Ga naar inhoud

mailer

Members
  • Aantal items

    66
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

12 Good

Profile Information

  • Plaats
    zeist

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. mailer

    File assist

    Dag Willem, de fille assistent werkt als je cruise control aanstaat en je lane assist. Zodra je in de file komt en de auto afremt pakt de assistent het op. Het werkt bij mij prima, gelukkig sta ik weinig in de file, maar let wel dat als je langer dan 3 sec stilstaat moet je even de gaspedaal aantikken om weer op gang te komen. De auto zal in de file ongeveer 2m afstand houden van de voorganger. Gratis en voor niks nog even mijn ervaring ermee . Ondanks dat het werkt vind ik dat ik zelf beter file-rijd. In de file reageerd de auto op jou directe voorganger als deze laat remt doet jou auto dat ook en vaak wat harder. Als ik in de file sta laat ik de auto al uitrollen als ik zie dat er 2 of 3 auto's voor mij al geremd wordt. Let op! als je cruise op 100km staat ingesteld zal de auto ook weer tot die snelheid accelereren als het verkeer weer begint te rijden. Het gebeurd dus wel eens dat de auto eerst flink optrekt en dan ineens weer op de rem trapt.
  2. Dag allen, Via de onderstaande links (motortalk) zijn de nieuwe DP kaarten 2017/2018 te downloaden. Deze komen rechtstreeks bij VW van de server. Op de skoda website zijn de nieuwe kaarten al een aantal weken beschikbaar gesteld. Jammer dat VW zelf er weer eens hopeloos achteraan hobbelt............. https://www.motor-talk.de/forum/navi-update-t6049580.html?page=1 https://www.motor-talk.de/forum/discover-media-pro-karten-updates-fuer-navigation-t5102443.html?page=0 Of je wacht tot de VW update pagina eindelijk word bijgewerkt........: http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/nl_NL/-/EUR/View-Promo?Page=VW_Europe&NewLocaleID=nl_NL&NewDomainName=Navteq-NavteqEurope-Site&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light Grt Jos
  3. Op Motortalk.de staan een aantal posts/ervaringen over tunning waaronder ook de 4motion van 190 of de 240 om die te tunen. http://www.motor-talk.de/forum/vw-passat-b8-b933.html Ik zit zelf te twijfelen of ik mijn 2.0 150pk zal laten tunen de extra pk's lijken me wel erg leuk alleen heb ik een heel verhaal gelezen van een BMW ingenieur die uitlegt waarom de moderne motoren eigenlijk niet echt meer geschikt zijn om te tunen. Kwam er op neer dat er van de huidige motoren al best veel gevraagd wordt. En ook al heb ik dan de 2.0 150pk het productie proces aanzienlijk anders is dan voor de 190pk en zo ook voor 240pk. Had te maken met verschillende kwaliteit in onderdelen en afwerking van het motorblok zelf. Op zich ook wel logisch want het prijsverschill tussen een 150pk en 190pk is niet terug te leiden naar andere goedkopere software. Ik wil graag een aantal jaren vooruit met mijn passat en bij onderzoek blijkt dat de mijne volgens de fabriek 150pk levert maar op de bank op 161pk komt wat trouwens ook veel voorkomt bij mijn type motor.............. Alleen de DSG laten tunen zou dat al veel verschil maken in je rij ervaring?
  4. Andere vraag wat is de meerwaarde om, als je geen premium telefoon hebt en geen dongel gebruikt, al die apparaten op je auto wifi aan te sluiten als je ze ook meteen met jou hotspot kunt laten verbinden......... Het zou ook zomaar een Apple dingetje kunnen zijn ipv VW. Daarnaast kan ik me herinneren iets gelezen te hebben dat je het wifi systeem moet instellen als client of hotspot en dat het dan of of is en niet beide. Dus als jij de pro als client op jou wifi aanmeld werkt ie niet als hotspot.
  5. mailer

    TDI onderhoudsbeurt

    ik krijg tegenwoordig steeds meer het idee dat de dealer helemaal geen privé eigenaren meer wil hebben voor onderhoud.....
  6. Het werkt als alle wagens ACC zouden hebben en gebruiken. Nu is het te vaak dat ik ergens 100/105 rij waar iemand voor mij nog niet eens de 100 aantikt en dan gaat de auto, als ik niet ruim van te voren naar links ga, idd remmen. Bij langzame snelheden zoals files gaat de file assistent zijn werk doen en dat is tot 2m ofzo dacht ik.
  7. en al een mooie passat uitgezocht?
  8. mailer

    2.0TDI 150pk koudestart

    Vannochten even bij de dealer langs en idd 99% dat het de multiriem is. ze hebben deze ingespoten en volgende week afspraak dan gaan ze de boel waarschijnlijk vervangen. blij dat het een gevalletje garantie is Het is ook hier bekend dat er problemen kunnen zijn met de multiriem van de B8 een van de levernaciers heeft blijkbaar multiriemen afgeleverd die snel oprekken.
  9. Heb de airco op eco staan maar vraag me serieus af wat het verschil is. Gaat ie moduleren ofzo?
  10. mailer

    2.0TDI 150pk koudestart

    Ja idd of de distributieriem. Lees op Motortalk dat er best veel mensen zijn die al voor er 50k op de teller staat de multiriem en of distributieriem hebben later vervangen. Schijnt bekend probleem te zijn. Net als bij de discover pro vond VW het nodig de riemen bij 3 verschillende leveranciers te halen en een daarvan is 1 het zwarte schaap. Blij dat ik nog garantie heb. Morgen maar even bellen met de dealer.
  11. mailer

    2.0TDI 150pk koudestart

    Ik had vandaag bij de koudestart een bijzondere ervaring. Nadat ik de auto had gestart hoorde ik een hoog piepend geluid onder de motorkap vandaan komen na een sec of 30 was dit weg? Het kwamaan de linkerkant van het motorblok vandaan, als je voor de auto staat. Heb verder geen meldingen of iets anders raars gemerkt op de terug rit. Na thuiskomst de auto na een min of 5 nog een keer gestart maar geen geluid te bekennen. Kan dit te maken hebben met de kou?
  12. Wat mij net opviel tijdens de rit naar mijn werk is dat mijn AID nu ook niet alleen het file teken geeft maar ook de verkeersstroom laat zien op de kaart...... dit was eerder niet volgens mij. Ik heb vorige week wel al mijn kaartmateriaal geupdate naar de laatste versie. Heb een foto bijgevoegd van mijn AID waar je de files ziet en de rode verkeersstroom kunt zien (bedoel niet de nav route die ik heb aanstaan ) . En dan nog een kleine opmerking: Ik vind de AID echt wel de toekomst, bij alle fabikanten overigens, en ben blij dat ik naar een Passat heb gezocht die hierover beschikt. Zonder AID vind ik het toch een stuk minder af in zo'n modern en erg mooi model.
  13. Dat er meer files van komen snap ik helemaal, de wegcapaciteit gaat flink naar beneden als iedereen min 20m afstand zou houden. Daarbij gaan volgens mij gaan ook steeds mijn remlichten branden zodra de auto afremt. Nu begrijp ik ook dat het niet altijd de bestuurders zijn die zenuwachtig aan het remmen zijn maar de ACC of frontassist. De opzet van het systeem vind ik erg goed maar met de drukte op de wegen zou voor mij een instelbare afstand van 5m voldoende zijn. @@eerse032 Je kunt de ACC niet even zo instellen dat het weer een gewone CC wordt dit kan alleen met VCS.
  14. Zoals het onderwerp al zegt. Ik wordt een beetje simpel van de ACC wat een idiote afstand houd deze aan ten opzichte van je voorganger. Ik heb de afstand op zijn kleinst gezet en nog is het ruim 20m voor mijn gevoel. Met als gevolg dat tijdens mijn bijna dagelijkse ritjes op de A2 er steeds autos tussen duiken en mijn auto nog weer gaat remmen. Blij dat ik onregelmatig werk en niet vaak in de extreme drukte rij. Ik rij nu steeds vaker lang links om maar te voorkomen dat de auto gaat afremmen. Dit kan toch ook niet de bedoeling zijn? Kun je de afstand nog kleiner laten zetten via Vagcom ofzo?
  15. Ik ben inmiddels zover dat ik mezelf heb aangewend 2 knoppen indrukken, auto starten - start stop uitzetten.......
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden