Ga naar inhoud

mipedsg

Full Members
  • Aantal items

    93
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mipedsg

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Horn
  • Naam
    Michiel

Overige

  • Vagcom
    ja
  • Auto
    B7 Variant (365) 2.0 TDI DSG

Recente bezoekers van dit profiel

1117 profielweergaven

mipedsg's Achievements

29

Community reputatie

  1. Zou het mogelijk zijn de code weer te laten activeren?
  2. Mooi dat het is opgelost! Als de oude steun in de bochten teveel meegeeft, komt de aandrijfas waarschijnlijk aan het einde van zijn slag in de splines. Dan hangt/klappert de versnellingbak koud tegen de wiellagering via de aandrijfas.
  3. Nee starten gaat verder wel goed. Als koud duurt het soms wel iets langer dan als warm, maar niet opvallend. De log die aan mijn vorige post hangt is een volledig koude start. Je ziet dat de synchronisatie gelijk voor elkaar is zo gauw er toerental is. En gelijk binnen de juiste band ligt. Alhoewel de start misschien ook wel 2 seconden duurde ofzo. Maar dat is wat mij betreft normaal. Maar dit is natuurlijk maar 1 log van waar alles goed lijkt te gaan...
  4. De volgende logs gemaakt: zie bijlage. Nu: Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -1.21 (tijdens lopende motor) Vorige log uit 2018: Camshaft adaptation intake bank 1: phase position: -0.81 (tijdens lopende motor) Is tussen -3.00 en +3.00, dus lijkt verder OK? LOG-01-IDE00182_&9.xlsx
  5. Ik heb hem inderdaad gewist voor nu. In 2018 ook een keertje zoiets gehad trouwens (bij een stop-start herstart, waarbij die afsloeg), en toen inderdaad de distributie synchronisatiehoek tussen krukas en nokkenas bekeken met VCDS tijdens het draaien. Dat was toen allemaal OK (binnen specificatie). Ik denk dat ik dat nog maar eens moet doen. Even uitvogelen hoe dat ook alweer ging... Zie in de bijlage de log van 2018. Heeft een 2.0 TDI uit 2012 met 140pk (CFFB) trouwens ook een variabele kleppentiming? Ik zag dit filmpje namelijk, waar de variabele kleppentiming (VVT) bij een Golf GTD (170 PK?) een soortgelijke code kreeg bij een koude start, veroorzaakt door de VVT: 20181002_4096.txt
  6. Hoi, Tijdens de reparatie van een defecte abs sensor vond ik ook deze foutcode in vcds. Er brandt geen motorlampje oid. De motor loopt goed. Alleen de foutcode. Wat betekent deze code, ook icm not confirmed-tested? En wat is readyness? ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels:. 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 PA HW: 03L 907 309 AE Component: R4 2,0L EDC X27 2472 Revision: 41X27--- Serial number: 00000000000000 Coding: 001D001A043401080000 Shop #: WSC 92521 052 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PA 003004 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018E_VW36.rod VCID: 78F848C3C398A5463A-802C 1 Fault Found: 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [096] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Readiness: 0 0 0 0 X -------------------------------------------------------------------------------
  7. mipedsg

    ABS sensor kapot

    Vandaag erin gezet en de fout is inderdaad weg.?
  8. mipedsg

    ABS sensor kapot

    Inmiddels heb ik toch maar een Ate sensor besteld, vooral omdat de effecten (uit zichzelf remmen etc) toch niet zo'n geweldige ervaringen zijn zeker als dat in druk verkeer gebeurt. Het is dus niet op te maken wat de verschillen tussen een ABS-sensor van 45 euro en eentje van 15 euro zijn. Dan maar gekozen voor de sensor die hopelijk het best past bij de auto.
  9. mipedsg

    ABS sensor kapot

    Hoi, na een paar weken thuis werken en de auto alleen wat verplaatsen, kwam een foutmelding op rond de ESP/ABS. Gisteren een rondje gereden, en de auto remt af en toe uit zichzelf. Daarna komt de foutmelding. Ook ABS komt in als je niet hard remt op droge weg... Ook schakelde de DSG op rechte weg opeens zeer ver terug: motor flink in de toeren. Zelfde foutmelding... De auto maar eens uitgelezen met VCDS en 2 foutmeldingen in het ABS systeem, zie hieronder. Vandaag de ABS sensor uitgebouwd en blijkbaar is de weerstand te meten lees ik elders (ik neem aan dat er een spoeltje in moet zitten, want het is een 2 pins stekker): oneindig. Dus dat lijkt niet OK? Welke sensoren zijn aan te bevelen? Die eruit komt is eentje van Ate (origineel), maar die gaan dus blijkbaar ook zomaar kapot. Ik zie allerlei merken sensoren te koop. -------------------------- De Foutmeldingen: Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb Part No SW: 3AA 614 109 AF HW: 3AA 614 109 AF Component: J104 C2 450M V49F 0023 Revision: --H07--- Serial number: 00000005630221 Coding: 0006579 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 71EE75E768E2F4C758-8024 2 Faults Found: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 199 Mileage: 228960 km Time Indication: 0 Date: 2014.08.22 Time: 18:11:03 Freeze Frame: Speed: 12.0 km/h Hex Value: 0x0001 Bin. Bits: 00000000 00000000 Voltage: 14.50 V Bin. Bits: 00011111 Count: 19 Hex Value: 0x0000 03842 - RPM Sensor Rear Right: Incorrect Signal 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 7 Reset counter: 199 Mileage: 228960 km Time Indication: 0 Date: 2014.08.26 Time: 17:44:26 Freeze Frame: Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0000 Bin. Bits: 00000000 00000000 Voltage: 12.75 V Bin. Bits: 00011111 Count: 180 Hex Value: 0x0000
  10. Hoi, ik heb een email gekregen met een invoice voor een nieuw jaar lidmaatschap. Alleen staat daar bij "Billing address" mijn oude adres bij. Ik ben namelijk verhuisd. Is dat aan te passen, of maakt dat niet uit? In het forumprofiel heb ik de woonplaats al aangepast. gr. Michiel
  11. Ik heb die DSG thermostaat laatst ook vervangen, omdat hij in de nazomer er lang over leek te doen om op temperatuur te komen. Nu met de koude dagen van laatst bleek dat toch niet geholpen te hebben helaas... Dus de motor thermostaat vervangen: wat een bult werk zeg! O.a: Voorfront los, vlinderklep los en turboslangen uit de weg, brandstoffilter uit de weg, dynamo los en aan de kant, etc. En dan gaat hij er nog lastig uit en in. Hier had ik veel aan: https://www.motor-talk.de/blogs/jettaflitzer-alias-jans-leben/golf-6-gtd-thermostat-wechseln-cfgb-t5563135.html Hier zit de nieuwe er al weer in, achter de peilstok.
  12. Nou, ik merk wel degelijk dat hij aan het regenereren is, doordat de DSG iets hogere toerentallen laat draaien. Vooral bij een ritje binnendoor merk je dat vrij duidelijk: "waarom schakelt hij nou niet op zoals anders". Als je hem daarna uitzet blijven de ventilatoren ook draaien namelijk.
  13. ik neem aan dat jij dat dus ook kan? Alleen wonen we niet om de hoek: ik woon in Limburg: dat zou dan een hele dagtrip moeten worden... Misschien weet je ook iemand van de club wat dichter in de buurt die dit zou kunnen?
  14. Dank je voor het opzoeken! Kan alleen een dealer dat, of ook elders?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden