Ga naar inhoud

Thijs83

Members
  • Aantal items

    18
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Thijs83

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Utrecht
  • Naam
    Thijs

Recente bezoekers van dit profiel

687 profielweergaven

Thijs83's Achievements

4

Community reputatie

  1. Heeft iemand tips? Kan ik het zien in de velg? Zag dit setje Nivelles staan wat ik graag voor mijn B8 als winterset wil, maar twijfel of dit geen namaak is: https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1364926481-17-inch-origineel-vw-nivelles-nieuw-vredestein-5x112-tmps.html In de velg staat een code "3go601025F" . Groet,
  2. Mijn excuus! Ik was er na de proefrit van overtuigd dat het echt een on/off was waardoor ik resume niet meer kon gebruiken maar inderdaad 1/0 werkt gewoon. Bedankt!
  3. Beste, Ik heb sinds een weekje een fantastische B8 GTE als opvolger voor mijn B6. Ik vind de AAC heerlijk maar ik kan helaas geen cancel knop vinden voor mijn cruise. Heel vervelend, wel een vrij nutteloze aan/uit en limiter(zie onderstaande). Mis ik iets ? Volgens pondealer zit dit er niet op Is het nog mogelijk het 0/1 of mode knopje te programmeren als CNL of moet ik elke keer de rem aanraken om de cruise te cancellen? Bedankt!
  4. Super! Fijne link ook! Rij ook even naar de dealer, goed excuus om even een rondje in een GTE te rijden
  5. Is al een tijdje niet netjes en begint nu echt los te laten, zie foto's. Vorige eigenaar heeft er wat schade aan gehad en weer vast gekit. Alles er omheen ziet er goed uit en wil het nu netjes maken. Heb wat zitten googlen en zoeken op onderdelensites maar kan het juiste onderdeel niet vinden. Weet iemand het juiste nummer / een link waar ik hem kan bestellen? Lijkt me heel eenvoudig te vervangen, plakstrip en 2 torx schroefjes. Bedankt! Edit: Het betreft een 3C variant trendline uit 2009.
  6. @foppeerr: ik heb een 5-bak (2.0tdi 110pk), daarbij moet een engelmassavliegwiel goed werken.
  7. Vaste massavliegwiel + nieuwe koppeling zit er inmiddels al weer 25.000km in. De eerste 20.000 km geen problemen en voelde het heel smooth. Auto reed top. Sinds zo'n 20.000 km na de reparatie is de auto ineens een stuk minder smooth. Bij lagere toerentallen / Filerijden is de auto een stuk 'bokkiger'. Soepel koppelen is ook lastiger. Als ik bij c.a. 2000 of 2500 rpm het gas loslaat gaat dit ook niet echt soepel en bokt de auto ook een beetje. Alsof er helemaal geen demping in de aandrijflijn zit. Filerijden is een stuk vervelender met deze symptomen. Deze klachten voelen overigens anders dan met het vorige massavliegwiel wat gewoon herrie maakte en trilde in de pedaal. Nu voel ik meer klappen in heel de auto. Ben een beetje bang dat de aandrijflijn hier onder te lijden heeft. Iemand een idee wat dit kan zijn? Wil wel een keer langs vagtechniek rijden, het is alleen zo'n eind weg.
  8. Vooruit, heb nog niet heel veel foto's. Na de 'verbouwing' was mijn iphone weer eens leeg dus nog geen 'after' foto's. Dit staat op mijn telefoon. Vooraf: Hemel bestuurderskant los Op de helft: Achteraf: Nog geen foto Morgen even maken. Had zelf heel veel aan de duitse howto op: http://www.passat3c.info/ Er niet aan gedacht om fotos te maken helaas. De dakrails heb ik trouwens voor een mooi prijsje gescoord op ebay.de. Was een veiling en had ze voor 36 euro + 25 voor de verzending.
  9. Eergisteren de dakrails van mijn 3C vervangen, van zwart naar chroom. De trendline er nu een stuk minder kaal uit! Heb niet zo veel klus ervaring en was toch wel uurtje of 3,5 bezig. Wat misging/ wat lastig was/ tips: * Op een gegeven moment moet je de houder van de handgreep voor losmaken om bij de bout voor de voorste poot van de dakdrager te kunnen. Als je dit door de gaten van de handgrepen doet, dan staat de schroevendraaier niet mooi recht op de torx schroefjes. Heb die gesloopt. Uiteindelijk met boormachine het lipje boven de bout weggeboord. Kon er zo wel bij. Bij 2e handvat de hemelbekleding grotendeels losgemaakt waardoor ik er beter bij kon en de schroeven goed los kreeg. * Niet te hardhandig omgaan met de schoefjes van de zonneklep en plastic deel in het midden. Anders duw je de ontvangende clipjes(/boutjes) weg en loop je daar een tijd mee te kloten. Dacht eerst dat ze vast zouden zitten, maar dat was dus niet het geval. * Clipjes van dakdeel in kofferbak niet kwijtraken! Voor de rest was het vrij eenvoudig!
  10. Hoi Comfortcruiser. Super, bedankt voor de reactie! Ook niet meer trillingen bij lage toeren of in de pook? Wat kost die tuning naar 192pk ongeveer? Is dat maatwerk of een standaard chip?
  11. Ha martijn, dat dacht ik eerst ook maar volgens Vagtechniek kan het wel en doen ze het regelmatig. Ben alleen benieuwd naar de ervaring en het comfort.
  12. Het 2-massavliegwiel van mijn auto heeft waarschijnlijk z'n beste tijd gehad. Wat zoekwerk zag ik dat het aanzienlijk goedkoper is een vast-massavliegwiel te laten zetten. Bij Vagtechniek iets meer dan de helft van een 2-massa. Wil het daar wellicht laten doen, maar twijfel nog een beetje over het comfort en de consequenties voor de rest van de aandrijflijn. Mijn vraag: wie heeft hier al een tijdje ervaring mee? Kan op diverse fora wel een paar ervaringen vinden, maar nog niet zo heel veel. Vooral veel mensen die het overwegen. Het betreft een 2.0 tdi bluemotion cdbc met een 5-bak. De vervanging met een 2-massa vliegwiel is natuurlijk het mooiste maar is een flinke een aanslag op de portemonnee . Bedankt!
  13. Ha allen, thanks voor de tips. @: thanks! Ter verduidelijking, de foto boven is niet mijn auto, maar de foto was meer als voorbeeld zoals ik 'm zou willen. Was al een tijd specifiek naar een Passat B6 variant aan het kijken omdat ik die mooi vind. Veel 06-08 highlines gereden maar voor mijn budget niet echt een goede gevonden. Toen liep ik deze deze '09 variant 2.0 tdi commonrail 110 pk trendline aan, was goedkoop voor z'n leeftijd en type motor. Wilde als diesel liever de CR omdat deze betrouwbaarder zijn en wat minder rauw lopen. Wat me trouwens opvalt is dat de auto echt enorm zuinig loopt. Nu 4x op en neer naar werk 35km (utrecht->voorbij amersfoort), me rustig aan de snelheid gehouden in de cruise gaf de boordcomputer een gemiddeld verbruik (over 300km) van 4,5l/100km aan met uitschieters naar 4,0 op een rit. Anyway, de opties nu zijn: - Bluetooth (via pioneer, werkt via multifunctioneel stuurwiel) - Boordcomputer - stalen velgen en wieldoppen (ofwel, geen LM velgen) - Stoelverwarming - multifunctioneel stuurwiel - airco (maar helaas geen climate control - (helaas geen pdc) Origineel heeft er een RNS310/510 ingezeten maar is deze door bekende oorzaken 'vervangen' door een -vrij lelijke pioneer radio. Daar moet nog wat anders voor komen. Mods die nog wel een keer moeten komen - Dakrails, omdat ik dat toch echt een stuk mooier vind ( @@Willem nunspeed) - Velgen, 17". Vind de michigan velgen wel mooi maar ben bang dat de auto met 235mm een stuk meer gaat verbruiken. Misschien nog even een 205/215 17" zoeken. - PDC en/of achteruitrijcamera (anders durft m'n vriendin er niet mee te parkeren en dus rijden. Misschien juist een reden om het zo te laten ) - Een RNS of een imitatie. Ben er niet uit. Vind de RNS 510 wel verschrikkelijk duur. - Chipje, zag dat JD er 110->175 pk van kan maken. Dat klinkt wel goed. Wat doet dat met de betrouwbaarheid? Betreffende de andere opties: - kleurenteller : Niet echt gezien nog, vind de huidige tellers eigenlijk wel mooi. Ga eens zoeken. - Climatronic zou mooi zijn maar dat is een te grote dure operatie denk ik - Lederen bekleding vind ik mooi maar eigenlijk nooit zo heel lekker zitten met korte broek - Autohold lijkt me top, is dat met een handbak ook mogelijk? Oh, en over mijn originele vraag: Het vervangen van de achter-ruiten ivm de strips gaat dan flink in de papieren lopen, of niet?
  14. Hallo, Heb recentelijk een 3c variant trendline gekocht. Voorkeur was een Highline maar dat zat er net even niet in. Aangezien de trendline een beetje kaal is moet er uiteraard nog het e.e.a. aangepast worden. Zelf vind ik de chromen sierlijsten rond de ramen van de highline heel mooi(zoals op onderstaande foto). Heb met de search al het één en ander langs zien komen maar nog geen topics van mensen die het gedaan hebben (Misschien heb ik de verkeerde zoekopdrachten gebruikt) Heeft iemand hier ervaring mee? Las dat de ruiten er uit moeten en dat ze gelijmd zitten, klopt dat? Dakrails worden ook vervangen door de chrome variant. Bedankt!
  15. Nog even feedback geven, zeker ook @@BARRY_TDI: Heb een aantal 2.0 fsi's uit 2005-2006 gereden. Mooie uitvoeringen (highline), maar aan allen leek wel iets te mankeren. Krakende /tikken airco, kapotte stoelverstelling, onduidelijke historie. Kon niet echt een mooi exemplaar vinden. Bovenal vond ik de 2.0 fsi's die ik heb gereden op z'n zachtst gezegd niet zo verfijnd klinken. Ze liepen heel grof. Zelfs mijn oude 206 met meer dan 230k maakt stationair veel minder herrie en een rustigere indruk. 2.0 fsi was wel lekker sterk maar dronk ook een aardige slok ( proefritten varieerden van 1:9 tot 1:11). Kan zijn dat allen last hadden van de nokkenasketting. Maar dat is dan ook een dure reparatie. De 1.4 tsi en 1.8 tsi's durfde ik niet aan ivm bekende zuigerveer en kettingproblemen. Uiteindelijk voor een mooie prijs een 2.0 tdi (commonrail) bluemotion uit 2009 gekocht. Wel een trendline (helaas met airco ipv climate control), maar anders kwam ik met het budget niet uit. De indruk van het 2008+ model was net wat moderner en tijdens de proefritten was de auto heel zuinig (>1:20 met zelfde rijstijl als bovenstaande). Geen strepentrekker maar zag al dat JD engineering er ook 175 pk van kan maken . Mooi kerstcadeau. Zit om en nabij het omslagpunt dus qua kosten maakt diesel/benzine niet zo veel uit.Wellicht wil ik er nog een RNS 315 met DAB, BT en navigatie inbouwen. Aan de andere kant, ik woon in de stad in Utrecht en ben bang dat die er dan zo uit is. Auto heeft nog stalen velgen + wieldoppen, iemand nog mooi 17" setje met zomerbanden te koop? Bedankt allen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden