Ga naar inhoud

  • 0

kapot raammechanisme zijruit


vw130trend

Vraag

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Volgens mij is de kabel gebroken waar de ruit van het linker voorportier elektrisch mee wordt bediend. Je hoorde deze al een tijdje ratelen en nu is het kapot. :x . Is dit makkelijk te maken en heeft iemand een idee wat de kosten hiervan zijn.....

 

Bekend probleem!

 

Er zit een kabelsysteem in, en deze loopt over plastic rollen. 1 v/d plastic steuntjes is waarschijnlijk afgebroken.

 

Wat je het beste kan doen is het volgende:

 

Nieuwe raammechanisme OP PLAAT kopen. Ding kost ca 70 - 80 euro.

 

Het is veel werk, en je moet ff weten hoe het zit maar het is wel te doen. Trek er maar een hele dag voor uit!

 

Je kan ook het mechanisme los bestellen, maar dan moet je deze dus op de plaat monteren. Maar dan begin je te klooien met de kabels en de rolletjes etc. Daarom bestellen wij altijd een complete plaat.

 

Voor in-uitbouw tips kan je altijd op het forum terecht, en misschien is er wel iemand die je kan helpen ermee.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het probleem is opgelost!!

heb het mechaniek laten vervangen bij de garage en direct een brief opgesteld richting PON. Binnen een week reactie dat alle kosten worden vergoed en de week daarop geld retour ontvangen terwijl de auto meer dan 200d km heeft gelopen en bijna 6 jaar is... prima geregeld door PON. Terwijl de garage niets van coulance wilde weten en daar geen enkele moeite voor wilde doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ter info:

Zo'n plaatvervangen is niet zo moeilijk, en een dag vooruittrekken is helemaal niet nodig.

2 uurtjes op z'n hoogst als je niet echt handig bent.

 

@ vw130trend, netjes van PON, kan je niets van zeggen :thumb:

 

2 uur red je niet, en helemaal niet als je niet weet hoe het zit. Overgens als je het goed wilt doen, moet het slot (en dus de hendel) ook los. Deze zit nl met een plastic beugel op de mechaniek plaat met 2 popnagels. Vaak word deze kapot gemaakt, maar dat hoort niet zo.

 

Kijk, als je in de Schade gewerkt hebt krijg je het wel voormekaar in 1,5 uur, want dan is het dagelijks werk. Maar voor de beginner wat deurpanelen betreft valt het VIES tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... het probleem zich voordoet bij Seat, Golf en bepaalde types Skoda

 

 

idem de Skoda Fabia Combi van mijn vrouw, in 2001 nieuw gekocht omdat ik een auto vd zaak kreeg.

Een waslijst aan ellende mee gehad waaronder lekkage in het linker voorportier na een forse regenbui. Na drie keer kitten definitief verholpen.

Dit jaar viel het portierraam ratelend naar beneden, ketting gebroken. Kosten vervanging raammechanisme: 227,31 €

Hij rijdt wel fijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier ook al te kampen gehad met een defect raam mechanisme.

Aan de bestuurders kant doordat er een kabeltje was geknapt.

 

Bij de dealer zo'n komplete plaat opgehaald voor 100 euri's

motortje overgezet en dmv een handleiding die ik ergens op internet

had gevonden het geheel in 4 uurtjes omgezet.

 

grootste ergenis vond ik inderdaad het gemier met slot kabeltje.

 

Wat betreft de skoda,seat ed. problemen is volgens mij iets anders.

daar zijn de raamklemmen van kunststof die op een gegeven moment.

knappen en zo kan het voorkomen dat het raam van het mechanisme los raakt en naar beneden valt.

bij een passat zijn deze van staal met een kunststof bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb inmiddels het euvel verholpen want bij mij was de kabel verroest en geknapt.

Het hele paneel dus ook maar vervangen.

Ik ben er een 2 uurtjes mee bezig geweest om het paneel te vervangen inclusief het halen van een nieuw paneel.

Ik kreeg bij bongers in son nog 15% korting op het paneel dus das ook altijd prettig meegenomen :)

Het werkje op zich viel wel mee maar het eraf halen is in de eerste instantie toch wel even goed kijken wat je doet.

Ik heb het oude paneel bewaard dus mocht er bij iemand een wieltje (geleider) of iets dergelijks afgebroken zijn dan heb ik deze dus nog liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in augustus viel het linker portierraam van de Skoda Fabia Combi (06/2001) van mijn vrouw ratelend in de deur.

De Skoda dealer sinds vier jaar, die het onderhoud doet, waaronder het kitten van diverse deurlekkages, heeft dit hersteld en bracht 227,31 EUR in rekening. Van coulance was geen sprake.

 

Èèn van mijn eerste ontdekkingen op dit Passatforum was de problematiek met het VAG raammechanisme ...

 

Vorige week heb ik een brief met de rekening naar PON gestuurd, onder verwijzing naar Tros Radar.

Vandaag staat het bedrag op mijn rekening bijgeschreven :D

Dit forum kan niet meer stuk :!:

 

de relatie met de Skoda dealer overleeft dit niet; op zoek naar een andere dealer voor onze Fabia ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik ben ook aan de beurt. :(

 

Raam begon te kraken bij het open en dicht doen. Vervolgens bleef de ruit 5cm van boven hangen en wilde hij niet meer dicht. Geen beweging meer in te krijgen. Motortje hoor ik nog wel. Met 2 handen de ruit dicht weten te krijgen. Gelukkig valtie (nog) niet naar beneden.

 

Ik laat hem maar bij de Seat dealer (die naast mijn werk zit) maken. Ik geloof dat in de Toledo hetzelfde mechanisme zit/zat? En dan maar proberen om bij Pon nog wat geld los te krijgen middels de Tros Radar brief.

 

Wie weet. Het is wel echt een VAG probleem, als je een beetje googled.

Hebben de auto's van 2004 en jonger er ook nog last van?

 

 

 

----------------

3B TDI 1999

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden