Vanochtend hoorde ik op 200 meter van mijn huis een rare knak, net of je over een dode tak heen rijdt.
Thuis in de garage zag ik een oliespoor achter de Passat liggen en ben natuurlijk meteen gaan kijken.
De onderzijde zat onder de motorolie, dacht effe aan de olieleiding turbo maar na nog een keer starten zag ik het uit een gat in het blok komen. Gat aan achterzijde onder de turbo.
Wat op de 2e foto te is zien zijn de stukken en ijzer en een pinnetje die ik op de motor onderplaat vond. Kan het effe niet thuis brengen maar zal de oorzaak van de schade zijn.
Geluk bij ongeluk dat het bij huis gebeurde en niet in Frankrijk o.i.d..
Ga me nu maar rustig beraden over wat te doen, ander blok of andere auto. Punt is dat de auto vwb onderhoud, onderstel, banden, remmen schokbrekers etc nieuw is, het enige oude zijn de motor en de versnellingsbak.
Heb maand geleden nog distributie en complete koppeling/ 2M vliegwiel etc vervangen.
Vraag
Willem nunspeet
Vanochtend hoorde ik op 200 meter van mijn huis een rare knak, net of je over een dode tak heen rijdt.
Thuis in de garage zag ik een oliespoor achter de Passat liggen en ben natuurlijk meteen gaan kijken.
De onderzijde zat onder de motorolie, dacht effe aan de olieleiding turbo maar na nog een keer starten zag ik het uit een gat in het blok komen. Gat aan achterzijde onder de turbo.
Wat op de 2e foto te is zien zijn de stukken en ijzer en een pinnetje die ik op de motor onderplaat vond. Kan het effe niet thuis brengen maar zal de oorzaak van de schade zijn.
Geluk bij ongeluk dat het bij huis gebeurde en niet in Frankrijk o.i.d..
Ga me nu maar rustig beraden over wat te doen, ander blok of andere auto. Punt is dat de auto vwb onderhoud, onderstel, banden, remmen schokbrekers etc nieuw is, het enige oude zijn de motor en de versnellingsbak.
Heb maand geleden nog distributie en complete koppeling/ 2M vliegwiel etc vervangen.
Mvg Willem
aangepast door Willem nunspeetLink naar reactie
Delen op andere sites
49 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten