sluus Geplaatst 27 oktober, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 oktober, 2018 Goedeavond, De accu van mijn Passat loopt leeg. Na 3 dagen stilstand wil de auto niet meer starten. Volgens de meter loopt deaccuspanning met 0,3 ampėre af als het kontakt uit staat. Na het trekken van de zekeringen geen verandering. Nu las ik op bet forum dat comfoort control module een verdachte kan zijn. Paar jaar geleden water onder de vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? De auto is een Passat 1.8 20v bouwjaar 2000. sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 4 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Heb je ook eventuele lekstroom van de dynamo gemeten? Of beter multimeter in serie met je accu en dan de kabel van de dynamo losnemen, idem startmotor. Als je de zekeringen 1 voor een verwijderd hebt moet je de lekstroom kunnen vinden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tarabass Geplaatst 4 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 (aangepast) 4 november, 2018 aangepast door Tarabass Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 4 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Het volgende heb ik gedaan: Met de ampère tang de zwarte plus kabel gemeten: er loopt geen stroom. Daarna de rode plus kabel gemten: er loopt dus stroom. De plus kabel van de dynamo los gekoppeld: er blijft stroom lopen. De comfort module tevoorschijn gehaald en de stekkers eruit getrokken: er blijft stroom lopen. Daarna ampère meter tussen min kabel en min pool van de accu geplaatst, er loopt een stroom van 0,24 amp. Ben daarna de zekeringen gaan trekken: er blijft een stroom van 0,24amp lopen. Zitten er buiten de linkerkant van het dashboard nog meer zekeringen in de auto? Ik heb op dit forum een topic met hetzelfde probleem gelezen. Deze man heeft na lang zoeken de auto weggedaan, probleem niet te vinden... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 4 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Ik zou de kabels meten op de zekering kast in de motor ruimte. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 4 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 november, 2018 Waar in de motorruimte zit de zekering kast? Ik weet maar van 1 zekering kast en die zit aan de linkerkant van het dashboard. Mijn model is een passat 1.8 20v 125 pk, bj 02-2000. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roy_01 Geplaatst 5 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 november, 2018 Bij mij zit deze kast direct naast de accu maar ik heb geen Passat. Dit zou iemand anders even moeten beantwoorden. Of kijk even in de handleiding. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 5 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 november, 2018 Zekeringen zitten verborgen onder zwarte deksel besturderskant onder parafaan. Onder dashboardbestuurderskant zitten er ook nog een aantal. Hier zitten nog meer zekeringen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 6 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 november, 2018 (aangepast) Kast onder de parafaan open gemaakt, geen zekeringen, alleen relais 30 en een module. 6 november, 2018 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 areikelboom Geplaatst 6 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 6 november, 2018 Heb je de vergrendeling al laten maken? Ik had een Golf 4 1.8 20V uit '99 en die had hetzelfde probleem met de deurvergrendeling. Tevens liep daarbij de accu leeg. Bij niet juist werken van de vergrendeling "denkt" de auto af en toe dat de deur open staat en blijft de interieur verlichting branden. Daarnaast denk ik dat het slotmotortje best sluiting kan maken en zo een lekstroom kan veroorzaken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 6 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 november, 2018 (aangepast) Ik heb de 3 zekeringen die met de deursloten te maken hebben eruit gehaald maar de lekstroom was er nog steeds. Wat was bij jou het probleem met de deursloten? 6 november, 2018 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 areikelboom Geplaatst 7 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 7 november, 2018 Bij mij was de motor van het slot in de bestuurdersdeur gammel. Hierdoor weigerde de CV af en toe dienst zowel met AB als met sleutel. Als ik dan de deur opnieuw dicht deed dan deed die het wel. Resulteerde wel in het feit dat af en toe de Interieurverlichting spontaan ging branden tijdens het rijden omdat de auto meende dat er een deur open stond. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 14 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2018 Nog een vraagje, we blijven doorzoeken hoewel ik bijna ten einde zij...... Er zit een alarm op deze auto. Volgens mij is dit vanuit de fabriek ingebouwd. Er zit bij de achterbank een claxon. Werkt dit alarm over de zekeringskast? Kan je het zonder problemen eruit slopen? Of start de auto daarna niet meer Hoeveel "lekstroom" mag je maximaal hebben bij een standaard passat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 14 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2018 Als t oem alarm is dan werkt die via comfort module. Trek stekker van comfortmodule af dan weet je of daar het probleem inzit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 14 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2018 Deze stekker al losgehad, geen verbetering...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 17 november, 2018 Zou ook nog in de alarmhoorn kunnen zitten achter je linker wielkuip. ls daar de accu van gaar is eet ie ook lekstroom als een dolle. Die opzoeken, loskoppelen en dan meten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 17 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 november, 2018 Martijn, Waar zit die accu en hoe ziet die uit? Ik weet dat de alarm claxon aan linker kant in de koffer zit geschroefd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 17 november, 2018 ik kan niet zien welk type je hebt staat niet in je onderschrift. 3C zit bij de wielkuip bestuurder. 3BG weet ik niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 17 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 november, 2018 (aangepast) Het is volgens mij een 3B5. 1.8 20V APT motor,limousine model, 02-2000. 18 november, 2018 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 18 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2018 Ik wil een hoofdschakelaar op de rode plus kabel zetten om het lekstroom probleem te overbruggen. Volgens mij loopt de stroom van de startmotor niet door de rode plus. Hoeveel ampère moet deze schakelaar aan kunnen? Zijn er meer mensen geweest die dit gedaan hebben? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 18 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2018 Ik zou toch iemand laten zoeken naar de lekstroom. Weer niet waar je woont. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 18 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2018 Herkingen, Goeree-Overflakkee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 19 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 november, 2018 In Rotterdam zit wel een goede garage, @@Vdub Matthijs weet jij welke? Zou toch eerst naar het probleem laten kijken voordat je dat soort schakelaars wil monteren. Vind het zelf eigenlijk niks. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 19 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 november, 2018 Schakelaar is niets. Voor de lekstroom werkt het prima, maar als je de auto gebruikt moet hij ook de stromen veilig kunnen verwerken. Kan zo maar 350 Ampere zijn. Plus dat je dan iedere keer je klok gelijk mag zetten, de datum veranderen en de radio zenders mag programmeren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 21 november, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 november, 2018 Een hoofdschakelaar is inderdaad niet makkelijk. We gaan weer verder met de speurtocht. Heeft de passat ook een boardcomputer en waar zit die? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tarabass Geplaatst 21 november, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 21 november, 2018 Zijn die hoofdzekeringen nou al gevonden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
sluus
Goedeavond,
De accu van mijn Passat loopt leeg.
Na 3 dagen stilstand wil de auto niet meer starten.
Volgens de meter loopt deaccuspanning met 0,3 ampėre af als het kontakt uit staat.
Na het trekken van de zekeringen geen verandering.
Nu las ik op bet forum dat comfoort control module een verdachte kan zijn.
Paar jaar geleden water onder de vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee?
De auto is een Passat 1.8 20v bouwjaar 2000.
sluus
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
28
6
5
5
Popular Days
29 okt
14
4 nov
8
27 okt
6
21 nov
6
Top Posters For This Question
sluus 28 posts
diesel986 6 posts
martijn v o 5 posts
Vinniepilon 5 posts
Popular Days
29 okt 2018
14 posts
4 nov 2018
8 posts
27 okt 2018
6 posts
21 nov 2018
6 posts
Popular Posts
sluus
Hoofdzekeringen en en een aantal gewone zekeringen onder het dashboard gevonden. Alle zekeringen eruit gehad. Lekstroom blijft......
59 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten