Ga naar inhoud
  • 0

Distriebutieriem vervangen of opgelicht?


Krijn

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf zou ik het gewoon vervangen ongeacht wat de verkoper zegt. Beter vervangen als 3dubbele betalen aan reparatie.

 

Op de foto vind ik het moeilijk te peilen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx maar ik ben op zoek naar vertrouwen in een garage. Ik wil bij hem toekomstig onderhoud laten doen. Hij doet sinds kort onderhoud bij me pa zijn golf en we willen weten of ie te vertrouwen is. Ik hoopte dat iemand aan de hand van deze foto me dat kon vertellen? Moet ik anders ff een filmpje posten?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op papier stond dat de waterpomp mee was vervangen, ik ben waarschijnlijk dus in dit geval te achterdochtig. Dat van die spanrol is inderdaad een mooi eikpunt, alleen vond ik de riem al wat gehavend op de bovenkant. En ligt er ook niet helemaal strak in, maar dat hoort dus waarschijnlijk zo. Thx mensen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaalste gang van zaken zijn aantoonbare papieren of een stikker van vervanging bij zoveel km's onder de motorkap. bij geen van beide, zou ik niet moeilijk doen en alles vervangen. Of je moet je geen zorgen hoeven maken omdat je geld teveel hebt.

Ik zelf persoonlijk vertrouw weinig garages waarik niet mee bekend ben aangezien er best vaak wordt gesjoemeld binnen die branche.

 

Bron :is een ex eerste monteur bij vw die voor zichzelf is begonnen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja... als er een stikker op zat en en het zag er niet te vers geschreven uit, zou ik me niet zoveel zorgen maken. Want na twee en half duizend km. Moet het eigenzins een beetje smerig zijn rond die plaats.

Achterdochtigheid mag zeker als het om dit soort mechaniek gaat. Zijn tenslotte dure geintjes geknapte distr. Riemen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je wilt dus weten van iemand hier of je toekomstige garage te vertrouwen is. En dat dan op basis van een foto.

 

Als je het echt wilt weten dan vraag je aan de garagist die de vervanging gedaan heeft of hij:

 

A) schriftelijke garantie geeft op riem en waterpomp

B ) kan laten zien dan hij 2,5 maand geleden een set besteld heeft bij bedrijf X. Jij en je vader kunnen dan bij bedrijf X navraag doen of ze inderdaad een set geleverd hebben aan die garagist.

 

Na de aankoop van onze wagen hebben we er voor gekozen om alle vloeistoffen en riemen te vervangen bij onze garage van vertrouwen te Vorden.

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag aan de hand van een foto of iemand kan zien of de distributie riem pas vervangen is. Ik zelf heb daar niet genoeg ervaring mee (helaas). Schriftelijk heb ik garantie gekregen zoals ik net aangaf, misschien een filmpje om het beter te zien. Mits dat zin heeft. Kijk ik vraag of mensen kunnen helpen met het zien van de riem of ie vrij nieuw was, daar kreeg ik antwoorden op waar ik wat mee kon. Maar idd het blijft een mening op basis van een foto. Waar ik genoege mee neem.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik mag aannemen dat een garagebedrijf niet een riem vervangt maar wel afrekent etc. Als ie breekt heeft ie de poppen aan het dansen. Misschien kan je vragen of je mee mag kijken de volgende keer, of de dingen zelf doen.

 

Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de set lijkt vrij nieuw, alleen zegt dat niks.

 

Ik vind het cruciaal dat garages stickers aanbrengen/boekjes invullen, ik ben er altijd heel stipt in. De stickers worden gratis meegeleverd bij de sets, even een beetje remmenreiniger op de te plakken plek spuiten om de boel te ontvetten en de sticker blijft goed zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik mag aannemen dat een garagebedrijf niet een riem vervangt maar wel afrekent etc. Als ie breekt heeft ie de poppen aan het dansen. Misschien kan je vragen of je mee mag kijken de volgende keer, of de dingen zelf doen.

 

Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten.

 vinniepilon. heb het zelf meegemaakt. riem vervangen bij garage en binnen 2 weken motor kapot ivm geklapte riem. 

spullen na laten kijken en zelf de spanner was nog oud, hierna naar de desbetreffende dealer geweest en gewoon vol houden dat alles vervangen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vinniepilon. heb het zelf meegemaakt. riem vervangen bij garage en binnen 2 weken motor kapot ivm geklapte riem. 

spullen na laten kijken en zelf de spanner was nog oud, hierna naar de desbetreffende dealer geweest en gewoon vol houden dat alles vervangen was.

Johan dan kan alleen maar zeggen wat een eikels!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden