Ga naar inhoud

  • 0

Halogeen naar (Bi-)Xenon vragen/vereisten


Vraag

Zoals iedereen wel ben ik erg ontevreden over de lichtopbrengst van de standaard halogeenkoplampunits van de 3C. Ik heb al meerdere soorten lampen geprobeerd en aftermarket xenon, maar het blijft belabberd.

Nu houd ik wel van een modje, dus ik ben aan het kijken om originele xenon-koplampen te gaan inbouwen. Nu heb ik een aantal vragen:

  • Zijn alle originele xenon-units zijn Bi-Xenon of is daar verschil in?
  • Zijn alle originele xenon-units met statische en dynamische bochtverlichting?
  • Ik heb al gezien dat meerderen hier op forum de ombouw gedaan hebben en soms wordt ook gesproken over de koplampsproeiers. In Duitsland is het verplicht dat die sproeiers erop zitten (staat bijvoorbeeld ook op de webiste van Kufatec). Zijn er mensen die de ombouw gedaan hebben, maar niet de koplampsproeiers? Zo ja, heeft dat nog gevolgen of problemen gehad bij de APK?
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Popular Posts

ik heb zo gedaan

Vandaag alle lampen vervangen en ook de koplampsproeiers aan de praat gekregen. Het clipje dat de slang op de sproeier vast moet houden had niet genoeg kracht meer waardoor de slang van de sproeier af

Aftermarketsetje was ik ook niet zo kapot van. Dat het wat gaat kosten was ik me al bewust van. Het is naast dat het functioneel erg fijn is ook een leuk project voor mij. Ik wil zoveel mogelijk optie

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

DRL is dagrijverlichting btw
Dat was iets wat ik nog ging proberen, maar niet aan toegekomen was.
Dus die zal leeg blijven bij jou.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Heeft iemand misschien een foto van hoe de levelsensor op de achteras gemonteerd zit? Ik heb een sensor bij de kabelboom, maar ik snap niet helemaal hoe dat gemonteerd moet worden.fa8550538ca7f1c1d98eca389f7731d8.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
15 minuten geleden, lonnebol zei:

Super! Duidelijker kan niet. Nog even achter de schroefjes aan.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk
 

normaal zitten er trekmoeren in je draagarm en frame, zie busjes Nr2 in bovenste foto. Als die er niet zitten neem dan boutjes met nylock moeren, die lopen niet los. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik ben zojuist bezig geweest de blindklinkmoeren ook te draaien. Ik hoefde er maar twee te doen, die in het subframe. Nu zie ik op de foto hierboven al ongeveer hoe de bekabeling moet lopen, maar waar gaat die de auto in? Is dat door de bodem links in de kofferruimte?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Kabel zit tot binnen. Wielkuip beetje losgehaald en de bekleding links in de kofferbak. Daar zit een rubberdop. Kabel over het hitteschild van de uitlaat getrokken en toen door het rubber getrokken.

Eerste deel van de xenonkoplampen zit erin.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Super! Dat verduidelijkt heel wat.


Is het daadwerkelijk nodig de CAN-high en -low van de stuurkolommodule af te nemen, of kan dit ook op de CAN-module? De kabelboom heeft een (naar mijn idee belachelijk) lange CAN-draad.18effe6799464580cc3a20ddd5936bc5.jpg

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Je kunt de CAN bij je Gateway doen, dat is hoe de meeste het doen/gedaan hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Je kunt de CAN bij je Gateway doen, dat is hoe de meeste het doen/gedaan hebben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kijk aan, dat scheelt weer aardig met de draden trekken en uitbouwen. Dan kan ik de CAN-draden aardig inkorten.

Het zal hem helaas vandaag niet meer worden vrees ik met het weer hier

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Je hebt toch twee maal CAN nodig, eenmaal drive CAN en eenmaal info CAN? Het is al een tijdje geleden dat ik dat niet meer zo weet.
Ik geloof het niet. Er komt maar één paar draden van de module. Op de stroomschema's staat er ook maar één paar.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Ik ga zo dadelijk aan de gang met het aansluiten van de xenonkoplampen. De bumper is er al af en de nieuwe watertank voor de koplampsproeiers zit ook al.

Nu moet er voor de shutter nog een draad omgeprikt worden op het boordnet (connector D). Voor halogeen was dit voor links en rechts T11a/3. Echter voor de shutter zou dit T11a/5 (rechts) en T11a/6 (links) moeten zijn. In de kabelset die ik heb is de pin van grootlicht voor halogeen doorgelust naar de plek voor de shutter (T10/8 --> T14/11).

Kan ik zowel voor de shutter links als rechts dezelfde plek op het boordnet nemen of moeten die twee gescheiden zijn?
 

aangepast door lonnebol
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Als je beide shutters op 1 uitgang aansluit ga je een foutmelding krijgen. Ook buitenom het feit van de foutmelding zou ik dit niet aanraden gezien dit een spoel aanstuurt en het best wel wat vermogen neemt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Als je beide shutters op 1 uitgang aansluit ga je een foutmelding krijgen. Ook buitenom het feit van de foutmelding zou ik dit niet aanraden gezien dit een spoel aanstuurt en het best wel wat vermogen neemt.
Hmmm, dat is nou weer jammer. Stom dat dat dan niet goed in die kabelset zit. Maar goed, dan moet ik voor één kant een extra draad trekken.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden