Ga naar inhoud
  • 0

1.4TSI CAXA loopt soms onregelmatig maar geen storingsmelding


Vraag

Geplaatst

Hoi,

het volgende doet zicht voor, mijn VW Passat B7 1.4TSI 122pk CAXA motor loopt soms onregelmatig (inhouden/overslag?). Merkbaar is dit het best bij wat lagere toerentallen (85km/u in 6), stationair of bij het optrekken is er geen probleem. Ook het verbruik is iets hoger, ik haal de 1:15 niet meer (1:14.0-1:14.8). Verder kan ik geen relatie leggen met temperatuur of iets.

Inmiddels met VCDS de boel uitgelezen en er wordt geen storing gemeld. Graag jullie advies!

Groeten,

Robert

PS.

@Driver

@Vinniepilon

Excuus dat ik ff te snel was....

 

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst

De auto is ex-lease, bij aankoop (bij 78k km) bij een VW dealer geweest (in Duitsland) en daar wist men mij te vertellen dat er geen openstaande acties bij deze auto waren. Ik heb de ketting dus niet vervangen.

De auto krijgt verder keurig zijn beurtjes, bougies en luchtfilter zijn bij 107k km vervangen. Brandstof is Euro95 (E5) meestal bij onze oosterburen.

  • 0
Geplaatst

Nee, geen geratel, wel meer lawaai dan wanneer die warm is maar dat lijkt me normaal. En dit is ook niet verandert in zolang ik deze auto heb.

98 ga ik proberen, maar ik zoals gezegd, de auto is er ineens (soms) mee begonnen, ik heb dus altijd 95 getankt en toen geen klachten.

  • 0
Geplaatst
  Op 29-7-2019 om 19:39, Robert28 zei:

Nee, geen geratel, wel meer lawaai dan wanneer die warm is maar dat lijkt me normaal. En dit is ook niet verandert in zolang ik deze auto heb.

98 ga ik proberen, maar ik zoals gezegd, de auto is er ineens (soms) mee begonnen, ik heb dus altijd 95 getankt en toen geen klachten.

Expand  

problemen zijn er altijd ineens... 95 hoort niet meer in een auto van deze tijd.. 98octaan of hoger is het toverwoord voor moderne direct ingespoten motoren..

  • 0
Geplaatst
  Op 18-8-2019 om 18:13, Vdub zei:

problemen zijn er altijd ineens... 95 hoort niet meer in een auto van deze tijd.. 98octaan of hoger is het toverwoord voor moderne direct ingespoten motoren..

Expand  

dus het is beter om altijd 98 te tanken ook als je geen problemen hebt ?

  • 0
Geplaatst

Ja, deze motoren hebben een hogere compressie en moeten eigenlijk altijd 98 of hoger hebben.

  • 0
Geplaatst

Maakt niet uit, sinds dit jaar wordt de meeste benzine E10, dan wordt het nog schraler voor de motoren, die moet je zoveel mogelijk vermijden(veel in Frankrijk)

 

  • 0
Geplaatst
  Op 24-8-2019 om 20:38, Vdub zei:
Maakt niet uit, sinds dit jaar wordt de meeste benzine E10, dan wordt het nog schraler voor de motoren, die moet je zoveel mogelijk vermijden(veel in Frankrijk)
 
In België ook al bij veel pompen

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Gaat het inmiddels beter met de 98, of wordt het toch een gevalletje vastzittende / stroeflopende wastegate?

 

aangepast door ka0191
aanvulling
  • 0
Geplaatst

Inmiddels halverwege met de eerste tank vol 98 en het is veel beter, ik zal niet zeggen dat het helemaal verdwenen is, maar het verschil is overduidelijk. Verbruik is nu ook gunstiger.

  • 0
Geplaatst
  Op 7-9-2019 om 06:09, Robert28 zei:

Inmiddels halverwege met de eerste tank vol 98 en het is veel beter, ik zal niet zeggen dat het helemaal verdwenen is, maar het verschil is overduidelijk. Verbruik is nu ook gunstiger.

Expand  

en is de meerprijs van de 98 weer opgelost in het betere verbruik...

  • 0
Geplaatst
  Op 11-9-2019 om 19:41, Vdub zei:
en is de meerprijs van de 98 weer opgelost in het betere verbruik...
Gaat je auto minder verbruiken als je 98 tankt ?

1 op 11.6 veel stads verkeerd en 80km weg (1.4 tsi DSG)

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden