Ga naar inhoud

Sier uitlaat aan sluiten update


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

Heb een vraag aan jullie.

 

Ben vanavond even naar de kenis geweest, die de dubble uitlaat gaat monteren op de bestaande demper.

Nu ik hem had gevraag hoe je het beste het voor mekaar kan krijgen, dat er uit alle 4 de pijpjes tergelijk rook uitkomt.

Ik had hem voorgesteld, het pijpje met het korste tussen stuk om die te kunnen knijpen, om daar een vernauwing in te zetten.

Ik zat te denken aan staalwol.

Hij zegt dat dat gaat dicht roeten,

Hij zat te denken aan een grote ring om die er in te lassen met een opening van 20 mm, de 2 pijppen die nu uit de demper komen zijn 50 mm doorsnee, hij zegt dat het dan eventueel mogelijk kan zijn dat er uit de andere kant dan ook rook kan komen,

hij vraagd aan mij zet dat eens op het forum, dus bij deze wie heeft er al eens zoiets gedaan? en wat zijn je bevindingen hiervan?

Waar ik ook aan zit te denken is een schuin T stuk achter de demper te plaatsen, om die dan naar de andere kant te laten lopen, en dan het ene pijpje dat uit de demper komt dicht te laten lassen.

73feyx4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

en als je nou één van de pijpjes van je originele demper dichtmaakt en op het andere pijpje de sierstukken aan de bestuurderskant aansluit. Dan kun je op een ander punt (bv vóór de einddemper) een stuk pijp aansluiten dat je naar de passagierskant laat lopen.

 

Just my two cents, geen idee of het praktisch gezien te doen is en of het wel verstandig is qua tegendruk.

 

(Kun je niet beter ergens een uitlaatsysteem van een 2.5 TDI of de kop tikken en dit eronder hangen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht zelf.......

De standaard pot onder jou TDI heeft, volgens mij, net als bij mijn tuut 2 uitlaatpijpjes (onzichtbaar achter de bumper).

Als je de ene aftakt voor de uitlaat set links and de tweede gebruikt voor de set rechts.

Zou dat werken ?

Word wel een serieus bak-en-braad werkje.

Ik hoop dat jou maatje een beetje aardigheid heeft in het lassen van uitlaat pijpen. :wink:

Een tip, ik weet dat EPS als een van de weinige in Nederland "dunwandige" RVS pijpen verkoopt.

Je hoeft geen complete uitlaat bij hun te kopen, je kan ook het pijpen materiaal los bij hun bestellen.

Dit met het oog op het gewicht....

Succes met het bakken-en-braden !

Ik zie hem wel weer staan als het klaar is. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat plan van Den niet haalbaar is, als je pas na de einddemper gaat splitsen heb je nooit genoeg ruimte om dat netjes weg te werken zonder dat je hele scherpe knikken in de buis krijgt. En uitlaatgassen willen niet graag door scherpe knikken.

Het mooiste is om nog een extra einddemper op de kop te tikken, die rechts onder je auto kwijt te zien raken en dan voor de einddempers al splitsen. Dan zou je in de linkerpijp eventueel nog een ring kunnen lassen, maar dat lijkt me dan niet echt nodig.

 

Ik hoop dat dit allemaal past, misschien zit je tank wel in de weg...

post-3807-1423822424,534_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een mooie tekening, :)

 

Ik ben van mening dat als je een dubbele uitlaat wilt hebben dat je het dan via je tweede pot moet doen , ivm druk verschil en uitlaatgassen. De motor is gebouwt om presies met die potten om te gaan die onder de auto zitten, op deze foto heeft de bouwer van deze golf32 uitlaat er ook aangedacht dat hij het via de pot laat lopen ook ivm met de druk die de motor dan krijgt,

(pin me er niet aan vast als ik het niet goed hebt) :embarassed:

Dat is mij een keer verteld omdat ik zo'n syteem onder mijn polo wou hebben. 8)

 

Greets

Alain..

post-3650-1423822424,6121_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie uitlaat! Ik denk dat het probleem met de tegendruk niet zo acuut is voor een TDI, zeker niet omdat aftakking voor de einddemper zorgt voor minder tegendruk.

Bij benzineauto's ligt dat inderdaad een stuk ingewikkelder.

 

Weet je dat wel zeker :roll: , elke motor moet toch wat tegendruk hebben ook een turbo Diesel..

Diesel motoren zijn toch ook afgesteld met die potten die onder een wagen zit.

 

Greets

Alain..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n omweg komt de rook er pas uit als je op je bestemming bent haha.. Denk niet dit ook echt mooi is.. komt er misschien bij de 1 meer uit dan de ander...

 

Dit is niet waar , omdat de pot waar de pijp uitkomt op maat gemaakt is waardoor de uitlaatgassen bij beiden evenveel zijn..

Ik heb zo'n pot wel eens doormidden gezien. :o

 

Greets

Alain..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien bakt EPS ze ook wel om een scherpe hoek.......

Dan is mijn plan dus toch haalbaar.... of niet ?

Die gasten van EPS schijnen er verstand van te hebben.

(Wel even warmte absorberend materiaal aan brengen om de pijp die naar de rechter kant loopt.)

Jammer trouwens dat die gozer met die Variant geen W8 onderlip heeft gemonteerd, dat zou een stuk netter staan !

Gelukkig heeft Marcel dit wél onder controle !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zeker stoer staan,heb er ook aan gedacht

maar moet wel netjes gelast worden anders heb je met een jaar weer dat de hele brut gaat lekken en roesten en er zo onder weg donderd..

das minder uiteraad met zoiets kun je beter wat duurder en netjes nieuw dan wat gaan bakken

kan wel met dat bakken maar dan moet je niet afhankelijk zijn van een ander

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien bakt EPS ze ook wel om een scherpe hoek.......

Dan is mijn plan dus toch haalbaar.... of niet ?

Die gasten van EPS schijnen er verstand van te hebben.

(Wel even warmte absorberend materiaal aan brengen om de pijp die naar de rechter kant loopt.)

Jammer trouwens dat die gozer met die Variant geen W8 onderlip heeft gemonteerd, dat zou een stuk netter staan !

Gelukkig heeft Marcel dit wél onder controle !

 

Bij EPS knoeien ze inderdaad niet zomaar wat, blijkbaar zijn die bochten dus geen bezwaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij was dat ook het originele plan (met de twee aftakkingen)

 

Dat kopt Thijs, maar het gaat erover dat niet alle rook naar het eerste pijpje gaat en zowat niets naar het 2e pijpje.

Hij zat te denken om het pijpje aan de bestuurders kant te knijpen om er een grote ring in te lassen met een opening van 20 mm, zodat het 2e pijpje ook rook krijgt.

Maar het gaat er nu over of dat haalbaar is of is er iets anders dat op zeker werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat plan van Den niet haalbaar is, als je pas na de einddemper gaat splitsen heb je nooit genoeg ruimte om dat netjes weg te werken zonder dat je hele scherpe knikken in de buis krijgt. En uitlaatgassen willen niet graag door scherpe knikken.

Het mooiste is om nog een extra einddemper op de kop te tikken, die rechts onder je auto kwijt te zien raken en dan voor de einddempers al splitsen. Dan zou je in de linkerpijp eventueel nog een ring kunnen lassen, maar dat lijkt me dan niet echt nodig.

 

Ik hoop dat dit allemaal past, misschien zit je tank wel in de weg...

Hoi Arjan

Ik vind dit wel een hele mooie oplossing als het maar gaat, er zit een klep zeg maar aan de bak waar het reserve wiel in zit, die is er af te schroeven met een ringsleutel en die gaat naar de uitsparing bumperlip passagiers kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze foto's even geleend van de site van onze oosterburen. Ze zijn wel van een forum lid van hier.

1699auspuff2bzt4.jpg

1698auspuff1bwx7.jpg

Uitlaat is volgens mij gemaakt door EPS.

 

Hoi Eric

Het is idd heel erg mooi, Maar zoals Mathijs al aan gaf met een trekhaak is dit niet mogelijk. helaas heb ik die wel. en af en toe ook nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch met een trekhaak wilt rijden is volgens mij de enige mogelijkheid om de einddemper een stuk naar voren te plaatsen, nog voor de benzinetank, en dan twee aftakkingen maken, links- en rechtsom. En dan nog wordt het lastig met de middendemper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden