Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
TinusTG

water uit interieurfilter

Vraag

Nou vandaag bij hoge uitzondering de Passie door de krasstraat gereden (grouponbon). Bij het stofzuigen na het wassen zag ik schuim op mijn rubberenvloermat aan de bijrijderszijde liggen. Na een heel kort onderzoekje bleek dit uit de interieurfilter te komen. Deze was doorweekt. Deze direct verwijdert en een nieuwe aangeschaft. Vloermat ook nat dus verwarming op standje sambal en proberen de boel droog te krijgen.

 

Hoe kan het dat er zo water binnen komt, als ik hem zelf was is dit nog nooit gebeurd. Het water zou dan binnen moeten komen door het rooster bij de voorraam. Kan dit zo maar of is er wat kapot? Ik heb geen storingen oid.

 

Iemand een idee?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij mijn 3bg had ik pas het zelfde. Ook met een stevige regenbui ontstond er een vijvertje bij de bijrijders mat. Probleem bij mij was dat er wat vuiligheid (takjes en blaadjes) in het hoekje naast het interieur filter zat en dat de rubberen pakking onder het huis van mijn interieur filter verteerd was. 

 

Ik weet niet hoe dit bij jou passat zit, maar kijken naar wat vuiligheid is vrij eenvoudig.

 

Succes

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik kan daar helaas niet goed bij en niet zien vanaf boven. Mogelijk via de onderzijde ff kijken als hij buiten staat. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik kan daar helaas niet goed bij en niet zien vanaf boven. Mogelijk via de onderzijde ff kijken als hij buiten staat. 

 

Vanaf d onderzijde ga je niks zien. Parafaan eraf en de plaat achter de ruiten wissers. Dan kom je overal bij

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vanaf d onderzijde ga je niks zien. Parafaan eraf en de plaat achter de ruiten wissers. Dan kom je overal bij

Inderdaad. Parafaan los en de handel goed schoon maken. Waarschijnlijk zit de opening naar je modderkuip dicht.

Bij mij zag het er zo uit. Door vorige eigenaar nooit aandacht aan besteed.

 

Zie voor en nafotofbc61d6cc74c147f3f94c06032050b19.jpg712877eb68d00c98fc99be172afdd55d.jpg

aangepast door Harrynak63

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb naar die kunststof afdekking gekeken, aan 1 kant zit die vast met klemmetjes en de andere kant zit klem onder de raam. Dia kant zit behoorlijk vast, kan ik die gewoon met kracht lotrekken?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik heb naar die kunststof afdekking gekeken, aan 1 kant zit die vast met klemmetjes en de andere kant zit klem onder de raam. Dia kant zit behoorlijk vast, kan ik die gewoon met kracht lotrekken?

Voorzichtig! Zit aan de raamkant geklemd in een sponninkje.

Bij verkeerd geweld scheuren de kappen.

Aan de passagierszijde beginnen. Deze kan los zonder de ruitenwissers los te maken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Allicht is de boel kapot gegaan. Er was geen beweging in te krijgen aan de raamkant. Nu is het kunststof gescheurd. Naar me toe getrokken en tegelijk omhoog proberen te trekken zoals in de howto stond. Nu maar op zoek naar een nieuw gedeelte aan de bijrijderskant. Iemand een onderdeelnummer?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@Harrynak63

Vanmiddag bij mij ook even gekeken. Zag er identiek uit. Dikke prut en veel blad en water dat via het filter naar binnen kwam.

Inmiddels alle troep kunnen verwijderen en schoon gespoeld.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

@@Harrynak63

Vanmiddag bij mij ook even gekeken. Zag er identiek uit. Dikke prut en veel blad en water dat via het filter naar binnen kwam.

Inmiddels alle troep kunnen verwijderen en schoon gespoeld.

Schroef dan voor de grap je modderkuip ook maar eens los.

Kwam per kant dit uit bij mij.

8c30a47f99047e5f1cc1a190ad27d493.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Let op  met li-st en re-st  links en rechts stuur. Nr 8 en 9

post-18022-0-24060200-1516904966_thumb.png

aangepast door Diver

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Allemaal herkenbaar die foto’s. Gaat ontzettend veel troep onder zitten, regelmatig schoon spoelen voorkomt die ophoping van troep!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Allicht is de boel kapot gegaan. Er was geen beweging in te krijgen aan de raamkant. Nu is het kunststof gescheurd. Naar me toe getrokken en tegelijk omhoog proberen te trekken zoals in de howto stond. Nu maar op zoek naar een nieuw gedeelte aan de bijrijderskant. Iemand een onderdeelnummer?

Balen. Schade is te overzien. Dingen kosten een tientje of 4 per stuk volgens mij.

Je weet nu iig wel hoe het moet

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Misschien geheel overbodig te melden maar kunststof en kou gaan niet goed samen.

Dus aan koude plastic dingen trekken, buigen of duwen, is geen goed combinatie.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Balen. Schade is te overzien. Dingen kosten een tientje of 4 per stuk volgens mij.

Je weet nu iig wel hoe het moet

idd 39 euro, ik weet nog niet hoe het wel moet.. wel hoe het niet moet..

Hij is nog niet los..

aangepast door TinusTG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

idd 39 euro, ik weet nog niet hoe het wel moet.. wel hoe het niet moet..

Hij is nog niet los..

Zit echt in de raam geklikt. Voorzichtig lospeuteren. Zit niks anders op.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

spuit een beetje WD40 in de groef, smeert een beetje met uithalen. wel daarna even schoon maken. en doe het met mooi weer. met kou is het kunststof erg hard en kan snel breken zo als eerder gemeld.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vanmorgen ff langs de dealer geweest om die kap op te halen. Gelijk een monteur aangesproken in de werkplaats. Hij had dezelfde tips als jullie. Hij gaf wel aan het gootje waar de nieuwe kap in moet goed schoon te maken met een kleine schroevendraaier en geen siliconen oid te gebruiken, dan zou de kap er telkens uitschieten. Vanmiddag de oude er af getrokken, was toch al kapot. Na het kapje wat daaronder zat los gemaakt te hebben, trof ik een berg modder (tot aan de ingang interieurfilter), takjes en bladeren aan. Alles goed schoongemaakt (stofzuiger en doekske), Ook onder het metalen kastje die in het midden gemonteerd zat, zat een hoop rotzooi. Klemmetje van ruitenwisservloeistof overgezet en de nieuwe kap teruggezet. Van binnen naar buiten in het gootje geklikt en daarna iets omhoog geschoven. Verder alles terug gezet en schoongemaakt. 

 

Thx voor jullie tips!

 

post-17013-0-32500200-1517064868_thumb.jpg

aangepast door TinusTG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vanmorgen ff langs de dealer geweest om die kap op te halen. Gelijk een monteur aangesproken in de werkplaats. Hij had dezelfde tips als jullie. Hij gaf wel aan het gootje waar de nieuwe kap in moet goed schoon te maken met een kleine schroevendraaier en geen siliconen oid te gebruiken, dan zou de kap er telkens uitschieten. Vanmiddag de oude er af getrokken, was toch al kapot. Na het kapje wat daaronder zat los gemaakt te hebben, trof ik een berg modder (tot aan de ingang interieurfilter), takjes en bladeren aan. Alles goed schoongemaakt (stofzuiger en doekske), Ook onder het metalen kastje die in het midden gemonteerd zat, zat een hoop rotzooi. Klemmetje van ruitenwisservloeistof overgezet en de nieuwe kap teruggezet. Van binnen naar buiten in het gootje geklikt en daarna iets omhoog geschoven. Verder alles terug gezet en schoongemaakt.

 

Thx voor jullie tips!

 

attachicon.gifIMG_0533.jpg

Goed bezig. Geeft een lekker gevoel hè.

Ik blaas heel de sponning weer brandschoon met de compressor, dan past het allemaal weer als een bus.

Hopelijk is er niet teveel water in je aanjager gekomen.

Anders maakje die ook gewoon een keer netjes schoon.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Goed bezig. Geeft een lekker gevoel hè.

Ik blaas heel de sponning weer brandschoon met de compressor, dan past het allemaal weer als een bus.

Hopelijk is er niet teveel water in je aanjager gekomen.

Anders maakje die ook gewoon een keer netjes schoon.

Gezien het schuim wat op mijn map lag, zal hij wel redelijk schoon zijn.. hopelijk blijft hij het doen.  Daar moet je ook op deze manier bij?

aangepast door TinusTG

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Gezien het schuim wat op mijn map lag, zal hij wel redelijk schoon zijn.. hopelijk blijft hij het doen. Daar moet je ook op deze manier bij?

Nee, daar moet je van binnenuit bij. Zit naast interieurfilter. Als je het dashboardkastje losschroeft (7x Torx volgens mij) kun je hem zo losdraaien en uitnemen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Goed bezig geweest.

Heb je ook gecheckt of de plug onder je accu er nog is of dat ie al verwijderd is.

Als deze verstopt raakt kan het water ook via de aanjager naar binnen. Erger is nog dat er water in de rembekrachtiger komt en bij vorst je geen remmen meer hebt.

Rest waarschijnlijk ook nog je deur pakkingen. Als die ook vervangen zijn ben je lek vrij :thumb:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden