Ga naar inhoud
  • 0

a.b.s storing


GERLOF

Vraag

hallo,allemaal,ik heb mijn passat naar de dealer gehad ook brand bij mij het abs lampje plus het uitroepteken in rood ernaast bij de dealer zeggen ze dat de abs computer stuk is ,want de storing kan niet uitgelezen worden,alles werkt verder prima maar die lampjes zijn irritant,zou ik de abs sensoren niet kunnen vervangen ,hoe kom je daarachter dat die mischien stuk zijn ? tips welkom(een nieuwe comp kost een paar lieve eurotjes! )groetjes gerlof :evil::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je cv met afstandbediening ?

 

Doet die het nog wel ?

 

Er is 1 zekering voor de ABS en de afstandbediening, als die stuk is gaat het ABS lampje ook branden.

 

Alhoewel ik er eigenlijk wel van uitga dat de dealer dat zou moeten vinden. Anders zou ik er noooooooooooit weer komen.

 

Andere mogelijkheid is nog 's uit lezen met VAG-COM (heeft de dealer niet) misschien komen daar wel meldingen naar voren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn meerdere zekeringen gekoppeld aan ABS. Bij mij waren er na een kleine botsing de zekeringen kapot van de knipperlichten en enkele andere lampjes. Hierdoor ging ABS (en nog een waarschuwingslampje) branden. Het kan raadzaam zijn alle zekeringen even te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ok alemaal bedankt voor de tips en antwoorden,rednax nee ik heb geen ab op afstand maar gewoon cv,ik zal de zekeringen ff chekke ,trouwens waar zit de remschakelaar , en hoeveel kost deze ongeveer om te vervangen? gr gerlof

 

http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de laatste tijd ook van die vage storingen. Deels treed het op na veel regen en deels ligt het bij mij aan de sleutel denk ik. Mijn oude sleutel is gebroken op de verbinding met het klapdeel. Hij werkt nog wel maar is moeilijk te gebruiken.

De nieuwe geeft regelmatig abs of wegfahrsperre. De oude niet.

Ik denk dat het inleren niet geod gedaan is.

 

Ander probleem is vocht. De laatste keer hebben ze de afvoer ontstopt in de "regengoot". Weet iemand of de steker van de ECU vocht doorlaat als deze ouder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb dit onderdeel moeten laten vervangen, kostte mij ongeveer €650

let goed op als je er zelf 1 haalt, want bij mij moesten er draden omgezet worden in de stekker omdat er een ander type gemonteerd moest worden (ze hadden beide dezelfde onderdeelnummers maar er zat een beschrijving bij)

De dealer is hier ook pas na een paar dagen achter gekomen.

Als je aan de stekker juttert gaat de storing vaak weg voor eventjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gerlof, wat dat vochtprobleem betreft, kijk eens naar de volgende draad: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=20219&highlight= samengevat in een KB-artikel http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=51

Bij veel passats is dat een terugkerend probleem waar de meeste dealers niets mee doen. Enkel ontstoppen helpt dan niet meer. Bovendien, vocht en electronica gaan moeilijk samen dus wie weet is er wel verband...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine update:

 

Na dat ik 2x via een autodemontagebedrijf de verkeerde aangeleverd heb gekregen heb ik mn eigen toch maar via een garagebedrijf (particulier mag niet) naar AC-Tronics gebracht. (versturen en terugsturen kost beide 1 dag extra)

 

Het werktempo licht niet echt hoog daar, of ze hebben het er retedruk maar gezien hun houding aan de balie lijkt mij dit het eerste geval.

Ik was de ABS module inc pomp maar liefst 4 dagen kwijt. Daarintegen viel mij het reparatiebedrag mee: €162,00 ex btw (inc. 2jr garantie).

 

Dus na een week stil te hebben gestaan voor een soldeerklus van een half uurtje kon de V6 eindelijk voor de APK en kunnen we nu weer lekker verder tuffen. :) :) :)

 

Ohja... mijn module heeft (en heb ik specifiek om gevraagd bij de bestelling!!) de code 8E0614111A.

Bedrijf 1 leverde 8E0614111 (Werkt prima meneer! A doet er niet toe!) - Deze module past, maar levert een wielsensorfout op op het rechter achterwiel. Nu nog proberen terug te sturen.

 

Bedrijf 2 leverde 8E0614111AJ (Zat een zwarte veeg over de J) - Deze module past niet eens, middels contact met hun netjes opgelost. Module kan terug.

 

Op E-Bay Duitsland zijn deze modules/pompen nieuw te koop voor rond de 160 euro, maar gezien de bovenstaande ellende zou ik adviseren om even een weekje stil te staan en voor revisie te kiezen. (kan direkt het remsysteem doorgespoeld worden) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden