Ga naar inhoud
  • 0

Oil pressure foutmelding


Tarabass

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Niks aan de hand. Waarschijnlijk de tankpomp kaduuk en door het lang doorstarten gaat vanzelf de oliedruk protesteren.

Starten met remmenreiniger gaat wel? dan de pomp controleren.

Dus een dergelijke gevolg kan ook komen van je brandstofsysteem? Heb nooit geweten dat dit ook een oliedrukmelding kan veroorzaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, de dames (vrouwlief is met personeel naar training geweest) rijden weer. De ANWB heeft olie gepeild en volgens de vrouw ergens aan gerommeld. Toen de auto weer gestart en hij deed het weer. De ANWB vond de motor wel zweten..

 

Ik heb gevraagd of de auto uitgelezen is en of ze verder nog ergens naar gekeken hadden. Naar het lijkt hebben de heren alleen oog gehad voor het vrouwelijk schoon. Frustrerend dit, want ze rijden nu in die auto en ik zit hier te zweten op de bank of het goed gaat haha..

 

@@martijn v o

De auto startte gisteren niet goed begreep ik net over de telefoon. Een paar maanden geleden was dit ook regelmatig het geval, waarbij Vdub het ook had over de brandstofpomp. Het leek een tijd goed te gaan. Je bent niet de eerste die dit zegt. (hier dus: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40557-auto-start-af-en-toe-niet-icm-hard-rempedaal/&do=findComment&comment=741996)

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal zo eens doorvragen hoe het nou precies is gegaan. Het vervelende is dat ik het nog nooit gehad heb, en vandaag de auto nog mee gehad heb en zonder problemen. Zul je altijd zien.

 

Ik dacht eerst dat ze misschien iets geraakt had, want op de heenweg vond ze het nodig om een schaap te redden die op zijn rug in een weiland lag. Ze heeft toen de auto in de berm in het gras geparkeerd. Het blijft een boerendochter uit Wichmond ;)

 

Maar ben goed geschrokken pff..

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal zo eens doorvragen hoe het nou precies is gegaan. Het vervelende is dat ik het nog nooit gehad heb, en vandaag de auto nog mee gehad heb en zonder problemen. Zul je altijd zien.

 

Ik dacht eerst dat ze misschien iets geraakt had, want op de heenweg vond ze het nodig om een schaap te redden die op zijn rug in een weiland lag. Ze heeft toen de auto in de berm in het gras geparkeerd. Het blijft een boerendochter uit Wichmond ;)

 

Maar ben goed geschrokken pff..

Wees blij met zo'n vrouw ,die hecht tenminste waarde aan een leven.

 

Heeft ze goed gedaan bro,wees trots op haar????????????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, wat een verhaal he. Het schaap bleek ook nog drachtig te zijn en had al schuim op haar bek. Ik ben ook trots op haar, ze heeft al zoveel dieren gered langs die weg haha.

 

Maar goed, ontopic:

Ze is inmiddels weer thuis en ze heeft de auto inderdaad flink door moeten starten. Hopelijk is dat dus de oorzaak geweest van de melding. Nu duimen dat de auto ons morgen niet laat staan en dat de melding wegblijft. Het wordt de aankomende dagen toch rondrijden met een ander gevoel ben ik bang..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto gaat volgende maand naar Vdub, misschien dat hij er eens een blik op kan werpen. Op de auto dan, hè! ;)

 

Moet zeggen dat ik het wel fijn vond dat er zo snel gereageerd werd hier. Ik zag binnen no-time 10 gebruikers dit topic lezen en met nuttige opmerkingen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De melding blijft weg, gelukkig, maar sinds de anwb bij de auto is geweest zuipt de auto koelvloeistof. Zaterdag kreeg ik een melding dat de koelvloeistof op was, en heb hem toen afgevuld. Vandaag bij het plaatsen van een nieuwe accu viel mij op dat er wederom maar een bodempje koelvloeistof in het reservoir zat. Onder de auto ligt een klein plasje en één van de leidingen is flink nat. Er is in nog geen week zeker een liter uitgegaan.

 

Er zit dus ergens een lek. Kan die ook het slechte starten verklaren? Ik heb de accu preventief vervangen om die uit te sluiten. Gelukkig gaat hij met een paar weken voor onderhoud.

 

Maar wat kan ik zelf nog doen om na te kijken van het weekend? Ik ben een leek op dit gebied, maar de combinatie van lekkende koelvloeistof, slecht starten en oliedrukmeldingen zorgt er voor dat je een stuk minder prettig in de auto rijdt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hou het goed in de gaten, gezien de verplichtingen van de aankomende weken is niet (veel) rijden geen optie.

 

Ik denk dat ik van het weekend de meeste leidingen even schoon ga maken om het lek te traceren. Verder zou ik het ook niet weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is inmiddels (al weer een tijdje) opgelost. Bleek een lek thermostaathuisje te zijn. Pakking was vrijwel weg. Waarschijnlijk hebben ze hem net iets aangetikt, waardoor hij is gaan lekken. Maar hij was toch één dezer dagen aan de beurt geweest..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden