Ga naar inhoud
  • 0

carkit inbouwen, waar en hoe ?


piet97

Vraag

Beste allemaal,

 

ik heb een probleem, in mijn passat zit een oude nokia carkit. deze wil ik er uit hebben. tevens wil ik dan een nieuwe carkit inbouwen. Hiervoor moet ik waarschijnlijk waat panelen verwijderen bij de bijrijderstoel. Hoe moet dit. Weet niet hoe te beginnen. Heb wel vaker met dit bijltje gehakt. Misschien kan iemand me op weg helpen.

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Allereerst welkom op het forum!

Stel jezelf en je Passat even voor in het topic: Ik ben en ik rij...

 

Om de oude carkit uit te bouwen hoef je (afhankelijk van d eplaats waar ie zit) geen panelen uit te bouwen.

Schroef het dashboardkastje er maar even uit en je kan waarschijnlijk alles in een keer eruit pakken.

Plaats anders even een foto waar de carkit nu zit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welk model Passat heb je? Bijna alles in de VW is met Torx schroeven vastgezet, je hebt als ik het goed heb daarvoor Torx 20 nodig.

 

Met het dashboardkastje moet je oppassen met het lampje, deze zit nogal fragiel in elkaar, valt het kastje naar beneden dan ligt geheid het lampje in 4 onderdelen uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb recent mijn carkit wat gefatsoeneerd. De centrale module lag bij mij los achter het handschoenenvak te rammelen. Heb het hele handschoenenvak uitgebouwd.

 

Zag toen links van het handschoenenvak heel veel loze ruimte met een bevestigingsmogelijkheid aan de rechter metalen buitenrand van de middenconsole. Zit nu hier mooi degelijk aan vast.

 

Soms ligt de centrale module "gewoon" onder/achter de radio.

 

Bij je nieuwe carkit zal wel een een elektrisch schema zitten hoe je een en ander moet aansluiten.

Een carkit begint zo langzamerhand ouderwets te worden, een beetje autoradio heeft tegenwoordig al een carkitfunctie aan boord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de mijne ook aan rechterkant van de middenconsole, dashboard kastje en radio er even uit en je kunt overal goed bij. Kon mij module en mute box mooi liggen. Vind de carkit meestal ook storend en niet mooi maar ja veel rijden en bellen is erg handig. Stroom haal je achterde radio weg.

Je kunt de oude draden van de nokia carkit wel gebruiken voor de nieuwe even over solderen.

 

Rood = constant +

Blauw = geschakelde +

zwart = de massa -

geel = mute functie

groen = niet aangesloten

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik ben zelf ook met een carkit bezig, om te verkopen.

Dexter, zou jij ook kunnen aangeven welke kleur op welke pin hoort, op het din blokje (wit), ik zou dit erg graag willen weten.

 

Alvast bedankt: gelijk

 

2000 passat variant TDI 81 KW :thx:

 

Ben er al achter, zie bijlage/plaatje.

post-3922-1423822315,6496_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Parrot Carkit. Helemaal wegewerkt want ik hou ook niet van al die toestanden aan mijn dashboard.

 

Ik wilde ook het handschoenkastje uitbouwen maar kwam daarin het kastje tegen om de bijrijdersairbag uit te schakelen. Dat kan met de sleutel. Hebben jullie ervaring met het uitbouwen hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

n9610302wh2.png

Sleutelschakelaar voor buiten werking stellen airbag, bijrijderszijde -E224--pijlen- van achter eruit drukken.

 

  • Dashboardkastje in zijn uitgangspositie terugschuiven.

  • Vergrendeling voorzichtig openen met een schroevendraaier en de steker losmaken.

 

Inbouwen: Het inbouwen gebeurt in omgekeerde volgorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien mosterd na de maaltijd... maar TIP voor plaatsing microfoon:

 

op stuurkolom!!!

 

montage gebeurt bijna altijd op raamstijl links, of midden bovenaan de voorruit. allebei plaatsen waar behoorlijk veel rijwind langskomt. en dat hoort "de andere kant van de lijn" altijd ook.

 

bij inbouw van carkit in onze 1e cabrio paar jaar geleden, had inbouw-vriendje de microfoon op stuurkolom gezet. deed hij altijd bij cabrio, om ook met dak-open goed verstaanbaar te zijn. GENIAAL !!! zelfs bij 120 km/u met kap open prima handsfree bellen!

 

heb deze tip daarna al aan veel mensen meegegeven, ook voor dichte auto's. iedereen tot nu toe heel tevreden mee!

 

voordelen:

- verstaanbaarheid vanwege "stilte" in nabije omgeving van microfoon

- kosten lager vanwege minder inbouw-uren

- oogt mooier, want zwarte microfoon is nauwelijks zichtbaar op zwart plastic van stuurkolom (tegenover heel vaak lichtgrijze hemelbekleding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede tip...die van de stuurkolom, ik heb tot nu toe de microfoon nog in de asbak zitten, samen met de bediening (knopje)...niet ideaal maar zag wat op tegen het demonteren van de airbags in de raamstijl. Nu dit maar eens gaan bekijken.

Bij mijn vorige auto had ik hem achter de midden spiegel zitten, maar dat gaat bij een Passat niet lekker.

 

Grt Roads

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet die airbagschakelaar in het dashboardkastje een hele flinke duw geven aan de achterkant, waar de stekker er ook in gaat.

Dan schuift ie, met moeite , naar voren eruit en dan kan je de stekker losnemen en de draad+stekker weer achteruit terug eruithalen.

 

Ik was er de 1e keer ook een tijdje mee bezig, je ziet niet hoe die vastzit en het voelt helemaal niet alsof je m eruit moet duwen (muurvast) maar het is wel zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden