Ga naar inhoud
  • 0

knipperende lichten


Biker Erik

Vraag

Hallo, 

Sinds een paar weken heb ik met enige regelmaat dat de 6 knipperlichten beginnen te knipperen als de auto gewoon geparkeerd staat. Na een poosje stopt het ook weer. Ik kan er niet achter komen wat er aan de hand is. Ik heb geen kapotte zekeringen en krijg ook geen storing gemeld op de display in het dashboard. 

 

De auto heeft net, gruwelijk, groot onderhoud gehad waarbij nokkenas, klepgeleiders, luchtmassameter en vliegwiel vervangen zijn. Tevens heeft ie toen een grote beurt gehad. Verder doet alles het zoals voorheen. Aangezien ik net € 2500,- in de wagen gestopt heb en het geld nu wel ongeveer op is vroeg ik me af of hier mensen zijn die weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. Voordat ik weer naar de garage moet met deze vage melding en zij weer uren aan onderzoekskosten in rekening gaan brengen.

 

Wie kent dit probleem? 

 

Alvast bedankt, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Alarm die niet goed (meer) werkt, waarbij de knipperlichten wel afgaan en de hoorn niet?

De hoorn zit in een pakketje met de noodaccu onder de parafaan en die willen wel eens sneuvelen.

 

Het alarm gaat dan af omdat de (kapotte) noodaccu de auto accu leegtrekt en dat ziet hij als sabotage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, ik zal een kijken of ik die noodaccu kan vinden. Maar als die noodaccu mijn gewone accu leegtrekt dan zou de auto met een lege accu staan en ik kan nog gewoon starten en rijden. Of begint de auto al melding te maken met zijn knipperlichten voordat de accu helemaal leeg is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit wel een alarm in dan he? anders heeft zoeken geen zin.

 

De parafaan is de plastick afwerking vanaf de vooruit. Ruitenwissers eraf, klemmetjes los, het rubber verwijderen en dan kun je hem losnemen. Volgens mij staat het in de kennis-bank (KB). klikker de klik

 

Het alarm signaleert inderdaad een spanningswegval voordat de hele accu leeg is. De mijne begint te bleren bij minder als 11,5 Volt. De auto kan nog starten bij 10,5 Volt.

 

Of er een (fabrieks af) alarm op zit kun je dat zien aan het knopje in de stijl van de bestuurder, daar kun je de interieur sensor mee uitschakelen.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel zo' n ledje in de deur zitten. Dus ik ga er van uit dat er wel een alarm in zit. Ik heb dat net willen testen door de auto op slot te doen en dan de motorkap te openen. Bij mijn andere auto begint dan het alarm te loeien. Maar bij deze auto gebeurt er dan niks. Zit het alarm wel geschakeld op de motorkap vraag ik me af. 

Ik zal de KB eens raadplegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alarmhoorn zit achter de rechtse zijvleugel. Hiervoor moet je het rechter voorwiel demonteren en de modderkuip demonteren. In het KB staat nog wel een how-to hoe je deze moet vervangen. Kan even de link niet makkelijk posten aangezien ik op tapatalk zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook merken dat er iets mis is als de knipperled in de deur een paar seconden blijft branden vooraleer hij over gaat naar knipperen. Ook is de nood accu van de hoorn niet zomaar te vervangen aangezien de hoorn omkasting redelijk goed dicht gelijmd zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de how-to in de kb gevonden. En mijn ledje blijft inderdaad eerst een paar seconden branden voordat ie gaat knipperen. Dus ik vermoed dat de oorzaak gevonden is. Ik ga Twan een berichtje sturen om hem te laten uitlezen zodat we het zeker weten.

Je gaat niks uitlezen omdat er eigenlijk volgens de wagen niks aan de hand is.

Dit was bij mij toch zo dat ik hierover niks kon uitlezen. Pas na het vervangen van de alarmhoorn werkte te knipperled terug normaal.

Alarmhoorn is dacht ik ook te vinden op ali-express

http://nl.aliexpress.com/item/FOR-VW-Car-Security-Alarm-Speaker-Horn-For-Volswagen-Golf-6-mk6-VI-Jetta-5-Mk5/32277781195.html?spm=2114.010208.3.1.Xg16yp&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10037_10017_507_10032_401,searchweb201603_1&btsid=b6efa8b7-56c4-49ce-80f4-1d2555c65e3e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je gaat niks uitlezen omdat er eigenlijk volgens de wagen niks aan de hand is.

Dit was bij mij toch zo dat ik hierover niks kon uitlezen. Pas na het vervangen van de alarmhoorn werkte te knipperled terug normaal.

Alarmhoorn is dacht ik ook te vinden op ali-express

http://nl.aliexpress.com/item/FOR-VW-Car-Security-Alarm-Speaker-Horn-For-Volswagen-Golf-6-mk6-VI-Jetta-5-Mk5/32277781195.html?spm=2114.010208.3.1.Xg16yp&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10037_10017_507_10032_401,searchweb201603_1&btsid=b6efa8b7-56c4-49ce-80f4-1d2555c65e3e

In de KB heb je het over het uitlezen van module 46. Dat is dan toch te zien?

Sorry, als ik het niet helemaal begrijp. Ik ben oude motorfietsen gewend. Daar valt nog niks aan uit te lezen. Het ingewikkeldste wat daar aan electronica in zit is een relais. Spannender is dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je zo een ledje in de deur heb heb je dan ook automatisch een alarm, er is bij mij nog nooit wat af gegaan.

 

Address 46: Central Conv.        Labels: 3C0-959-433-46.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 R    HW: 3C0 959 433 R
   Component:    KSG PQ46 ELV 042 0472 
   Revision: 00042000    Serial number: VWZCZ000000000
   Coding: 0091020051030E76300294157008CF0B607C00
   Shop #: WSC 43674 001 1048576
   VCID: 397F5B237096A4E9691-806C

   Subsystem 1 - Component:   Sounder n.mounted    

   Subsystem 2 - Component:       NGS n.mounted    

   Subsystem 3 - Component:      IRUE n.mounted    

No fault code found.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de KB heb je het over het uitlezen van module 46. Dat is dan toch te zien?

Sorry, als ik het niet helemaal begrijp. Ik ben oude motorfietsen gewend. Daar valt nog niks aan uit te lezen. Het ingewikkeldste wat daar aan electronica in zit is een relais. Spannender is dat niet.

je kan de comfortmodule wel uitlezen maar in de foutlog van deze module ga je er niks over lezen.

 

((edit) blijkbaar kon ik later wel wat uitlezen ivm een fout in de hoorn maar dat was op het moment dat hij helemaal niks meer deed omdat de batterij was open gekomen en de printplaat had aangetast)

 

Heb je een toets in de B-stijl thv de rugleuning van de bestuurders zetel ? Bij alarm ga je daar soms ook een toets hebben voor het uitschakelen van de interieursensoren en/of de wegsleepbeveiliging.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je zo een ledje in de deur heb heb je dan ook automatisch een alarm, er is bij mij nog nooit wat af gegaan.

 

Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb

Part No SW: 3C0 959 433 R HW: 3C0 959 433 R

Component: KSG PQ46 ELV 042 0472

Revision: 00042000 Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0091020051030E76300294157008CF0B607C00

Shop #: WSC 43674 001 1048576

VCID: 397F5B237096A4E9691-806C

Subsystem 1 - Component: Sounder n.mounted

Subsystem 2 - Component: NGS n.mounted

Subsystem 3 - Component: IRUE n.mounted

No fault code found.

@@Diver:

 

Als ik dit zo zie heb jij geen alarm:

Sounder n.mounted = alarm hoorn niet geinstalleerd

NGS n.mounted = hellingshoeksensor niet gemonteerd

IRUE n.mounted = interieurbewaking niet gemonteerd

 

Ik denk dat de TS er wel eentje heeft, maar zou het log moeten zien om het zeker te weten. Ik heb ook nog een originele alarmhoorn om het mee te proberen, als die wel afgaat weet je dat de accu van de originele uit de auto defect is.

 

 

Verzonden door zo'n fruitig dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inderdaad zo'n knopje in de B stijl zitten. Dus ik heb een alarm. 

De piepjes aanzetten durf ik nu niet meer zo goed te proberen. De buren hebben kleine kinderen die al in bed liggen en ze gaan morgen op vakantie. Dat test ik dan morgen wel. 

 

Is verwijderen i.p.v. vervangen ook een optie? Lijkt me goedkoper en tegen diefstal helpt zo'n alarm toch niet. Of is dan de electronica van de auto ontregelt omdat er iets ontbreekt wat er wel hoort te zitten? 

aangepast door Biker Erik
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet zo een grote klus en ook is het de grootste kost niet. Mogelijks heb je wel een forumlid in de buurt die je hier mee kan helpen. Wil je ook gerust helpen maar ik zit net we te ver weg denk ik.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de naam van Twan de Bandenman al doorgekregen als een betrouwbaar niet te duur adres. Hoewel na € 2500,- onderhoud deze maand elke extra euro eigenlijk teveel is. Ik wil ook nog op vakantie. Maar daar heb ik gelukkig een betrouwbare  :thumb:  auto voor. (ik heb een momenteel een tikje gehad met Das Auto)

aangepast door Biker Erik
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op AliExpress zo'n alarmhoorn gekocht voor iets meer dan €40,- euro dacht ik. Vervangen is een leuk klusje met de anti diefstal schroeven!!

Maar goed te doen hoor.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij moet je toch ook nog een knopje links op de middelste steil hebben zitten van de bestuurders kant als je af fabriek alarm hebt toch?

Alleen even ter info : dit knopje heb je ALLEEN wanneer  er ook interieurbewaking is, en geeft dus geen indicatie dat er al dan niet alarm aanwezig is.

 

Het rode ledje in de deur is ALTIJD aanwezig, alarm gemonteerd of niet.

 

De backupaccu van het alarm zit in de alarmhoorn zelf ingebouwd...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden