LOUD Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 (aangepast) Goedemorgen luitjes, Mijn vorige banden waren geen banden met XL kenmerk. Echter een vriend van mij met een Volvo koopt juist specifiek banden met xl ivm het gewicht van de auto zegt hij. Schroeven jullie juist WEL of NIET banden met XL kenmerk onder jullie passat? 12 februari, 2019 aangepast door LOUD Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Volgens mij heeft de xl niet met de load index te maken maar snelheids limiet. Edit Xl lees net dat het extra load banden zijn bv voor (werk) bussen. Denk dat het geen kwaad kan maar wellicht heeft het invloed op rij comfort Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LOUD Geplaatst 12 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Ja dat lijkt mij ook, omdat de band dus een stuk stugger moet zijn. Maar als veel mensen hier juist goede ervaring hebben met XL ivm duurzaamheid bijvoorbeeld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Volgens mij wordt XL geadviseerd onder een Passat 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LOUD Geplaatst 12 februari, 2019 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Jij rijdt er zelf dus ook op dieseltje. En merk je qua geluid veel en dat het eventueel eer brandstof kost? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Nee Maar heb geen vergelijk, aangezien ik alleen XL banden heb gehad, geen standaard banden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Ook altijd XL onder de Passat gehad. Zat er al onder toen ik hem kocht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Heb zelf ook XL er onder gehad maar ben er toch vanaf gestapt, had een ladder nodig om in de auto te komen. Heb nog een setje te koop. 16 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 starsky Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Het wordt vaak wel aangeraden ja, met zwaardere auto zoals de Passat heb je al vrij snel een XL-band. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hjvddonker Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Op mijn Passie ook standaard af Pon, XL banden. Op mijn vorige ook meen ik. Lekker strak de bocht om door de wat stijvere wangen. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 (aangepast) Nu zonder gekheid, heb even op de zomer set gekeken maar zitten ook XL banden op, voor en achter. 12 februari, 2019 aangepast door Diver Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 @@Diver Dat zei ik toch .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 @@dieseltje Bij de B6 had ik ze niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 ???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tarabass Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 @@dieseltje Bij de B6 had ik ze niet. Dat lijkt me echt kut rijden, een auto zonder wielen. Maar hier ook xl banden 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 12 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 12 februari, 2019 Over het algemeen merk je als je geen XL hebt dat de wagen eerder zwabbert met kortte stuurbewegingen. Je kunt dat goed testen als je recht uit rijdt en je voorzichtig wat lichte slinger beweging maakt Zonder XL banden voel je de achterkant van de auto meer na slingeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DexterXL Geplaatst 17 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2019 Hier zowel de 16" winter als de 17" NIET op XL banden...... Heb ze wel na 5!!! jaar klagen onder de caddy gekregen, bleek fabrieks af op normale banden te staan. Kon nou niet zeggen dat de wegligging er beter van is geworden, hooguit 3000km langer met de banden, grip is hetzelfde..... Voordeel is dan wel dat je een hogere belasting kan hebben doordat er een hogere bandenspanning toegestaan is... Ik heb zelf loadindex 91 eronder liggen, dus per as max 1230kg en 2460kg totaal, terwijl op mijn kenteken een max toegestane massa van 2110kg is, en dan heb ik genoeg marche om ten alle tijden binnen de normen veilig rond te rijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JanSL Geplaatst 17 februari, 2019 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2019 Ik heb zelf loadindex 91 eronder liggen, dus per as max 1230kg en 2460kg totaal, terwijl op mijn kenteken een max toegestane massa van 2110kg is, en dan heb ik genoeg marche om ten alle tijden binnen de normen veilig rond te rijden Het zal allemaal wel veilig zijn, maar je moet de ‘load index’ niet verwarrend met de ‘XL load’.De load index geeft aan hoeveel verticale druk een band kan hebben. Een XL band heeft meer stevige wanden en kan in een bocht meer horizontale krachten aan. Mijn vorige Passat (3C) had gewone banden, en in een flinke bocht in ons dorp voelde het iedere keer alsof de auto naar de buitenbocht wegglijdt). Op de huidige Passat (3G) heb ik wel XL banden, en hoewel de auto 110KG zwaarder is, stuurt’ie makkelijker de bocht door. Dat geeft mij wel een veiliger gevoel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
LOUD
Goedemorgen luitjes,
Mijn vorige banden waren geen banden met XL kenmerk. Echter een vriend van mij met een Volvo koopt juist specifiek banden met xl ivm het gewicht van de auto zegt hij.
Schroeven jullie juist WEL of NIET banden met XL kenmerk onder jullie passat?
aangepast door LOUDLink naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten