Ga naar inhoud
  • 0

Accu loopt leeg.


sluus

Vraag

 

Goedeavond,

 

De accu van mijn Passat loopt leeg.

Na 3 dagen stilstand wil de auto niet meer starten.

Volgens de meter loopt deaccuspanning met 0,3 ampėre af als het kontakt uit staat.

Na het trekken van de zekeringen geen verandering.

Nu las ik op bet forum dat comfoort control module een verdachte kan zijn.

Paar jaar geleden water onder de vloerbekleding bij de achterbank aan de bestuurderskant gehad.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

De auto is een Passat 1.8 20v bouwjaar 2000.

 

sluus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het volgende heb ik gedaan:

 

Met de ampère tang de zwarte plus kabel gemeten: er loopt geen stroom.

Daarna de rode plus kabel gemten: er loopt dus stroom.

De plus kabel van de dynamo los gekoppeld: er blijft stroom lopen.

De comfort module tevoorschijn gehaald en de stekkers eruit getrokken: er blijft stroom lopen.

Daarna ampère meter tussen min kabel en min pool van de accu geplaatst, er loopt een stroom van 0,24 amp.

Ben daarna de zekeringen gaan trekken: er blijft een stroom van 0,24amp lopen.

Zitten er buiten de linkerkant van het dashboard nog meer zekeringen in de auto?

 

Ik heb op dit forum een topic met hetzelfde probleem gelezen.

Deze man heeft na lang zoeken de auto weggedaan, probleem niet te vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de vergrendeling al laten maken? Ik had een Golf 4 1.8 20V uit '99 en die had hetzelfde probleem met de deurvergrendeling. Tevens liep daarbij de accu leeg. Bij niet juist werken van de vergrendeling "denkt" de auto af en toe dat de deur open staat en blijft de interieur verlichting branden. Daarnaast denk ik dat het slotmotortje best sluiting kan maken en zo een lekstroom kan veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij was de motor van het slot in de bestuurdersdeur gammel. Hierdoor weigerde de CV af en toe dienst zowel met AB als met sleutel. Als ik dan de deur opnieuw dicht deed dan deed die het wel.

 

Resulteerde wel in het feit dat af en toe de Interieurverlichting spontaan ging branden tijdens het rijden omdat de auto meende dat er een deur open stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Nog een vraagje, we blijven doorzoeken hoewel ik bijna ten einde zij......

 

 

Er zit een alarm op deze auto.

Volgens mij is dit vanuit de fabriek ingebouwd.

Er zit bij de achterbank een claxon.

Werkt dit alarm over de zekeringskast?

Kan je het zonder problemen eruit slopen?

Of start de auto daarna niet meer

 

Hoeveel "lekstroom" mag je maximaal hebben bij een standaard passat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik wil een hoofdschakelaar op de rode plus kabel zetten om het lekstroom probleem te overbruggen.

Volgens mij loopt de stroom van de startmotor niet door de rode plus.

Hoeveel ampère moet deze schakelaar aan kunnen?

Zijn er meer mensen geweest die dit gedaan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schakelaar is niets. Voor de lekstroom werkt het prima, maar als je de auto gebruikt moet hij ook de stromen veilig kunnen verwerken. Kan zo maar 350 Ampere zijn.

Plus dat je dan iedere keer je klok gelijk mag zetten, de datum veranderen en de radio zenders mag programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden