De volkswagen Passat van ons bj 1997 met zo'n 130 000km op de teller heeft twee keer een kapotte mechanisme gehad. Eerste keer vervangen kostte paar honderd gulden (?)...(is wanhopig op zoek naar de de bon, maar kleine kans) en nou de tweede keer kapot, maar niet laten repareren omdat deze 1 jaar na de reparatie weer kapot ging. Nou las ik dat een voorganger ook een auto uit 1997 had en het vergoed heeft gekregen dus nu ben ik zelf ook aan het overwegen om het te laten repareren, maar is nu m'n vraag: moet het defect aan bepaalde specificaties voldoen? "Dus dat ene kabeltje moet gebroken zijn en niet dat ronddraaiend gedeelte"? En is deze regeling überhaupt nog geldig of al lang verlopen?
Verder zijn er nogal wisselende meningen over de haalbaarheid van een beginner om zo'n mechanisme zelf te vervangen/ repareren. Ik ben dus écht een beginner dus 0.0 sleutelervaring, maar ik wil het wel proberen...zijn er mede beginners met 0.0 ervaring geslaagd om zo'n mechanisme te repareren/vervangen?
Groeten,
Kenny