Ga naar inhoud
  • 0

PIEP bij starten auto


DJ--NeO--

Vraag

Hoi Allemaal,

 

Heel af en toe (misschien 3x per jaar) geeft mijn 3C bij het starten van de auto een Luide PIEP aantal maal herhalend welke achter de klokken vandaan lijken te komen, verder zie ik niets van meldingen of waarschuwingen verschijnen, auto werkt verder ook geheel normaal, kan wegrijden en merk niks vreemd, kan iemand mij hier duidelijkheid geven in wat dit is en waardoor dit wordt veroorzaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar dan zie je ook het 4-tje knipperen... dus zou wel opvallen. TS zag geen melding in het scherm, daar valt deze denk ik ook onder ????

Maar dat sterretje knippert ongeveer 4 keer. Moet je ook maar net opvallen he...

Is niet iets waar je direct naar kijkt bij een piepje

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

auto is al eens uitgelezen, geen storingen gevonden.

 

Moet wel toegeven, t was een koudere ochtend, maar volgens mij wel warmer als 4 graden, die klinkt inderdaad volgens mij anders...

 

T is totaal niet te vergelijken met de piepen welke bijv van de gordel of tank leeg afkomt, piep is vele malen luider..

Kaas heb ik al eens geprobeerd, t bleef onaangeraakt liggen helaas :mrgreen: 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@DJ--NeO-- Het ligt niet aan u, dat kan ik u vertellen want ik herken dit verhaal perfect! En ook ik heb me al vaak afgevraagd wat het is en ook ik vind geen énkele foutmelding terug. Het gebeurt misschien twee of drie keer op 'n jaar en ik kan er ook totaal geen lijn in trekken waar het aan zou kunnen liggen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@DJ--NeO-- Het ligt niet aan u, dat kan ik u vertellen want ik herken dit verhaal perfect! En ook ik heb me al vaak afgevraagd wat het is en ook ik vind geen énkele foutmelding terug. Het gebeurt misschien twee of drie keer op 'n jaar en ik kan er ook totaal geen lijn in trekken waar het aan zou kunnen liggen :lol:

toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit herkenbaar vind!

 

wie weet vinden we het ooit nog eens! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een 3C teller aansluit zonder sensoren dan gaan alle alarmen (dus piepjes) af.

Ook kan ik een canbus commando sturen die een kapotte lamp simuleert, das weer een ander piepje.

Ik kan ook temperatuur faken, dus zou dat piepje ook moeten gaan.

 

Ik weet niet of er via VCDS nog wat getest kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jij hebt gewoon een mYsterieuze Passie Kristof.

 

@@Bonny is er een manier om alle verschillende piep geluiden te testen?

@@Dabrother Heb jij dan al een andere Passat geweten Dennis?

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend vroeg auto starten, meteen lopen en zowaar meteen weer de Piep! echter kreeg
ik nu wel een melding in het Display!

 

"check Coolant"

 

Vond het wel vreemd eigenlijk, sinds er anderhalf jaar geleden een nieuwe waterpomp op is gekomen
bij de DB wissel niet meer naar om hoeven te kijken en niks aan de hand (overigens voor de wissel ook niet)

 

Motorkap open gemaakt en tot mijn verbazing is het tankje nagenoeg leeg, eruit zuigen kon ie in ieder geval
niet meer!   :shock: gezien het feit ik de melding eigenlijk aan het negeren was (de feitelijke piep) was ik al begonnen met uit
de straat te rijden... toch maar even de auto in zijn achteruit gezet en vervolgens een dikke liter aan vloeistof
toegevoegd aan het circuit! (altijd handig iets op voorraad te hebben :) )

 

Dit was dus de exact zelfde piep welke ik in het verleden ook heb gehad met dezelfde hoeveelheid piepjes...

1 ding is zeker, ik moet dus ergens een lek cq klein lekje hebben, een aantal maanden geleden had ik al geconstateerd
dat er een heel klein beetje uit was maar niet schrikbarend en om eerlijk te zijn, ook vergeten bij te vullen.
 

wat mij de laatste tijd ook is opgevallen, het is niet constant maar inmiddels te vaak om te negeren. Mijn auto wil soms
heel moeilijk starten, het lijkt alsof hij wel wilt, maar niet kan, ipv de rem in te trappen moet ik dan even met het gas pedaal
spelen wil ik hem uiteindelijk met veel moeite aan de praat krijgen (tenminste voor mijn gevoel helpt dat)

 

hebben jullie suggesties?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet nu waar die vreemde piep vandaan kwam bij mijn Passat..... er zit kennelijk een 2e elektrische waterpomp in die het begeven heeft, kreeg er geen foutmelding van behalve zo nu en dan die irritante keiharde pieptoon heel anders als de meldingen in de bc.

Auto is momenteel bij dealer voor onderhoud die belde net dat deze pomp het begeven heeft, wordt vandaag vervangen hadden ze gelukkig voorradig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden