Ga naar inhoud
  • 0
Robert28

1.4TSI CAXA loopt soms onregelmatig maar geen storingsmelding

Vraag

Hoi,

het volgende doet zicht voor, mijn VW Passat B7 1.4TSI 122pk CAXA motor loopt soms onregelmatig (inhouden/overslag?). Merkbaar is dit het best bij wat lagere toerentallen (85km/u in 6), stationair of bij het optrekken is er geen probleem. Ook het verbruik is iets hoger, ik haal de 1:15 niet meer (1:14.0-1:14.8). Verder kan ik geen relatie leggen met temperatuur of iets.

Inmiddels met VCDS de boel uitgelezen en er wordt geen storing gemeld. Graag jullie advies!

Groeten,

Robert

PS.

@Driver

@Vinniepilon

Excuus dat ik ff te snel was....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Zelfs zo snel dat je er Driver van gemaakt heb i.p.v Diver

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoe staat het met de ketting? Al is vervangen. 

Staat van onderhoud, wanneer zijn bougies vervangen, luchtfilter etc. Wat voor brandstof tank je en waar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

De auto is ex-lease, bij aankoop (bij 78k km) bij een VW dealer geweest (in Duitsland) en daar wist men mij te vertellen dat er geen openstaande acties bij deze auto waren. Ik heb de ketting dus niet vervangen.

De auto krijgt verder keurig zijn beurtjes, bougies en luchtfilter zijn bij 107k km vervangen. Brandstof is Euro95 (E5) meestal bij onze oosterburen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hoor je geratel als je hem start?

en anders zou ik eerst is andere brandstof gaan proberen, 98 of hoger en kijk dan of er nog steeds klachten zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nee, geen geratel, wel meer lawaai dan wanneer die warm is maar dat lijkt me normaal. En dit is ook niet verandert in zolang ik deze auto heb.

98 ga ik proberen, maar ik zoals gezegd, de auto is er ineens (soms) mee begonnen, ik heb dus altijd 95 getankt en toen geen klachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Probeer het in iedergeval, en anders kijken in verre de ketting is opgerekt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

In geval van een opgerekte ketting zou je toch storingsmeldingen moeten krijgen? (tenminste dit heb ik er van begrepen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Op 29-7-2019 om 21:39, Robert28 zei:

Nee, geen geratel, wel meer lawaai dan wanneer die warm is maar dat lijkt me normaal. En dit is ook niet verandert in zolang ik deze auto heb.

98 ga ik proberen, maar ik zoals gezegd, de auto is er ineens (soms) mee begonnen, ik heb dus altijd 95 getankt en toen geen klachten.

problemen zijn er altijd ineens... 95 hoort niet meer in een auto van deze tijd.. 98octaan of hoger is het toverwoord voor moderne direct ingespoten motoren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
12 hours ago, Vdub said:

problemen zijn er altijd ineens... 95 hoort niet meer in een auto van deze tijd.. 98octaan of hoger is het toverwoord voor moderne direct ingespoten motoren..

dus het is beter om altijd 98 te tanken ook als je geen problemen hebt ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ja, deze motoren hebben een hogere compressie en moeten eigenlijk altijd 98 of hoger hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ok dan gaan we vanaf nu maar 98 tanken maakt het nog uit dat er al jaren gewoon 95 getankt is km stand richting de 220k

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Maakt niet uit, sinds dit jaar wordt de meeste benzine E10, dan wordt het nog schraler voor de motoren, die moet je zoveel mogelijk vermijden(veel in Frankrijk)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Maakt niet uit, sinds dit jaar wordt de meeste benzine E10, dan wordt het nog schraler voor de motoren, die moet je zoveel mogelijk vermijden(veel in Frankrijk)

In België ook al bij veel pompen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Daar is de 98 tenminste wel betaalbaar vergeleken met de prijzen hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
 Daar is de 98 tenminste wel betaalbaar vergeleken met de prijzen hier.
Veel.pomp in België hebben geen 98 meer maar E10

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Gaat het inmiddels beter met de 98, of wordt het toch een gevalletje vastzittende / stroeflopende wastegate?

aangepast door ka0191
aanvulling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Inmiddels halverwege met de eerste tank vol 98 en het is veel beter, ik zal niet zeggen dat het helemaal verdwenen is, maar het verschil is overduidelijk. Verbruik is nu ook gunstiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Op 7-9-2019 om 08:09, Robert28 zei:

Inmiddels halverwege met de eerste tank vol 98 en het is veel beter, ik zal niet zeggen dat het helemaal verdwenen is, maar het verschil is overduidelijk. Verbruik is nu ook gunstiger.

en is de meerprijs van de 98 weer opgelost in het betere verbruik...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
en is de meerprijs van de 98 weer opgelost in het betere verbruik...
Gaat je auto minder verbruiken als je 98 tankt ?

1 op 11.6 veel stads verkeerd en 80km weg (1.4 tsi DSG)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

in principe wordt je auto er fractioneel zuiniger van ja.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden