Baronskie Geplaatst 20 september, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2016 Hallo heren,Onlangs zag ik een mooie topic over de B7 1.6TDI Tuning.Ik ben van plan om mijn Passat B7 2.0 TDI DSG6 (2012) te tunen.Mijn vraag is; zijn hier al mensen die daar ervaring mee hebben?Is dit geen probleem voor de DSG bak.Groet! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 8 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2016 misschien eerst zorgen dat je geen noodloop meer krijgt? 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThomasTDI Geplaatst 8 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2016 (aangepast) Lijkt me inderdaad niet meer dan logisch dat je eerst zorgt dat een auto goed en probleemloos loopt voor je hem laat aanpassen. Bij mijn Passat kwamen voor 't tunen erachter dat mijn roetfilter verstopt was en dat dit veroorzaakt werd door een defecte tandempomp, door alle olie was ook mijn tankpomp kapot gegaan. Tunen was wel mogelijk maar eigenlijk zonde van 't geld en zou dan ook niet het gewenste resultaat halen. Dus roetfilter verwijderd en beide pompen vervangen. Dan heb je ook waar voor je geld van de tuning. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 8 december, 2016 aangepast door ThomasTDI 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dejan Geplaatst 9 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 9 december, 2016 Inderdaad. Zorgen dat alles in orde is en dan afspraak maken. Maar ik had eerst geen problemen, sinds dat ik hem gekocht had. Dus wat heb ik gedaan, afspraak gemaakt voor mij en voor een goede vriend van mij die met vw passat b5 rijdt. Uur later bij terug rijden naar huis krijg ik de motor storing. Heb afspraak moeten annuleren. Eerst probleem.oplossen en dan terug een afspraak maken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dejan Geplaatst 28 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2016 Nu de autogemaakt is kan ik een afspraak vastleggen bij DVX performance of bij VAG techniek. Zou ik eenbfabrieks update doen op 140pk of op de rollen en tot 185pk laten tunnen? Wat stellen jullie voor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2016 Ik ken DVX niet maar zou sws voor VAG techniek gaan. Dacht dat er ook wat korting was voor leden 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 28 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2016 Zou gewoon kijken wat het dichtstbij zit voor jouw. Jd, dvx, vag techniek allemaal goed. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2016 een fabrieksupdate vind ik zon domme update.. gewoon naar 180pk.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mipedsg Geplaatst 2 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2017 Vraagje: Zou de sjoemeldieselupdate de tuning (deels) ongedaan kunnen maken of, als je die (nog) niet gehad hebt? Of -stel dat die uiteindelijk verplicht wordt- dat die update na de chiptuning niet meer kan ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 2 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2017 Eerst laten updaten en dan tunen, is het makkelijkst. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 januari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 2 januari, 2017 bij een 1.6TDI is de mogelijkheid er dat, na de 1e unlock door de tuner de lock er met de update weer op komt, deze is dan waarschijnlijk niet nog een keer te unlocken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Dejan Geplaatst 21 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 Hallo iedereen, ben vrijdag naar vw geweest voor een update ivm sjoemel software. Nu kan ik die eindelijk laten tunen. Een buurman van mij werkt bij Audi en die stelde mij ASD in Meerhout voor. Ik heb hem versteld dat ik het door DVX wilden laten doen en naar 185pknlaten tunen. Maar volgens hem zou ik problemen krijgen met roetfilter. En best zou zijn om roetfilter eruit te halen. Heb ook naar ASD gebeld en ze stelde mij voor omnmet 173000km toch nog voor 160pkbte gaan. Wat denken jullier hier over? Alvast bedankt. Groetjes, Dejan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gpee Geplaatst 21 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 DVX is een prima tuner in Belgie. Dus hen even bellen en zullen je goed advies geven. Met deze kmstand kun je prima chiptunen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 21 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2017 Ik ben ook een beetje aan het rond kijken voor wat peekaatjes erbij. laten jullie het DPF (roetfilter) zitten of halen jullie hem er uit? Weet iemand wat een nieuwe down pijp kost zonder filter? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 21 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 maart, 2017 Alles eruit en egr dicht. Weg met die rotzooi???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Svenn0r Geplaatst 22 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 maart, 2017 Ik heb pas geleden mijn b7 2.0 tdi 140 laten tunen + dsg bak + egr klep uitschakelen en ook stop en go uit laten zetten. De tuning van zowel motor als dsg bak is echt een wereld van verschil. Het eerst wat ik zei tegen mij vrouw als er straks een nieuwe auto gaat komen laat ik hem de zelfde dag nog chippen. Heb het bij Hartog laten doen en ben echt zeer tevreden. Qua prijs stuk aantrekkelijker dan JD. En volgens mij doet de kwaliteit echt niet onder aan JD. EGR en Stop en go heeft hij kosten loos gedaan. DSG bak schakelt vloeiender en bij een hoger toerental. De s stand zijn de toeren juist iets naar benden bijgesteld. Je kan zelf ook de verhoudingen aangeven. Alles in gewoon op maat. Als je ergens niet tevreden over bent wordt het gewoon aangepast. Ik raad het zeer zeker aan. Ben van 140 pk naar 185 pk gegaan en van 320 nm naar 400 nm. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk 4 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fırro Geplaatst 24 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 maart, 2017 Ik heb pas geleden mijn b7 2.0 tdi 140 laten tunen + dsg bak + egr klep uitschakelen en ook stop en go uit laten zetten. De tuning van zowel motor als dsg bak is echt een wereld van verschil. Het eerst wat ik zei tegen mij vrouw als er straks een nieuwe auto gaat komen laat ik hem de zelfde dag nog chippen. Heb het bij Hartog laten doen en ben echt zeer tevreden. Qua prijs stuk aantrekkelijker dan JD. En volgens mij doet de kwaliteit echt niet onder aan JD. EGR en Stop en go heeft hij kosten loos gedaan. DSG bak schakelt vloeiender en bij een hoger toerental. De s stand zijn de toeren juist iets naar benden bijgesteld. Je kan zelf ook de verhoudingen aangeven. Alles in gewoon op maat. Als je ergens niet tevreden over bent wordt het gewoon aangepast. Ik raad het zeer zeker aan. Ben van 140 pk naar 185 pk gegaan en van 320 nm naar 400 nm. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Een vraagje; Hoe is het tuning proces verlopen? Wordt er vooraf een testrit gemaakt ? Things like that. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Svenn0r Geplaatst 24 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 24 maart, 2017 Een vraagje; Hoe is het tuning proces verlopen? Wordt er vooraf een testrit gemaakt ? Things like that. Je begint met een bakkie koffie. Hij vertelt wat hij gaat doen en vraagt dan of jij eventueel zaken anders wilt (persoonlijke voorkeur).Ik vroeg ook van, wat pas je dan precies allemaal aan. Het komt er op neer dat 90% van de kernvelden standaard gegevens zijn die aangepast worden en de andere 10% is het maatwerk. Dit is dus de juiste balans vinden tussen deze parameters. Hij maakt alvorens het veranderen van deze kernvelden een proefrit. Daarna is het invoeren van de gegevens en steeds testen. DSG bak kan je ook zelf bepalen wat de schakel momenten zijn voor iedere versnelling, zowel voor drive als voor de sport stand. Als dit allemaal gebeurd is mag jij gaan test rijden en dat is echt fun!!????. Kwam terug met een big smile en zei ook gelijk, had ik dit maar eerder gedaan. Vandaar dat ik nu ook zeg met iedere auto die ik vanaf nu koop doe ik dit meteen. Als je nog meer wilt weten vraag maar raak. Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 28 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2017 Alles eruit en egr dicht. Weg met die rotzooi????Ook gedaan met mijn voorgaande auto. Maar ben hierover nu een tik onzeker nu ze bezig zijn met de nieuwe wetgeving. Ik zie dat men hier minder terughoudend is haha Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 28 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2017 Ook gedaan met mijn voorgaande auto. Maar ben hierover nu een tik onzeker nu ze bezig zijn met de nieuwe wetgeving. Ik zie dat men hier minder terughoudend is haha Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Ik woon in Duitsland???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 28 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2017 Ik woon in Duitsland????Dan heb jij toch de horror der horror APK haha. Hartstikke streng hoorde ik. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 28 maart, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2017 Ja klopt... vorige Passat roetfilter verwijderd en bij de tuv was er niks aan de hand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fırro Geplaatst 13 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2017 Heb een afspraak ingepland voor chiptuning vandaag... zal jullie laten weten 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2017 Veel plezier???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatCBAC Geplaatst 13 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2017 Heb een afspraak ingepland voor chiptuning vandaag... zal jullie laten wetenWaar ga je m chippen? Ik wil denk ik een afspraak maken voor volgende zaterdag haha 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fırro Geplaatst 13 april, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2017 Waar ga je m chippen? Ik wil denk ik een afspraak maken voor volgende zaterdag haha Auto Electronica Westland in Naaldwijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Baronskie
Hallo heren,
Onlangs zag ik een mooie topic over de B7 1.6TDI Tuning.
Ik ben van plan om mijn Passat B7 2.0 TDI DSG6 (2012) te tunen.
Mijn vraag is; zijn hier al mensen die daar ervaring mee hebben?
Is dit geen probleem voor de DSG bak.
Groet!
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
12
9
9
8
Popular Days
17 okt
8
21 sep
8
29 okt
6
14 apr
5
Top Posters For This Question
Baronskie 12 posts
Fopperr 9 posts
Dejan 9 posts
Vdub 8 posts
Popular Days
17 okt 2016
8 posts
21 sep 2016
8 posts
29 okt 2016
6 posts
14 apr 2017
5 posts
Popular Posts
Dejan
amai, wat een verschil!!! vrijdag bij VAG Techniek geweest en geen spijt van. had ik het geweten, had ik dit al eerder laten doen.
Iroa-2
Ik zeg : DOEN! Ik heb het zelf afgelopen weekend laten doen bij JD Engineering (zie ander topic), en je krijgt een veel krachtiger/soepeler motor weer terug. Ik heb de motor laten tunen in combina
DiMarco1976
Kan je aanraden om niet alleen de motor te doen maar ook de bak. Zeg het niet omdat de bak het niet aan zou kunnen, dat is geen probleem. Je rijplezier gaat echter door het aanpassen van de bak zo mog
87 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten