Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning Passat B7 2.0 TDI DSG


Baronskie

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lijkt me inderdaad niet meer dan logisch dat je eerst zorgt dat een auto goed en probleemloos loopt voor je hem laat aanpassen.

 

Bij mijn Passat kwamen voor 't tunen erachter dat mijn roetfilter verstopt was en dat dit veroorzaakt werd door een defecte tandempomp, door alle olie was ook mijn tankpomp kapot gegaan. Tunen was wel mogelijk maar eigenlijk zonde van 't geld en zou dan ook niet het gewenste resultaat halen. Dus roetfilter verwijderd en beide pompen vervangen. Dan heb je ook waar voor je geld van de tuning.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad. Zorgen dat alles in orde is en dan afspraak maken. Maar ik had eerst geen problemen, sinds dat ik hem gekocht had. Dus wat heb ik gedaan, afspraak gemaakt voor mij en voor een goede vriend van mij die met vw passat b5 rijdt. Uur later bij terug rijden naar huis krijg ik de motor storing. Heb afspraak moeten annuleren. Eerst probleem.oplossen en dan terug een afspraak maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje:

Zou de sjoemeldieselupdate de tuning (deels) ongedaan kunnen maken of, als je die (nog) niet gehad hebt? Of -stel dat die uiteindelijk verplicht wordt- dat die update na de chiptuning niet meer kan ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen, ben vrijdag naar vw geweest voor een update ivm sjoemel software. Nu kan ik die eindelijk laten tunen. Een buurman van mij werkt bij Audi en die stelde mij ASD in Meerhout voor. Ik heb hem versteld dat ik het door DVX wilden laten doen en naar 185pknlaten tunen. Maar volgens hem zou ik problemen krijgen met roetfilter. En best zou zijn om roetfilter eruit te halen. Heb ook naar ASD gebeld en ze stelde mij voor omnmet 173000km toch nog voor 160pkbte gaan. Wat denken jullier hier over? Alvast bedankt. Groetjes, Dejan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pas geleden mijn b7 2.0 tdi 140 laten tunen + dsg bak + egr klep uitschakelen en ook stop en go uit laten zetten. De tuning van zowel motor als dsg bak is echt een wereld van verschil. Het eerst wat ik zei tegen mij vrouw als er straks een nieuwe auto gaat komen laat ik hem de zelfde dag nog chippen. Heb het bij Hartog laten doen en ben echt zeer tevreden. Qua prijs stuk aantrekkelijker dan JD. En volgens mij doet de kwaliteit echt niet onder aan JD. EGR en Stop en go heeft hij kosten loos gedaan. DSG bak schakelt vloeiender en bij een hoger toerental. De s stand zijn de toeren juist iets naar benden bijgesteld. Je kan zelf ook de verhoudingen aangeven. Alles in gewoon op maat. Als je ergens niet tevreden over bent wordt het gewoon aangepast. Ik raad het zeer zeker aan. Ben van 140 pk naar 185 pk gegaan en van 320 nm naar 400 nm.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pas geleden mijn b7 2.0 tdi 140 laten tunen + dsg bak + egr klep uitschakelen en ook stop en go uit laten zetten. De tuning van zowel motor als dsg bak is echt een wereld van verschil. Het eerst wat ik zei tegen mij vrouw als er straks een nieuwe auto gaat komen laat ik hem de zelfde dag nog chippen. Heb het bij Hartog laten doen en ben echt zeer tevreden. Qua prijs stuk aantrekkelijker dan JD. En volgens mij doet de kwaliteit echt niet onder aan JD. EGR en Stop en go heeft hij kosten loos gedaan. DSG bak schakelt vloeiender en bij een hoger toerental. De s stand zijn de toeren juist iets naar benden bijgesteld. Je kan zelf ook de verhoudingen aangeven. Alles in gewoon op maat. Als je ergens niet tevreden over bent wordt het gewoon aangepast. Ik raad het zeer zeker aan. Ben van 140 pk naar 185 pk gegaan en van 320 nm naar 400 nm.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 

Een vraagje;

 

Hoe is het tuning proces verlopen? Wordt er vooraf een testrit gemaakt ? Things like that.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een vraagje;

 

Hoe is het tuning proces verlopen? Wordt er vooraf een testrit gemaakt ? Things like that.

Je begint met een bakkie koffie. Hij vertelt wat hij gaat doen en vraagt dan of jij eventueel zaken anders wilt (persoonlijke voorkeur).Ik vroeg ook van, wat pas je dan precies allemaal aan. Het komt er op neer dat 90% van de kernvelden standaard gegevens zijn die aangepast worden en de andere 10% is het maatwerk. Dit is dus de juiste balans vinden tussen deze parameters. Hij maakt alvorens het veranderen van deze kernvelden een proefrit. Daarna is het invoeren van de gegevens en steeds testen. DSG bak kan je ook zelf bepalen wat de schakel momenten zijn voor iedere versnelling, zowel voor drive als voor de sport stand. Als dit allemaal gebeurd is mag jij gaan test rijden en dat is echt fun!!????. Kwam terug met een big smile en zei ook gelijk, had ik dit maar eerder gedaan. Vandaar dat ik nu ook zeg met iedere auto die ik vanaf nu koop doe ik dit meteen. Als je nog meer wilt weten vraag maar raak.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles eruit en egr dicht. Weg met die rotzooi????

Ook gedaan met mijn voorgaande auto. Maar ben hierover nu een tik onzeker nu ze bezig zijn met de nieuwe wetgeving. Ik zie dat men hier minder terughoudend is haha

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden