Ga naar inhoud

  • 0

Velgen zijn gepolijst UPDATE.


Marcel van Es

Vraag

Hoi

Vanmiddag de schuur opgeruimd, want ik wilde de velgen gaan schuren, die velgen zien er zo verschrikkelijk uit dat ze even geschuurd moeten worden.

6okdsue.jpg

7x8ovht.jpg

8auoaz9.jpg

Zo even met de kleine schuur machine en een heel fijn schuurpapiertje,

verder geschuurd.

8bihijn.jpg

En ze moeten nog gepolijst worden.

7278flu.jpg

Hoe kan ik de velgen gaan polijsten

Ben al een tijdje bezig met schuren maar nu moeten ze nog gepolijst

worden, zo alle 4 de velgen zijn nu alle weer glad en ik moet zeggen het is weer netjes geworden.

Alleen de glimmende rand die wil ik er weer op hebben wie weet hoe ik dat kan doen.

 

Alvast :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Heel mooi

 

Had al veel goede dingen gelezen over belgom-spulletje

 

zou je ze wel sealen die randen ? Blijft t niet netjes zo ?

Is het bij te houden met poetsmiddel ?

 

Als je dan weer stoepje geraakt hebt, moet je eerst hele blanke lak er weer afschuren en in de winter liggen ze toch binnen

 

petje af hoor gozert

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Joh wat mooi, als je je eigen nog eens verveeld.........................dan heb ik nog een klusje voor je :mrgreen:

 

Hoi alaskabear

Het is heel goed zelf te doen, ik weet niet of jij mijn velgen gezien hebt op de meeting bij JD in lochem.

Maar wat zaggen ze er uit, zelf een put zat er in, en nu weer helemaal zo glad en glimment als een aal.

Het is gewoon weg alleen maar schuren ben begonnen met korel 80, toen met 120 , 240, 400, 600, 1000, 2000, en toen polijsten, je ziet er na alfloop niet uit alles is zwart aan je handen, maar je velgen zien er weer perfect uit, en daar gaat het om, kosten voor deze 4 velgen om en de bij 30 € en ik heb er zeker voor volgend jaar als ik weer schade hebt, nog genoeg van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mooi hoor, klasse! Weet je al hoe je ze gaat sealen? Want dat lijkt mij nog het grootste probleem. Of laat je dat doen?

 

Hoi Arjan

Hoe bedoel je sealen?

 

Ga je ze (laten) spuiten met blanke lak of breng je ze naar de velgendokter of zo voor een coating? Want anders zijn ze binnen no-time weer lelijk. Je hebt er nu zoveel werk in zitten, dan is het goed om er een goede beschermende laag overheen te hebben. Bij originele velgen is dat een soort coating die erin gebakken wordt, dat kun je zelf niet. En ik weet niet hoelang het goedblijft als je er zelf blanke lak overheen spuit.

 

Hoi Arjan

Is volgens de beschrijving van belgom is het niet nodig het laat een beschermde laagje achter als je het gepolijst hebt zoals ik het hebt gedaan,

Niet met een doekje, maar echt met zo'n gele schijf ( is inmiddels hellemaal zwart) heb het even met wat water afgenomen maar het valt er gelijk weer van af, als ik ze met blanke lak laat spuiten en er komt een beschadiging op dat heb je echt de poppen aan het dansen dat moet je eerst die hele laag er af schruren, nu is het de beschadigde plek en polijsten maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klasse :shock: , wat een klus......

 

Weet je ook mensen wie velgen tegen betaling polijsten ? Ik heb nog een setje 18'' wie gedaan 'mogen' worden :roll:

 

 

PS: @Marcel: Ik vind de linkerkant van je auto mooier dan de rechterkant :wink:

 

Ik ook, :lol: maar had het vandaag een afspraak bij het schade bedrijf ze zouden het met polijsten op lossen, dus ben ik daar geweest krijg ik de sleutels terug binnen een ½ uur terug, ik zeg zo dat is snel hij loopt even mee naar de auto, en ik zag het al, er zitten nog steeds krassen in we lopen zo de hele zijkant na en ja hoor het zit er nog in ik moet eerlijk zeggen het is wel minder maar er zitten nog krassen in die er niet uitgepolijst kunnen worden.

toen maar defenentief een afspraak gemaakt om het te laten spuiten.

21 Januari wordt de rechter, kant van de voor en achter bumber gespoten.

En dan is ie weer net zo mooi als de linker kant :lol::lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heel mooi

 

Had al veel goede dingen gelezen over belgom-spulletje

 

zou je ze wel sealen die randen ? Blijft t niet netjes zo ?

Is het bij te houden met poetsmiddel ?

 

Als je dan weer stoepje geraakt hebt, moet je eerst hele blanke lak er weer afschuren en in de winter liggen ze toch binnen

 

petje af hoor gozert

 

gr Jee

 

Echt super Jeroen

Super spulletje dat Belgom echt ik dacht bij mezelf als dat maar weer gaat glimmen want ze waren zo dof geworden het zag er niet uit.

En ze gingen weer glimmen echt super ben misschien als ik de uren bij elkaar op tel miss 3½ dag bezig geweest,

Even een foto in de buiten lucht van alle 4 en allen apart.

8fnht7s.jpg

7yqzxup.jpg

821owi8.jpg

71dr5sk.jpg

6ymobwj.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo die zijn weer Bling Bling :cool1: , Netjes Marcel goed gedaan :thumb:

Was wel een werkje Zeker...

 

Greets

 

Alain..

 

Het was alles bij elkaar miss 3 ½ dag werk, maar het resultaat daar ben ik dik tevreden mee, ze zullen wel niet zo mooi worden als je ze zal laten doen door een erkend bedijf, maar ben dik teverden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... als ik ze met blanke lak laat spuiten en er komt een beschadiging op dat heb je echt de poppen aan het dansen dat moet je eerst die hele laag er af schruren, nu is het de beschadigde plek en polijsten maar.

 

Daar heb je helemaal gelijk in. Top hoor, ik zou zeker het geduld niet hebben voor zo'n monsterklus! Petje af (al heb ik die niet :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden