Ga naar inhoud

  • 0

kapot raammechanisme zijruit


vw130trend

Vraag

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Is er iemand die een voorbeeldbrief wil/kan mailen ? De brieven bij Trosradar zijn niet meer inzichtelijk.

Wij hebben hetzelfde euvel met het raam aan de bestuurderszijde en willen alvorens we tot reparatie overgaan, een vergoeding vragen bij PON. Onze wagen is van 2002 en heeft 193000 km gereden.

BTW Ik denk dat je een 0 op je recest krijgt, je moet het eerst laten repareren, en dan krijg je mogelijk je geld terug.

 

greetz,

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de deur nu al zover open, dat ik het onderdeel prima zelf zou kunnen vervangen.

 

Dus is het de keuze:

óf zelf een euro of 40 steken in de vervangende onderdelen, en een middag dat spul vervangen,

óf naar de dealer, 200,- of iets dergelijks betalen, en dan maar op mijn blote knieën hopen dat Pon in al haar goedheid dat vergoedt.

 

Tja, ik vrees toch dat ik zelf aan de slag ga. Zo moeilijk is het allemaal niet. En als ik de verhalen mag geloven gaat nu 1 raam, maar gaan ze uiteindelijk allemaal...

 

Lekker is dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het altijd proberen, maar dan moet je gewoon je onderdelenbon opsturen die je hebt gekregen, en nee heb je, ja kan je krijgen.

En niet iedereen kan dit zelf, maar ik denk dat je wel kans maakt, vooral omdat jij goedkoper bent in dit geval.

Ik heb (afkloppen op ongelakt hout) nog steeds geen problemen gehad met mijn raam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, ik had hulp van een handige hulp-pagina, en dat scheelt wellicht. Dan is het een kwestie van de eerste delen van die instructie volgen, in combinatie met de foto's en dan valt het eigenlijk wel mee.

 

Goed ik geef toe, het kost wat tijd, zeker als je het nog nooit gedaan hebt, maar het is te doen.

 

Dat van die onderdelenbon opsturen is wel een goed idee, moet ik zeggen. Ik denk dan ook dat ik dat maar doe: zelf de losse onderdelen halen (het móet immers toch vervangen) en dan maar zien wat er gebeurt.

 

Bedankt voor het meedenken in elk geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn zwager had het mechanisme ook stuk. Hij heeft het laten maken bij de dealer.Koste zo'n 200 euro .Hij heeft een brief gestuurd naar PON en het werd vergoed.Ik weet niet of ze alleen het onderdeel vergoeden als je het zelf doet.

 

ED

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net gebeld met 2 dealers: reparatiesets zijn er blijkbaar niet voor de Passat, enkel compleet zijpaneel, á €109,- inc. btw. exc. montage.

 

De ene dealer zegt: wij doen wel een coulance aanvraag, komt wel goed.

Andere dealer zegt: geen sprake van dat het wordt vergoed, de coulance houdt érgens op, ik zie in het systeem dat... etc.

 

Dat van de 2e dealer is niet erg klantvriendelijk verwoordt, maar is bijna letterlijk wat er gezegd is.

 

Ofwel: ik ga eerst maar een briefje aan de importeur sturen, en dan kijken wat het antwoord is. Probleem is namelijk dat dealer 1 op ruim 100 kilometer van mijn woonplaats zit.

 

Ik ga nu de brief van Radar aanpassen en versturen. Over de voortgang volgt uiteraard bericht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Antwoord van Pon:

 

Daar wij als organisatie uiteraard achter onze producten staan en van mening zijn dat er hier sprake is van een uitzonderlijke situatie, zijn wij alsnog bereid om onverplicht een éénmalige invulling te creeeren. Deze invulling resulteert in een volledige tegemoetkoming van de reparatiekosten. Wij verzoeken u om de factuur met vermelding van uw bankrekeningnummer aan ons te verstrekken zodat wij het betreffende bedrag aan u over kunnen maken.

 

Ik had in de brief keurig vermeld dat de auto van 2002 is, met bijna 2 ton op de teller. Maar toch positief antwoord! Ik moet zeggen dat ik dat toch wel erg netjes vind van ze!

 

Nu maar eerst maar een afspraak maken bij de VW dealert...

 

En complimenten aan de importeur overmaken! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De volkswagen Passat van ons bj 1997 met zo'n 130 000km op de teller heeft twee keer een kapotte mechanisme gehad. Eerste keer vervangen kostte paar honderd gulden (?)...(is wanhopig op zoek naar de de bon, maar kleine kans) en nou de tweede keer kapot, maar niet laten repareren omdat deze 1 jaar na de reparatie weer kapot ging. Nou las ik dat een voorganger ook een auto uit 1997 had en het vergoed heeft gekregen dus nu ben ik zelf ook aan het overwegen om het te laten repareren, maar is nu m'n vraag: moet het defect aan bepaalde specificaties voldoen? "Dus dat ene kabeltje moet gebroken zijn en niet dat ronddraaiend gedeelte"? En is deze regeling überhaupt nog geldig of al lang verlopen?

Verder zijn er nogal wisselende meningen over de haalbaarheid van een beginner om zo'n mechanisme zelf te vervangen/ repareren. Ik ben dus écht een beginner dus 0.0 sleutelervaring, maar ik wil het wel proberen...zijn er mede beginners met 0.0 ervaring geslaagd om zo'n mechanisme te repareren/vervangen?

 

Groeten,

Kenny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren (zondag 7 maart 2010) overkwam mij ditzelfde euvel.

Raam omlaag... Wil het omhoog laten lopen "KLOINK" ruit eruit.

Ik ken dit probleem van mijn vorige wagen (Passat Variant 1995)

Ik vond de info op dit forum, heb vanmiddag PON gebeld. Deze verbond mij door met de dealer in Heerlen (Wealer).

De specialist garantie aan de lijn. "Als het geen geimporteerde auto is, hoeft dat geen probleem te zijn en word dat geregeld"

De auto is nota bene in 2005 door mijn broer bij Wealer gekocht. (2e hands)

heeft ruim 3 ton op de teller

 

Morgen even langs om te laten beoordelen.

 

Ik hou jullie op de hoogte!

 

Groeten en thanks voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag, 18 maart 2010, de auto naar Wealer (Dealer Heerlen) gebracht.

Keurig netjes door de dealer naar mijn werk gebracht en weer opgehaald.

De auto weer in orde. Zijruit doet het weer zoals het hoort.

GEEN betaling, valt 100% onder de garantie.

KEURIGE service.

Complimenten voor Wealer!!!

Mijn broer(tje) heeft de golf daar gekocht, ik heb de auto overgenomen, maar dat was geen enkel probleem.

 

Nogmaals mijn complimenten!!

 

TIP!! Bel met PON, en laat je met de dealer verbinden. Spreek zaken af, geef aan dat het garantie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Forumleden,

 

Vandaag overkwam mij hetzelfde probleem met mijn linkerraam, deed hem open en toen ging hij niet meer omhoog !, motortje klonk als een koffiemolen.

Nu is mijn Passat uit 98, hoe groot is de kans dat ik dit ook vergoed krijg van PON ? weet iemand of dit een fabrieksfoutje is met de ramen ?

 

graag jullie advies.

 

grtz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, even gebeld met PON en die geven aan dat deze coulance regeling maar 5 jaar heeft bestaan en nu niet meer geldt en afhankelijk is van onderhoudshistory bouwjaar en kilometers...

Nou wil ik wel een poging wagen en eerst een brief sturen naar PON om accoord te krijgen voor reparatie. zelf doen kan altijd nog

 

Heeft iemand wellicht nog een format van deze klachtenbrief op de PC staan die ik kan gebruiken ?

 

hoor graag van jullie

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je mag wat mij betreft naar mijn afhandeling verwijzen.

In mijn geval gaat het om een vw Golf variant uit 2001.

Aangeschaft (door mijn broer) in 2005 bij Wealer Heerlen.

 

Reparatie, zonder betaling op 18 maart 2010.

Door PON doorverbonden met Wealer op 8 maart 2010.

Telefonische afspraak MET garantie bepaling in gesprek met 'garantieadviseur' van Wealer op 8 maart.

 

Ik wens je succes.

 

Ik weet dat Wealer erg blij was met het feit dat ik deze reactie ging plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inmiddels heb ik een voorbeeld gevonden op het forum en ik ga hem opsturen naar PON....

 

iedere dealer die ik spreek geeft aan dat de regeling voor 5 jaar is , ik ga het tegendeel bewijzen..

 

wordt vervolgd.

 

grtz

 

Ik heb er ook last van, buurman werkt bij PON Leudsden en net aan hem gevraagd hoe het nu zit

Hij zegt naar de dealer (ook al is de auto daar niet in onderhoud) en begin zelf over coulance (hun zullen er niet over beginnen) ze zijn het verplicht om te repareren omdat het een heel veel voorkomend iets is bij de passat maar ook de golf superb etc.

 

Willen ze nu echt niet dan moet ik weer ff bij hem langs gaan en dan gaat hij het via de zaak "PON Leusden" spelen, dus ik ga volgende week maar eens ff langs

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden