Ga naar inhoud
  • 0

Help roetfilter lampje brandt

Vraag

Geplaatst (aangepast)

M'n roetfilter lampje brandt, kan dit kwaad?

Wat is de oplossing, leeg maken, software, nieuw fliter, wa kost da?

Ik heb een 2.0 liter 170pk, 180dkm

Ik ga binnenkort op vakantie en sta liever niet onderweg met een defecte passie.

aangepast door bgtdi

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik zou toch eerst even proberen om rijdend te regenereren. Als dat helpt kun altijd op later tijdstip nog er voor kiezen om de dpf weg te halen.

• 0
Geplaatst

Als het rijdend niet helpt, 15 minuten boven 70km rijden.

Kan ik hem nog resetten met vagcom?

Anders vag techniek of jd of dealer?

• 0
Geplaatst

Ik zal eerst een flink stuk gaan rijden, dat ie ff schoonbrandt.

Is de kans groot dat het vaker voorkomt, dat ie verzadigd is, de auto heeft 180dkm gedaan.

• 0
Geplaatst

Volgens mij staat in het onderhoudsboekje dat hij bij 180000 km vervangen dient te worden. Met de sjoemel update en de toename in frequentie v regenereren zal dit allee maar sneller moete gok ik.

• 0
Geplaatst

kijk ook even hoe vol het as reservoir is. Dat kun je ook uitlezen in VCDS en wordt aangegeven in ml. als je op betreffend vak staat, wordt ook aangegeven wat max. waarde is.

• 0
Geplaatst

Oil Ash Volume   heet dat meetwaardenblok, GEMIDDELD doen ze 0,08L per 100dkm heb ik bekeken als ik auto's ter tuning binnen krijg, een enkeling heeft minder erin bij een ton.

Bij 0,20 - 0,25L zitten ze wel zo'n beetje vol.

• 0
Geplaatst

Hier binnenkort de 300k met het originele roetfilter, zal hem eens uitlezen hoeveel as volume die inmiddels heeft.

• 0
Geplaatst (aangepast)

Bij Buchli kun je hem een nachtje in de oven laten plaatsen en volgende dag de as uitblazen. Heeft iemand dat al eens geprobeerd? Ben wel benieuwd of dat goed werkt. Die van mij zit op 150 ml na 250.000 km rijden.

aangepast door Roy_01
  • 0
Geplaatst

0,15L zal ergens tussen de 150-180dkm zijn..

• 0
Geplaatst

Ik heb dit uitgelezen 8846aa2048736039e0f8e2be1011ddf6.jpg

Moet ik me zorgen maken? Ik wil binnenkort 4000km probleemloos met de passie op vakantie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 0
Geplaatst

Is dpf leegmaken nog een optie, ik heb gelezen dat autos bouwjaar vanaf 2011 gecontroleerd wordt op aanwezigheid van een roetfilter.

• 0
Geplaatst

eerst lange rit maken. Niet lopen stampen, maar continue snelheid van rond de 110 / 120

evt activeren van rijdend regenereren. Als het lampje nog niet uitgaat dan of de waarden in measure blocks niet zakt, is het waarschijnlijk einde DPF en zit er niets anders op dan vervangen.

Dat is wel een kostbare zaak.

• 0
Geplaatst

je kan ook 60kmh rijden, als je maar ff tijdens die rit boven de 2000rpm blijft en onder de 2700rpm

• 0
Geplaatst

Het lampje is uit, ik heb de laatste dagen een paar flinke stukken gereden, 140/ 150 doet ie zo'n 2600 2700 toeren

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden