Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
mailer

Adaptive cruise control ACC om gek van te worden.......

Aanbevolen berichten

Heb de airco op eco staan maar vraag me serieus af wat het verschil is. Gaat ie moduleren ofzo? :)

Nee, dan blaast hij alleen ecologisch verantwoorde lucht.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij je ACC is volgens mij de afstand tot je voorganger afhankelijk van jou snelheid en dat van je voorganger. In de file rij je echt heel dicht op de voorganger en met file bedoel ik dan langzamer dan 50KM/u. als je 100KM/u+ kan rijden dan is het gewoon druk en geen file wat mij betreft.

 

Het is wel grappig om te lezen hoeveel er geklaagd wordt op dit systeem terwijl het juist hard zijn best doet om het rijden veiliger te maken voor de berijder. Het enige vervelende eraan is dat het je verbruik benadeeld elke keer als hij afremt en dus weer naar de gewenste snelheid moet versnellen. Maar goed zoals al eerder gezegd is dit te wijden aan de mede weggebruikers dan aan de ACC zelf.

 

Mijn enige aparte opmerking tav de ACC is het niet links inhalen principe. De ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Ik heb nog niet helemaal goed door wanneer het wel en niet doet. Nog meer mensen hier last van?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

alleen verschil bij heel langzaam rijden, rijd je gewoon 80 ofzo, dan is de afstand altijd gelijk, zo lijkt het mij tenminste.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij je ACC is volgens mij de afstand tot je voorganger afhankelijk van jou snelheid en dat van je voorganger. In de file rij je echt heel dicht op de voorganger en met file bedoel ik dan langzamer dan 50KM/u. als je 100KM/u+ kan rijden dan is het gewoon druk en geen file wat mij betreft.

 

Het is wel grappig om te lezen hoeveel er geklaagd wordt op dit systeem terwijl het juist hard zijn best doet om het rijden veiliger te maken voor de berijder. Het enige vervelende eraan is dat het je verbruik benadeeld elke keer als hij afremt en dus weer naar de gewenste snelheid moet versnellen. Maar goed zoals al eerder gezegd is dit te wijden aan de mede weggebruikers dan aan de ACC zelf.

 

Mijn enige aparte opmerking tav de ACC is het niet links inhalen principe. De ene keer doet hij het wel en de andere keer niet. Ik heb nog niet helemaal goed door wanneer het wel en niet doet. Nog meer mensen hier last van?

 

Het werkt als alle wagens ACC zouden hebben en gebruiken. Nu is het te vaak dat ik ergens 100/105 rij waar iemand voor mij nog niet eens de 100 aantikt en dan gaat de auto, als ik niet ruim van te voren naar links ga, idd remmen.

 

Bij langzame snelheden zoals files gaat de file assistent zijn werk doen en dat is tot 2m ofzo dacht ik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

het werkt nu ook heel goed, alleen niet zo goed als we zouden willen, maar het scheelt me enorm veel gasgeven remmen enz. ik gebruik het zelfs gewoon in de stad als je achter ander verkeer aanrijdt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

In de file 20 meter afstand houden is gewoon te veel en wordt dus ook als een probleem gezien, wat bij het doorontwikkelen van deze systemen opgelost moet worden.

In de file, of bij lage snelheden is de afstand ook veel minder dan 20 meter!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het werkt als alle wagens ACC zouden hebben en gebruiken. Nu is het te vaak dat ik ergens 100/105 rij waar iemand voor mij nog niet eens de 100 aantikt en dan gaat de auto, als ik niet ruim van te voren naar links ga, idd remmen.

 

Bij langzame snelheden zoals files gaat de file assistent zijn werk doen en dat is tot 2m ofzo dacht ik.

Helpt ook als je je pinker aanzet, dan gaat hij toch dichter rijden en kan je zo gaan inhalen zonder erg ver vooraf al links te hoeven rijden  :idea:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook met acc,s in andere auto s gereden veel waren echt slecht. Ik heb de passat pas een week, maar het werkt fantastisch.

 

Hij rijd er best dicht op in sport.

Tuurlijk kan je het zelf beter en vloeiender, maar na een drukke dag werken ideaal.

 

Het links inhalen hangt volgens mij ook van net snelheid verschil af en snelheid. Maar iemand die het exact weet, ik hoor het graag.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het niet links inhalen (rechts inhalen) herkent hij enkel als er een camera in de voorruit zit.

Wat ik doe om toch rechts in te halen als hij een trager voertuig herkent links is gewoon de resume knop 1 maal induwen (= +1km/h) het linkse trager voertuig verdwijnt dan van de display en je gaat terug naar de oorspronkelijk snelheid + 1km/h.

om terug -1 km/h kan je 1 keer het knopje set induwen...

 

bij mij werkt het super...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het niet links inhalen (rechts inhalen) herkent hij enkel als er een camera in de voorruit zit.

Wat ik doe om toch rechts in te halen als hij een trager voertuig herkent links is gewoon de resume knop 1 maal induwen (= +1km/h) het linkse trager voertuig verdwijnt dan van de display en je gaat terug naar de oorspronkelijk snelheid + 1km/h.

om terug -1 km/h kan je 1 keer het knopje set induwen...

 

bij mij werkt het super...

Ik kan ook niet rechts inhalen en heb geen camera in de voorruit zitten, werkt via de radar in VW logo denk ik?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan ook niet rechts inhalen en heb geen camera in de voorruit zitten, werkt via de radar in VW logo denk ik?

Bij mij werkt dit ook zo ja zonder camera.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorige week had ik met een Golf 7 (vervang wagen) gereden zonder camera in de voorruit en daar herkende hij geen linker voertuigen en haalde de acc zonder moeite rechts in.

Daarom dacht ik dat dit het zelfde principe was bij de passat.

Niet dus volgens jullie.

In ieder geval als ik er 1km/h bij doe of af kan ik wel rechts inhalen.

 

Grtzzz

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het niet links inhalen (rechts inhalen) herkent hij enkel als er een camera in de voorruit zit.

Wat ik doe om toch rechts in te halen als hij een trager voertuig herkent links is gewoon de resume knop 1 maal induwen (= +1km/h) het linkse trager voertuig verdwijnt dan van de display en je gaat terug naar de oorspronkelijk snelheid + 1km/h.

om terug -1 km/h kan je 1 keer het knopje set induwen...

 

bij mij werkt het super...

Je kan ook je gaspedaal even indrukken. Dan gaat de auto ook gewoon door zonder te remmen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik even dit topic voor mijn vraag.

Kan je de ACC ook gebruiken om enkel je snelheid te beperken tot een ingestelde maximum?

Dus je blijft gewoon zelf gas geven maar de wagen gaat niet sneller dan je limiet?

Thanks!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik even dit topic voor mijn vraag.

Kan je de ACC ook gebruiken om enkel je snelheid te beperken tot een ingestelde maximum?

Dus je blijft gewoon zelf gas geven maar de wagen gaat niet sneller dan je limiet?

Thanks!

Jij bedoelt een zogenaamde 'speed limit'. Dat kan uiteraard ook.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij bedoelt een zogenaamde 'speed limit'. Dat kan uiteraard ook.

 

Allright, bedankt!

Mijn huidige wagen heeft momenteel geen cruise control of speed limit. Dat laatste leek me altijd iets handigs om te hebben.

Nuja, met de ACC wordt de speed limiter misschien wel een overbodige functie.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben erg blij met ACC. Maar nu het sneeuwt schakelt het ACC systeem uit omdat het zicht slecht is. Dat ik hierbij niet kan overschakelen op normale CC vind ik een tekortkoming van dit systeem.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben erg blij met ACC. Maar nu het sneeuwt schakelt het ACC systeem uit omdat het zicht slecht is. Dat ik hierbij niet kan overschakelen op normale CC vind ik een tekortkoming van dit systeem.

Ik heb daar met onze passat (2007) geen last van gehad in de sneeuw. De parkeersensoren aan de voorkant hadden er echter wel moeite mee.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mijn 2011 3AA schakelt hij ook uit als er sneeuw op de camera zit. Ben wisselend positief over systeem. Vooral in duitsland is het mooi. In nederland wordt er teveel tussen gepropt waardoor het systeem steeds in grijpt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien is het verschil dat mijn ‘oude’ acc geen camera heeft maar het enkel met de radar moet doen? Die zal misschien door de sneeuw heen gaan?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

In de B6, B7 en B8 gaat het allemaal dmv Radar in de neus.

 

En idd, bij maar een beetje sneeuw weigert de radar in de neus al dienst.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

De ACC grijpt (te snel) wel in als je een trager voertuig nadert, of als er een voertuig van rechts komt en voor je invoegt.

 

Maar - en dit vind ik uitermate irritant - als er een voertuig je langs links voorbij komt en vlak voor je invoegt om dan dezelfde snelheid aan te houden 3m voor je bumper, doet die even helemaal NIKS.

Dan komt hij plots met de melding van de FrontAssist dat je ZELF moet remmen en een KEIHARD geluidssignaal waarbij je je helemaal kapot schrikt  :blink1:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

In de B6, B7 en B8 gaat het allemaal dmv Radar in de neus.

 

En idd, bij maar een beetje sneeuw weigert de radar in de neus al dienst.

 

Electrische verwarmde spiegels, zetels, voorruit, achterruit, stuurwiel, ...  je zou denken dat ze dan ook even die radar electrisch verwarmbaar maken, maar nee  :roll:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden