kleine update… Na het terugkomen van de tuner per direct de ECU terug ingebouwd in de auto en ja Missfire op cilinder 3! Het liep zelfs per 100 omhoog. Hij beweerde dat hij dit niet had uitgeschakeld, maar ja we zien wat we zien. Bij het uithalen van de bobijn hoor je deze ontsteken. Verstuiver 3 heb ik verplaatst met 4 alsook de bobijn en bougie. De bougie blijft wel nat!!!! Is de zuiger defect? Op werk kan ik wel een inspectie camera vast krijgen en van een collega een compressie tester. Nog wat tips? Haalt het iets uit om met de multimeter te meten?
  14. Beste forumleden [emoji1423] Zoals de titel vermeld heeft de auto van mijn vrouw wat probleempjes 🥲. Ze rijdt met een Volkswagen Golf 6 1.4 TSI DSG7 160Pk (2010, CAVD). Sinds vorige week begon de auto te stotteren bij het stationaire draaien en bij het optrekken in lage toeren. Kortom wat info over het voertuig. - De auto is in april 2017 gechipt geweest. (Vandaag ga ik de chip terug eraf laten halen). - In november 2017 heb ik de ketting laten vervangen, toen had de auto 147.000Km gelopen en de motor 100.000Km (er is dus een vervang motor geplaatst geweest in 2013 en de turbo is mee vervangen). - In 2018 had het voertuig geen kracht meer, ik ging ervan uit dat de bobijnen of in het slechtste geval de verstuivers moesten gereinigd worden. Nu blijkt het dat de garagist de mechatronic, massavliegwiel, koppelingsplaten en al vervangen had. Terwijl de oorzaak bij 1 defecte bobijn zat! Een dure grap van €3600! Sindsdien werk ik toch liever zelf aan mijn auto’s [emoji39] Wat heb ik nu geprobeerd; - Ik ben gaan logen met het voertuig en wat mij opviel is bij de meetwaardeblok groep 91 de nokkenas op 119 graden staat en tijdens het rijden naar 121,7 graden verspringt. Dit kan toch niet? (Zie foto) - Wat ik ook zag tijdens het logen is dat groep 26 Knock sensor cilinder 3 bij constante snelheid op de autostrade op 14 volt aangaf en de rest rond de 6 volt. Bij het optrekken komt op een waarde van 39 volt. (Zie foto) - Hierna heb ik de bobijnen en bougies vervangen en de injectoren gereinigd en alle dichtingen vervangen. De turbo heb ik nagekeken op speling maar dat is in orde [emoji846]. De auto heeft onder tussen 248.000Km en de motor 200.000Km aangetikt. In welke bestandsformaat kan ik de autoscan uploaden? Moet ik hiervoor VIP zijn? Heeft iemand nog wat tips? Zou het effectief aan de ketting liggen? Ik hoor het graag van jullie!
  15. Oké dankje ik stuur hem een berichtje Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden