Ga naar inhoud

Error323

Members
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Error323

  • Verjaardag 19-01-1973

Profile Information

  • Plaats
    Drenthe

Error323's Achievements

0

Community reputatie

  1. Ja, die valt toch meer tegen dan ik dacht. Hij is iets ruimer achterin dan een Audi A4, maar met een Passat scheelt het veel meer. Qua wielbasis redelijk gelijk, maar de bmw heeft de voorwielen veel meer vooraan zitten. Maar met name de kofferbak is te klein. Daar past vele malen minder in. Ik zal wat toelichten: Ik rij nu in bmw e91. Dat is in dit geval een 318d touring. Fijne wagen, stuurt en rijdt als een dolle. Afwerking is top. Alleen: die kruipt nu naar de twee ton, dus wellicht is/was het verstandig die in te ruilen vóór het zover is. Dus maar eens surfen. Vandaag een potentiele vervangingskandidaat. Een Passat uit 2008. Zwart, highline uitvoering (o.a. Leer/alcantara interieur), 140pk etc. 65000 km. Zag er goed uit. Na wat onderzoek bleek het een import wagen te zijn, in 2010 naar NL gehaald, en nu weer ingeruild bij deze zaak. Stukje rijden dan toch maar? Nu is mijn vrouw geen fan van mijn wagen. Niet haar merk, te klein, niet mooi. Maar ook zij geeft toe: top kwaliteit materialen en rijdt perfect. VW is meer haar ding. De passat viel ons beiden toch wat tegen. Qua ruimte is er geen twijfel: de vw is enorm ruim en ruimtelijk. Maar de materialen waren toch beduidend minder. Hard plastic, kraakjes, en cockpitspray heb ik altijd al een hekel aan gehad, dus dat gladde, olieachtige van het leer en stuur is het ook niet helemaal. Dan het rijden: comfortabel, maar het deint toch wat meer. Niet de wegligging van de wagen uit München. Die is stukken beter. Motor is goed, maar meer aanwezig. Koppelverloop ook niet zo mooi recht als de bmw. Komt bij dat de wagen niet alleen import is, maar dat het ook nog eens geen highline is, maar een comfortline, met highline interieur. Toen ik de verkoper hierop wees, bleef deze stug volhouden dat dat ook zo op de website staat. Ik had de iphone niet bij de hand, maar had hem graag met het tegendeel geconfronteerd. Vervolgens kreeg ik een bijzonder zwak inruilbod van hem. Lager dan elders. Een duidelijk signaal dat hij mijn wagen eigenlijk niet wil. Kortom: déze Passat wordt het zeker niet. En die Beemer? Die is zo gek nog niet... Gr, Mark (die met Freude am Fahren weer terug naar huis reed...)
  2. Error323

    Import auto kopen?

    Hallo, Na 3 jaar met plezier gereden te hebben in een 1.8T 3BG, heb ik nu een jaar, en 45.000 km in een bmw 3-serie gereden. Rijdt als een trein, probleemloos, maar ook klein, vergeleken met de passat. Dus nu toch weer terug op het oude nest. Eens aan het kijken, surfen en vergelijken. Kom een mooie passat tegen. Maar: import. Althans, auto is van 2008, in 2010 geimporteerd en staat nu bij een autobedrijf, voor een scherpe prijs. Een highline, met een kleine 70k km's. Maar: import. Is zo'n wagen slim om te kopen? Ik ga er vanuit dat de km-stand klopt, en dat het geen schadewagen is. Alleen: die restwaarde he... Als ik hem over 2 jaar inruil (ik rij 60k per jaar), hoeveel last heb ik dan van het feit dat het import is... Alvast bedankt voor een antwoord! Grtz, Error323
  3. Antwoord van Pon: Ik had in de brief keurig vermeld dat de auto van 2002 is, met bijna 2 ton op de teller. Maar toch positief antwoord! Ik moet zeggen dat ik dat toch wel erg netjes vind van ze! Nu maar eerst maar een afspraak maken bij de VW dealert... En complimenten aan de importeur overmaken!
  4. Net gebeld met 2 dealers: reparatiesets zijn er blijkbaar niet voor de Passat, enkel compleet zijpaneel, á €109,- inc. btw. exc. montage. De ene dealer zegt: wij doen wel een coulance aanvraag, komt wel goed. Andere dealer zegt: geen sprake van dat het wordt vergoed, de coulance houdt érgens op, ik zie in het systeem dat... etc. Dat van de 2e dealer is niet erg klantvriendelijk verwoordt, maar is bijna letterlijk wat er gezegd is. Ofwel: ik ga eerst maar een briefje aan de importeur sturen, en dan kijken wat het antwoord is. Probleem is namelijk dat dealer 1 op ruim 100 kilometer van mijn woonplaats zit. Ik ga nu de brief van Radar aanpassen en versturen. Over de voortgang volgt uiteraard bericht!
  5. Nou, ik had hulp van een handige hulp-pagina, en dat scheelt wellicht. Dan is het een kwestie van de eerste delen van die instructie volgen, in combinatie met de foto's en dan valt het eigenlijk wel mee. Goed ik geef toe, het kost wat tijd, zeker als je het nog nooit gedaan hebt, maar het is te doen. Dat van die onderdelenbon opsturen is wel een goed idee, moet ik zeggen. Ik denk dan ook dat ik dat maar doe: zelf de losse onderdelen halen (het móet immers toch vervangen) en dan maar zien wat er gebeurt. Bedankt voor het meedenken in elk geval!
  6. Ik heb de deur nu al zover open, dat ik het onderdeel prima zelf zou kunnen vervangen. Dus is het de keuze: óf zelf een euro of 40 steken in de vervangende onderdelen, en een middag dat spul vervangen, óf naar de dealer, 200,- of iets dergelijks betalen, en dan maar op mijn blote knieën hopen dat Pon in al haar goedheid dat vergoedt. Tja, ik vrees toch dat ik zelf aan de slag ga. Zo moeilijk is het allemaal niet. En als ik de verhalen mag geloven gaat nu 1 raam, maar gaan ze uiteindelijk allemaal... Lekker is dat.
  7. Is er iemand die een voorbeeldbrief wil/kan mailen ? De brieven bij Trosradar zijn niet meer inzichtelijk. Wij hebben hetzelfde euvel met het raam aan de bestuurderszijde en willen alvorens we tot reparatie overgaan, een vergoeding vragen bij PON. Onze wagen is van 2002 en heeft 193000 km gereden.
  8. Error323

    lampje brand

    Toch nog even een update. De auto is na vervangen van de lambdasonde dus nog eens heen geweest, want het was nog niet opgelost. Na uitlezen en nogmaals controleren bleek een vacüumslangetje niet goed te zijn. Die is dus vervangen. Kosten : 6,50.... De lambdasonde was bijna 275,-. We zijn inmiddels op vakantie geweest met de auto, een kleine 2000 kilometer verder, en gelukkig zijn alle lampjes verder uitgebleven. Het lijkt er dus op dat het nu opgelost is. Gr, Mark
  9. Error323

    lampje brand

    Inmiddels zijn we weer een stapje verder. Vandaag is de wagen naar de VW dealer geweest, die blijkbaar toch wat andere apparatuur hebben, dan mijn garage. Goed, eenmaal daar bleek dat het lampje weliswaar uit is, maar de storing nog niet verholpen was. Uiteindelijk bleek dit zitten in één van de 2 vacuüm-kamers (??) of althans: dat is wat mijn vrouw onthouden/begrepen heeft van de 'chef de mission'. Exact weet ik het dus niet, maar er zat een scheur in een van die 2 dingen, waardoor er iets wel/niet vacuüm trok. Affijn, het fijne ervan moet ik schuldig blijven.... Over een tijdje een weekje op vakantie, naar Duitsland. Kleine 2000 kilometer worden dat, dus dan kunnen we zien of het nu wél is opgelost. In elk geval zitten we dan in het Heimatland van de Passat, dus dat móet haast wel goed gaan! Gr, Mark
  10. Error323

    lampje brand

    Markelo is toch Twente? Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren, en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen Als ik me niet vergis is dat een van de rijmpjes die in die regio toch érg populair zijn... Gr, Mark
  11. Error323

    lampje brand

    zit daar ook wat dan? Aan je lokatie te zien zou ik nu dus iets moeten roepen over gouden korenaren en zo... Gr, Mark
  12. Error323

    lampje brand

    Dank je! Ik zal het ze zeker laten weten zometeen! Wellicht dat ze even met Pon contact op kunnen nemen... Ik hou me zeker aanbevolen! De afspraak bij de garage staat alleen al een paar dagen, dus die laat ik nu eerst even doorgaan. Wellicht van het weekend? In elk geval bedankt voor het aanbod en meedenken! Dat ik met de bewuste tekst niet veel aan kan was me ook al duidelijk. Al was het maar omdat de garage zelf ook zei dat de oorzaak kan liggen in één van 5 dingen. Dus ze weten het op dit moment zelf ook niet. Ze hebben de lambdasonde vervangen nadat hen blijkbaar was duidelijk geworden dat dát de oorzaak zou zijn. Voor zover ik begreep was dat niet op goed geluk, maar ja, ben geen techneut op dat vlak, dus is dat ook erg moeilijk voor mij om te controleren en te beoordelen wat de waarheid is. Goed om te weten dat niet álles in het westen van het land zit... Gr, Mark
  13. Error323

    lampje brand

    Heb even mij boekje erbij gepakt. 21 - Uitlaatgas-waarschuwingslampje Knippert: asl de katalysator door cilinder-overslag kan worden beschadigd Brandt: als tijdens de rit een storing ontstaat waardoor de reiniging van de uitlaatgassen verslechterd (b.v. defecte lambda-sonde). Gas loslaten en voorzichtig naar de dichtstbijzijnde Volkwagen-dealer rijden de motor laten controleren. Inmiddels is daarbij gekomen: 15 - Motorstoring Als bij benzinemotoren tijdens de it een storing in de motorelektronica ontstaat, wordt dit aangegeven doordat dit controlelampje gaat branden - de motor direct door een Volkswagen-dealer laten controleren. De informatietekst in de multi-functie-indicatie luidt: " MOTORSTORG. WERKSTATT!" (Motorfout werkplaats) Dus, daar mag u het mee doen! Het schuingedrukte komt rechtstreeks uit het boekje, overigens.... Morgen wordt hij nagekeken, hopelijk vinden ze wat het is. We willen over 2 weken met vakantie naar Zuid-Duitsland, dus.... Gr, Mark
  14. Error323

    lampje brand

    Helaas, pindakaas, maar het lampje brand weer. Evenals het ECP lampje. Gaat goed dit... Morgen weer naar de garage... @Bink2006: weet je toevallig niet iets meer van je probleem? Dan kan ik het neerleggen bij de garage..... Gr, Mark
  15. Zo heb ik dat ook gedaan. Was een fluitje van een cent. Denk 2 minuten per lampje... @Rednax: boven de voorwielen zit in de wielkuip een ovaal plastic afdekkapje. Dat kun je er uitwippen (misschien met een schroevendraaier). Dan je hand door het gat en je kunt bij de lampjes. Is echt heel makkelijk. Gr, Mark
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden