Ga naar inhoud
  • 0

vervangen van dakrails bij een passat 3c 2007


helibart

Vraag

Hoi forum leden,

 

Ik wil bij mijn nieuwe passat 3C uit 2007  een 2.0 FSI de zwarte dakrail vervangen voor een chrome variant. Ik heb een erg mooie gevonden maar nu nog even tips en tricks hoe dat moet. Ik heb gelezen op het forum dat en een video of foto ter instructie zijn. heeft iemand vna jullie een idee. Ik heb begrepen dat het prima zelf te doen is en alleen maar tijd kost. Dus mocht een van jullie weten hoe ik aan de link kom dan erg graag.

 

groeten Bart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

En zag bij Marco dat er 2 versies te verkrijgen zijn. Een versie met mat zwarte stukken en een versie met piano lak stukken

De bevestigingspunten zijn identiek maar de kromming van de voeten van de rails zijn net iets anders en hierdoor is de aansluiting met het dak iets anders maar het past wel maar misschien dat je er nieuwe dichtingen kan tussen stoppen tussen dak en rails

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En zag bij Marco dat er 2 versies te verkrijgen zijn. Een versie met mat zwarte stukken en een versie met piano lak stukken

De bevestigingspunten zijn identiek maar de kromming van de voeten van de rails zijn net iets anders en hierdoor is de aansluiting met het dak iets anders maar het past wel maar misschien dat je er nieuwe dichtingen kan tussen stoppen tussen dak en rails

Volgens de persoon op motor-talk past het één op één en zit er geen verschil tussen.

http://www.motor-talk.de/forum/passat-b7-dachreling-chrom-an-passat-b6-t5434117.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zo zelf vervangen, viel eigenlijk best mee. Willem die link had ik ook al gevonden, maar dankje. Het enige wat ik niet goed vast krijg zijn de boutjes die de klemmen vast houden van de zonneklep. Op een of andere manier willen ze niet pakken.

Iedereen bedankt voor de hulp

Als het niet meer lukt na een dag krom sleutelen...gewoon mee stoppen, biertje pakken, tour kijken en morgen opnieuw proberen????

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou er ook zo maar van uitgaan dat de Alu B7 rails op een B6 passen. Als je bij de een B7 zwarte dakrails had besteld kreeg je exact dezelfde als op de B6. De zwarte zijn dus ongewijzigd bij de overgang van B6 naar B7.

 

Ik had op mijn B6 ook de dakrails vervangen en dat is gelukt zonder de dakhemel te verwijderen. Ik meen dat was vanwege de bevestiging van de zonneklephouders.

Aan de zijkant kom je er tussen en kan je de bouten losdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou graag van die platte rails hebben die zo goed als tegen het dak aanzitten van aan Audi A6 maar dat zal nog niemand getest hebben vrees ik.

Zitten op de nieuwste passat ook, misschien wel uit wisselbaar. We wachten met smart af :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eergisteren de dakrails van mijn 3C vervangen, van zwart naar chroom. De trendline er nu een stuk minder kaal uit! 

 

Heb niet zo veel klus ervaring en was toch wel uurtje of 3,5 bezig. 

Wat misging/ wat lastig was/ tips:

* Op een gegeven moment moet je de houder van de handgreep voor losmaken om bij de bout voor de voorste poot van de dakdrager te kunnen. Als je dit door de gaten van de handgrepen doet, dan staat de schroevendraaier niet mooi recht op de torx schroefjes. Heb die gesloopt. Uiteindelijk met boormachine het lipje boven de bout weggeboord. Kon er zo wel bij. Bij 2e handvat de hemelbekleding grotendeels losgemaakt waardoor ik er beter bij kon en de schroeven goed los kreeg.

* Niet te hardhandig omgaan met de schoefjes van de zonneklep en plastic deel in het midden. Anders duw je de ontvangende clipjes(/boutjes) weg en loop je daar een tijd mee te kloten. Dacht eerst dat ze vast zouden zitten, maar dat was dus niet het geval.

* Clipjes van dakdeel in kofferbak niet kwijtraken!

 

Voor de rest was het vrij eenvoudig! 

aangepast door Thijs83
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eergisteren de dakrails van mijn 3C vervangen, van zwart naar chroom. De trendline er nu een stuk minder kaal uit! 

 

Heb niet zo veel klus ervaring en was toch wel uurtje of 3,5 bezig. 

Wat misging/ wat lastig was/ tips:

* Op een gegeven moment moet je de houder van de handgreep voor losmaken om bij de bout voor de voorste poot van de dakdrager te kunnen. Als je dit door de gaten van de handgrepen doet, dan staat de schroevendraaier niet mooi recht op de torx schroefjes. Heb die gesloopt. Uiteindelijk met boormachine het lipje boven de bout weggeboord. Kon er zo wel bij. Bij 2e handvat de hemelbekleding grotendeels losgemaakt waardoor ik er beter bij kon en de schroeven goed los kreeg.

* Niet te hardhandig omgaan met de schoefjes van de zonneklep en plastic deel in het midden. Anders duw je de ontvangende clipjes(/boutjes) weg en loop je daar een tijd mee te kloten. Dacht eerst dat ze vast zouden zitten, maar dat was dus niet het geval.

* Clipjes van dakdeel in kofferbak niet kwijtraken!

 

Voor de rest was het vrij eenvoudig! 

Mooi en nu dan maar wat foto's en misschien een How-to.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jah, die kooimoeren van de zonneklep en handgrepen moet je idd voorzichtig mee zijn want voor je het weet zet het blokje waar de schroefdraad in zit zich scheef en dan begint de lol :censor:

 

voor de rest dus een net setje handschoen of steeds propere handen om de hemel wat proper te houden.

Ook de hemel niet te ver overplooien want voor je het weet zit er een plooi in.

Dus met wat verstand en wat beleid kom je een heel eind, en ook een dopset om de moeren van de rails los te draaien.

Dan nog een vochtig en droog doekje wanneer je de oude rail eraf hebt om het deel waar de voeten op rusten proper te maken zodat de dichtingen terug goed aansluiten.

Ook even opletten met de airbag embleempjes die durven wel wat klem zitten en een pootje breken (kosten niet zoveel bij de dealer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi en nu dan maar wat foto's en misschien een How-to.

 

Vooruit, heb nog niet heel veel foto's. Na de 'verbouwing' was mijn iphone weer eens leeg dus nog geen 'after' foto's. Dit staat op mijn telefoon. 

 

Vooraf:

 

IMG_5572.jpg

 

Hemel bestuurderskant los

 

IMG_5612.jpg

 

Op de helft:

 

IMG_5611.jpg

 

 

Achteraf: Nog geen foto  :roll:  Morgen even maken.

 

 

Had zelf heel veel aan de duitse howto op: http://www.passat3c.info/  Er niet aan gedacht om fotos te maken helaas.

 

De dakrails heb ik trouwens voor een mooi prijsje gescoord op ebay.de. Was een veiling en had ze voor 36 euro + 25 voor de verzending.

aangepast door Thijs83
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou mooi zijn want ik moet nog, de tips zijn natuurlijk ook zeer nuttig.

Och we wonen niet zo ver van elkaar Jan @@Diver... help je er graag mee

Heb het bij mijn vorige Passat ook gedaan... eerste kant 1 1/5 uur en de tweede 1 uur werk.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor diegene die twijfelen voor een set B7 rails,

 

ik ben er ondertussen mogelijks achter welke mat zwart zijn en welke hoogglans zwart zijn,

de linkjes zijn naar ebay maar deze zijn niet meer beschikbaar maar wel zijn de foto's nog te zien.

 

hoogglans is 3AF 860 033 en 3AF 860 034

http://www.ebay.fr/itm/ORG-vw-passat-b7-3c-dachreling-rambarde-3af860033-3af860034-Chrome-roof-rails-1hh-/171978084318

 

mat zwart is 3AF 860 043 en 3AF 860 044

http://www.ebay.de/itm/Org-VW-Passat-B7-3C-Dachreling-Reling-3AF860043-3AF860044-chrom-roof-rails-1HH-/172004935577

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooiste Is als je een Ratel sleutel 13 hebt of een kleine dop Ratel. Je hebt niet heel veel ruimte en je moet oppassen dat je je hemel niet te verbuigt anders doet ie knak en dat Is zonden. Ook zal je nog de gordel geleider kunnen demonteren dit geeft nog iets meer ruimte. Succes met de inbouw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De handvatten bij de hemel demonteren zonnen schermen demonteren dan de deur rubbers iets opzij schuiven dan komt de hemel iets los en kan je bij de moertjes van je dakdragers.

 

Mooiste Is als je een Ratel sleutel 13 hebt of een kleine dop Ratel. Je hebt niet heel veel ruimte en je moet oppassen dat je je hemel niet te verbuigt anders doet ie knak en dat Is zonden. Ook zal je nog de gordel geleider kunnen demonteren dit geeft nog iets meer ruimte. Succes met de inbouw

 

Niets aan toe te voegen. Enige pas op bij je zonnenschermpjes en de handvatten dat de moerplaatjes er niet uit vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden